mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Na dobry początek przed obwodnicą Strykowa

Na dobry początek przed obwodnicą Strykowa

Jeszcze przed zimą zostaną wykonane pierwsze prace modernizacyjne na łódzkiej drodze wojewódzkiej 708 (odcinek Niesułków – Brzeziny). To dopiero przygrywka do większego przedsięwzięcia na tej drodze jak np. budowa obwodnicy Strykowa. Kolejne etapy rozbudowy DW 708 będą już finansowane ze środków unijnych.

Na dobry początek przed obwodnicą Strykowa
W ramach inwestycji realizowanej ze środków województwa, w pierwszej kolejności drogowcy przystąpili do przebudowy dwóch 800 metrowych odcinków w powiecie brzezińskim. Od kilku dni trwają tam prace rozbiórkowe, prowadzone przez wykonawcę robót - piotrkowską firmę „ERBEDIM”. Ruch, który na wspomnianych odcinkach odbywa się wahadłowo, sterowany jest sygnalizacją świetlną.

Modernizacja tego ponad 9 kilometrowego odcinka drogi potrwa do lipca 2011 r., a w jej ramach zostanie wybudowanych 14 zatok autobusowych, które zostaną również wyposażone w wiaty, przebudowanych m.in.: 11 przepustów, most nad Mrożycą, zjazdy oraz chodniki wzdłuż drogi w : Dąbrówce, Tadzinie i Brzezinach. Koszt tej inwestycji wyniesie ok. 40 mln zł.

Cała planowana modernizacja drogi 708 to największe obecnie przedsięwzięcie Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Prace na wspomnianym wcześniej odcinku to dopiero pierwszy etap, rozbudowy drogi. Kolejne jej odcinki, będę realizowane już ze środków unijnych i rozpoczną się w przyszłym roku. Przypomnijmy, że projekt rozbudowy drogi 708 na odcinku Ozorków – Warszyce – Stryków – Niesułków wraz z realizacją obwodnicy miasta Stryków został wybrany jako kluczowy do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Koszt tej inwestycji to ponad 134,4 mln zł.

Do 2012 w ramach realizacji tego projektu powstanie prawie 30 km drogi o klasie technicznej - G i nawierzchni przystosowanej do przenoszenia ruchu ciężkiego (115kn/oś), w tym nowy odcinek - obwodnica miasta ok. 3 km, w który zaangażowany jest też finansowo Stryków.

Rozbudowa drogi poprawi dostępność komunikacyjną województwa łódzkiego. Wpisuje się ona w cele dróg krajowych łącząc trzy z nich, nr 1, 14 i 72. Rozbudowa poprawi stan sieci transportowej regionu i bezpieczeństwo ruchu drogowego, a w jego północnej części wzmocni powiązanie układu regionalnego województwa z transeuropejską siecią transportową TEN-T, ułatwiając również realizację strategicznego, ponadregionalnego centrum logistycznego planowanego w rejonie Strykowa.

Podobne wiadomości:

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Polskie drogi 2016-07-15

Komentuj:

~Jotgie 2009-12-03

Czy to może powiatówka przez Sierżnię, Buczek? Często jeżdżą z Poznania do Radomia właśnie przez Brzeziny. Chętnie też bym skorzystał z jakiejś innej drogi, tym bardziej, że ta teraz będzie w przebudowie.

~xyz 2009-12-02

Lepiej późno niż wcale. Obecnie ta droga to klęska, 40 km/h i mijanie się o centymetry z TIRami. Tak jak przedmówca, używam równoległej (i nieco krótszej) drogi lokalnej. Przynajmniej ciężarówek na niej mniej, chociaż wiosną przypomina ser szwajcarski.

~elemelek 2009-11-26

wreszcie !! koła można tam pourywać! osobiście korzystam z tej równoległej do niej powiatówki, która ma mniejsze natężenie ruchu i lepszą miejscami nawierzchnie...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ruch wahadłowy na Zakopiance
Ruch wahadłowy na Zakopiance
Od poniedziałku aż do końca sierpnia na drodze krajowej nr 47, popularnej Zakopiance, obowiązuje ruch wahadłowy. Utrudnienia pojawią się w miejscu budowy węzła drogowego w Poroninie.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic