mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nie będzie kluczowych odcinków A1 i A4 na EURO 2012

Nie będzie kluczowych odcinków A1 i A4 na EURO 2012

Plany przerosły polskich drogowców. Minister transportu Sławomir Nowak przyznał, że kluczowe odcinki autostrad A1 i A4 nie będą gotowe na Euro 2012. Kłopoty mogą być także z zapewnieniem przejezdności na autostradzie A2 Łódź – Warszawa – zaznaczył minister na konferencji.

Nie będzie kluczowych odcinków A1 i A4 na EURO 2012

Sławomir Nowak poinformował, że problemy z budową autostrady A2 dotyczą głównie odcinka C o długości ok. 20 km, na terenie gmin Wiskitki, Baranów i Jaktorów z węzłem Wiskitki. Obecnie z powodów niskich temperatur nie mogą być tam prowadzone prace budowlane.

Czytaj więcej:

Porozumienie dotyczące prac na odcinku C autostrady A2

Według ministra plany, które zakładały zapewnienie przejezdności autostrad A1 i A4 na czerwiec 2012 roku, od początku były niemożliwe do zrealizowania.  Opóźnienia minister tłumaczył m.in. powodziami i problemami z wykonawcami. Sławomir Nowak zapewnił, że GDDKiA będzie egzekwowała wobec nieterminowych wykonawców kary. Minister zakłada, że  A1 i A4 będą oddane do ruchu jesienią tego roku.

Przypomnijmy, w ubiegłym roku przybyło ponad 205 km nowych autostrad i 62 km dróg ekspresowych. Planowo  w 2012 ma być otwartych około 400 km autostrad, a  polska sieć dróg szybkiego ruchu będzie liczyć 1500 km autostrad i ok. 2 tys. km tras szybkiego ruchu.

Zobacz także:

Polskie drogi w 2011 - sukcesy i problemy

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Polskie drogi 2016-12-06

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~warszawiak 2012-02-13

@Jon: Nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi. Dlaczego piszesz "skandal" w cudzysłowie? Sam twierdzę, że skandalem jest brak drogowego pierścienia wokół Warszawy, który powinien powstać w całości co najmniej 10 lat temu. Po polsku pierścienia, a nie jakiegoś "ringu"; "ring" nie jest polskim słowem i nie rozumiem, dlaczego jest tak często na tym forum i przez różnych redaktorów w artykułach używany. Wybudowany odcinek S8 jest częścią tego pierścienia i kiedy wreszcie skończą A2 do Konotopy, będzie przynajmniej wyprowadzał bezkolizyjnie ruch z tej części miasta, przez którą przebiega. A cały pierścień drogowy będzie się składać z ekspresówek (i praktycznie miejskiej autostrady A2, zwanej S2), których budowa należy do państwa, a nie do miasta i tu akurat rajcy niewiele mają do powiedzenia. Natomiast co do wylotu na Wrocław i Katowice lub Kraków, a także na Gdańsk i Białystok, zgoda: te drogi wylotowe , przynajmniej S8 na płn i na płd z łącznicą do DK7 i S7 na płn od Warszawy powinny być także dawno zrobione, a to, że ich nie ma, jest oczywiście kolejnym skandalem. Do rajców można się przyczepić o to, że kiepściutko lobbują i słabiutko (lub wcale) interweniują w sprawie tych dróg (zarówno pierścienia drogowego, jak i wylotówek). A wyjazd z lub wjazd do Warszawy z każdej strony zatyka się coraz bardziej...

~Jon 2012-02-13

panowie czym się tu gorączkować. Wykonawcy nowych dróg robią to oczywiście dla pieniędzy. Opóźnienia biorą się ze zbyt niskiego zaangażowania prac. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad musi za to płacić terminowo. Weźmy pod uwagę że do budowy tych dróg używane są dotacje unijne. Żeby je jednak uruchomić trzeba zainwestować. Inwestuje się niemal wyłącznie środki z kredytów. O ironio im więcej inwestycji drogowych, tym większe zadłużenie państwa. Odniosę się jeszcze co do "skandalu" że Warszawa nie ma ringu obwodnic. Rzeczywiście skandal. Blisko 70 lat temu Warszawa była niemal zrównana z ziemią. Urbaniści przespali ten czas. Od strony Janek można do Stolicy wjechać jedynie dwoma pasami ruchu, a nasilenie ruchu jest ogromne z kierunków Kraków, Katowice, Wrocław i Łódź. A w ostatnich latach nie pomyślano o obwodnicy jak Szczecin, Gdańsk, Wrocław, Łódź, Kraków Poznań i wiele innych. Zamiast budować obwodnice i wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta, wybudowano odcinek S-8 wewnątrz miasta. Wszystko po to żeby na inwestycje miejskie wyciągnąć środki z budżetu państwa. Można pogratulować takich rajców

~mr 2012-02-11

Może i inwestuje się aktualnie więcej niż kiedyś, ale wciąż Polska jest rozkopana, rozwalona, sieć dróg ekspresowych i autostrad NIE łączy wielu ważnych punktów (np. Warszawa Berlin, Kraków Warszawa, Wrocław Warszawa. Najgorsze jest chyba to, ze Ci co odpowiadają za stan dróg czasem nawet nie próbują poprawić sytuacji - np. na drogach jedno-jezdniowych straszne dziury są na poboczach! Dlaczego nie remontuje się poboczy? To wygląda jak za "Króla Ćwieczka". Tiry i busy jadą pełnym pasem, wyprzedzanie to zawsze ryzyko. Gdyby pobocza były PEŁNE to Tiry mogłyby jechać jednym kołem po poboczu. Chociaż tak. Ile ludzi, ilu Polaków, często nawet znanych rodaków zginęło na polskich drogach. To skandal! Niema "ringu", obwodnicy Warszawy, za mało jest obwodnic miejscowości. W innych rozwiniętych krajach zjeżdża się do miejscowości a nie przez nie przejeżdża, tak jak to robią polski czy z za wschodniej granicy tiry - JEŻDŻĄ ZA SZYBKO W TERENIE ZABUDOWANYM.

~jumper 2012-02-11

Komentujecie brednie . W ubiegłym roku nie przybyło "ponad 205 km nowych autostrad i 62 km dróg ekspresowych" tylko 213km A oraz 95km S. Planowo w 2012 nie ma "być otwartych około 400 km autostrad" tylko ok. 530, a polska sieć dróg szybkiego ruchu na pewno nie będzie liczyć "1500 km autostrad i ok. 2 tys. km tras szybkiego ruchu", bo ekspresówek na koniec 2012 roku bedzie max 1100-1200 km [docelowo 5200 km]. Bardzo jestem ciekaw skąd autor artykułu wziął te dane. Ja swoje od fachowców ze skyscrapercity więc proszę bez dyskusji ;-) http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=345003&page=210

~warszawiak 2012-02-10

@Jotgie: Nie kraczmy, nie 12 miesięcy; parę tak, ale 12 to trochę za dużo. Inaczej można będzie tak olewać opóźnienia w latach, a nie w miesiącach, a to by robiło już mnie różnicę.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport