mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nie chcą dokończyć budowy A2

Nie chcą dokończyć budowy A2

Choć autostradą A2 z Łodzi do Warszawy poruszamy się już ponad dwa lata, wciąż nie zostały usunięte wszystkie usterki na 20-kilometrowym odcinku A2. Konsorcjum Bogl&Krysl, mimo wezwania do dokończenia zadania, nie chce wywiązać się z tego obowiązku.

Nie chcą dokończyć budowy A2
Lista wad i usterek, które usunąć miał wykonawca, oraz prac, których nie zrealizował mimo zawarcia ich w kontrakcie, powstała pod koniec  listopada 2013 roku, wraz z wydaniem świadectwa przejęcia. Ich  usunięcie jest niezbędne do wydania świadectwa wykonania inwestycji, co oznacza formalne zakończenie kontraktu.

Bogl&Krysl przystąpił do usuwania wskazanych usterek, jednak z uwagi na brak odpowiedniej mobilizacji, realizacja prac przebiegała powoli. W związku z kończącym się okresem rękojmi, wykonawca – zgodnie z procedurą przewidzianą w kontrakcie został wezwany do usunięcia wad i usterek w trybie Subklauzuli 15.1.

Pod raz pierwszy 27 października 2014, następne wezwanie nastąpiło 31 października 2014 roku. Kolejne kroki GDDKiA  będą wynikać z postanowień zawartych w kontrakcie. Jest to konieczność, jeżeli, tak jak w tym przypadku wykonawca nie wykazuje woli dalszej współpracy i  wywiązania się z zobowiązań przyjętych w kontrakcie.

Zakres prac gwarancyjnych, które pozostały do realizacji obejmuje m.in. odmulenie rowów, usunięcie nierówności na nawierzchni na wiadukcie drogowym, która została wykonana z innej mieszanki niż zakładał projekt budowlany czy naprawę ekranów akustycznych. Żadna z wskazanych do usunięcia usterek nie wpływa na bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Usuwanie wad i usterek wykrytych po zakończeniu prac jest standardową procedurą realizacji każdego kontraktu. Średnio na realizowanych kontraktach stwierdzanych jest ok. 100 – 150 sztuk usterek. Wykonawcy usuwają je bez zbędnej zwłoki i bez konieczności ponaglania. Przypadek Bogl& Krysl jest pierwszym, w którym inwestor musiał uciec się do  oficjalnego wezwania Wykonawcy do realizacji prac gwarancyjnych.

W pesymistycznym wariancie, w przypadku zakończenia współpracy bez  osiągnięcia porozumienia, wyłoniony zostanie nowy wykonawca, który  usunie obecne wady i usterki.

Zaawansowanie finansowane na kontrakcie wynosi 99 proc.  

Odcinek C autostrady A2 pomiędzy Strykowem a Konotopą ma 20,03 km długości. Wartość kontraktu to 756,05 mln zł. Zgodnie z umową podpisaną 1 sierpnia 2011 roku, kontrakty miał zostać zakończony do  15 października 2012 roku. Zgodnie z przyjętymi ustaleniami pomiędzy  wykonawcą a inwestorem będącymi podstawą do podpisania umowy na dokończenie budowy, odcinek C autostrady A2 miał być przejezdny  (zgodnie z obowiązującym prawem) na mecz finałowy Euro 2012.

Podobne wiadomości:

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Polskie drogi 2017-09-07

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

Komentuj:

~Kierowca 2014-11-15

Czy dzieki tym opoznieniom odcinek ten wciaz pozostaje bezpłatny? To bardzo dobra wiadomosc dla kierowcow :)

Jotgie 2014-11-15

Dodam, że być może pozostałe usterki to usterki po Covecu, które nie były ujęte w protokole inwentaryzacyjnym i za które (słusznie) Bogl chce dodatkowej zapłaty.

Jotgie 2014-11-15

Jest to odcinek, który został przejęty po Covecu. Nacisk ze strony GDDKiA, by był przejezdny na EURO, pospiech i pewno wiele ustnych ustaleń spowodowało pewno wystąpienie usterek, które można by uniknąć. Parę dni przed Euro jeszcze była układana nawierzchnia, przedstawiciele GDDKiA i szef Bogla (zresztą, krótko potem zmarł na zawał) cały czas siedzieli na budowie i negocjowali. nJednak prawda też jest taka, że Bogl wiedział, w co się pakuje. Bo nawet zerwał kontrakt na budowaną wówczas równocześnie obwodnicę Żyrardowa pozostawiając samotnego już na tej budowie (konsorcjant DSS zbankrutowało i ogłosiło upadłość wcześniej) POLDRÓG PIŁA, którego z kolei ta budowa doprowadziła do bankructwa. Ot taka typowa historia działań GDDKiA i chorej ustawy o ZP, która doprowadza firmy drogowe do bankructw i generuje opóźnienia w budowie autostrad.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volkswagen Golf Sportsvan odświeżony
Volkswagen Golf Sportsvan odświeżony
Już za kilka tygodni na salonie we Frankfurcie będziemy mogli zobaczyć odświeżoną wersję rodzinnego Golfa Sportsvan. Producent zmienił wygląd, wzbogacił wyposażenie i odświeżył gamę silników.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic