mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nie jeden a dwa

Nie jeden a dwa

Receptą na uniknięcie w przyszłości paraliżu komunikacyjnego w Toruniu są inwestycje drogowe, przede wszystkim dwa mosty i trasa średnicowa - takie są wyniki badań przeprowadzonych przez bydgoską ATR.

Pomiary trwały od kwietnia br. i objęły m.in. przepływ samochodów na 110 skrzyżowaniach w godzinach porannego i popołudniowego szczytu, ruch tranzytowy i całodobową elektroniczną rejestrację ruchu w wybranych punktach. Na tej podstawie dokonano prognozy natężeń w 2025 roku w kilku wariantach zakładających różne zmiany w układzie komunikacyjnym. "W mieście potrzebne są dwa nowe mosty przez Wisłę, najlepiej we wschodniej i zachodniej części. Ważna jest także budowa trasy średnicowej łączącej Rubinkowo z Bydgoskim Przedmieściem" - podsumowuje dr inż. Jan Kempa podsumowuje.

Kempa nie chciał przesądzać, w którym miejscu powinien powstać most wschodni. Podkreślił jednak, że most w ul. Wschodniej przejąłby znacznie więcej pojazdów niż sądzono 10 lat temu. "W tej sytuacji natężenie ruchu nie może być czynnikiem decydującym o tym, czy nowy most powinien powstać w ul. Wschodniej czy w ul. Waryńskiego" - mówi Kempa podkreślając, że od ostatniego badania znacznie rozwinęły się wschodnie dzielnice miasta. Z badań wynika także, iż doprowadzenie Trasy Nowomostowej (z mostem na ul. Waryńskiego) tylko do Placu Pokoju Toruńskiego (a inne rozwiązanie nie jest możliwe do czasu zamknięcia cmentarza przy ul. Antczaka) natychmiast zatkałoby ul. Grudziądzką.

Według prognoz demograficznych, w 2030 roku w Toruniu bedzie mieszkało 172 tys. osób, czyli prawie 30 tysięcy mniej niż dzisiaj. Ale na tysiąc rodzin będzie w mieście 450 samochodów, dziś jest ich 300, dwukrotnie zwiększy się ruch tranzytowy samych tylko samochodów osobowych.

Przeczytaj także:

Drugi most dla Torunia (2006-04-20)

Drogowy boom w Toruniu! (2006-11-17)


 


Podobne wiadomości:

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Cała S5 w kujawsko-pomorskim ma już umowy

Cała S5 w kujawsko-pomorskim ma już umowy

Polskie drogi 2015-10-13

Komentuj:

~mariusz 2006-08-24

paraliż miasta to będzie jak się zatka Grudziądzka człowieku, bo jeśli most nie powstanie we wschodniej tam kierował się będzie ruch - o ile mi wiadomo to grudziądzka jest 2 pasmowa a Szosa Lubicka 6-cio po co więc kierować ruch na centrum miasta kolejnym mostem jeśli można ze wschodniej na Lubicką i dalej np na Olsztyńską na trasy wylotowe ciekawe kto się kryje za tym nickiem - Torman ?

~Torman 2006-08-03

Niech ten Kempa przyjedzie sobie na Rubinkowo i Skarpę, gdzie setki TIRÓW jeżdżą codziennie ludziom pod oknami. Ten most na Wschodniej, zakładający pozostawienie drogi krajowej 10 w mieście, zamiast zakładanego dotąd puszczenia jej obwodnicą i mostem autostradowym, to zbrodnia! Zajęcie Placu Daszyńskiego pod budowę, to paraliż komunikacyjny miasta. Dlaczego wszystkie porównania robi się po podjęciu decyzji i zleceniu projektu? Przecież to nielogiczne i niewiarygodne. Prezydent Zaleski myśli o następnej kadencji? Gdyby nie ten szkodnik mielibyśmy juz w budowie porządny most miejski! Mieszkańcy Rubimkowa i Skarpy powinni dać mu wielkiego kopa!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport