mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nowa Ruda: Koniec II etapu budowy obwodnicy

Nowa Ruda: Koniec II etapu budowy obwodnicy

Kilka dni temu otwarto dla ruchu ponad 3 km odcinek obwodnicy Nowej Rudy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 381. Był to drugi etap realizacji całej inwestycji mającej na celu odciążenie centrum miasta i usprawnienie komunikacji.

Nowa Ruda: Koniec II etapu budowy obwodnicy
Zakończyły się prace związane z budową drugiego etapu obwodnicy Nowej Rudy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 381. Droga nie została jednak od razu oddana do ruchu ze względu na problem ze zbyt nisko przebiegającymi nad jezdnią przewodami wysokiego napięcia.

Realizacja projektu wartego blisko 50 mln zł rozpoczęła się w 2007 roku. W ramach inwestycji wykonawca (konsorcjum firm Heilit +Werner Budowlana Sp. z o.o. i Strabag Sp. z o.o.) wybudował nowy odcinek drogi o długości 3,06 km, dwa skrzyżowania z drogami powiatowymi Nowa Ruda - Przygórze i Nowa Ruda - Jugów, mosty na potoku Piekielnica i na potoku Jugowskim, przejazdy gospodarcze, wiadukt kolejowy nad obwodnicą i wiadukt drogowy. Powstały także: odwodnienie wraz z przepustami, kanalizacja deszczowa, oświetlenie drogowe, ekrany akustyczne i drogi serwisowe.

Przy okazji budowy tego etapu obwodnicy przeprowadzono także prace remontowe na ulicy Sokola w Drogosławiu, stanowiącej łącznik pomiędzy obwodnicą, a ul. Świdnicką (droga wojewódzka nr 381). Ulica Sokola będzie eksploatowana do momentu oddania do użytku III etapu obwodnicy Nowej Rudy.

Droga wojewódzka nr 381 jest głównym ciągiem komunikacyjnym Nowej Rudy, łączącym aglomerację wałbrzyską z Kotliną Kłodzką. Intensywny ruch pojazdów (z dużym udziałem tranzytu pojazdów ciężkich obsługujących kopalnię kruszyw skalnych w Nowej Rudzie - Słupcu) po dotychczasowym przebiegu tej drogi, w wielu miejscach nie spełniającej odpowiednich parametrów, powodował ogromne uciążliwości komunikacyjne (wibracje, spaliny, hałas) i uszkodzenia nawierzchni.

Szacuje się, że średni dobowy ruch na tym odcinku będzie wzrastał i osiągnie w 2020 roku wyniesie nawet 13 tysięcy pojazdów. Dlatego budowa obwodnicy ma odciążyć centrum miasta, usprawnić komunikację, a także podnieść w znacznym stopniu atrakcyjność inwestycyjną gruntów przeznaczonych pod zabudowę przemysłową na terenach po zlikwidowanej kopalni i innych zakładach przemysłowych.

Podobne wiadomości:

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Polskie drogi 2016-07-15

DW902 najlepszą inwestycją komunalną w kraju

DW902 najlepszą inwestycją komunalną w kraju

Polskie drogi 2016-05-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport