mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nowa Ruda: Koniec II etapu budowy obwodnicy

Nowa Ruda: Koniec II etapu budowy obwodnicy

Kilka dni temu otwarto dla ruchu ponad 3 km odcinek obwodnicy Nowej Rudy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 381. Był to drugi etap realizacji całej inwestycji mającej na celu odciążenie centrum miasta i usprawnienie komunikacji.

Nowa Ruda: Koniec II etapu budowy obwodnicy
Zakończyły się prace związane z budową drugiego etapu obwodnicy Nowej Rudy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 381. Droga nie została jednak od razu oddana do ruchu ze względu na problem ze zbyt nisko przebiegającymi nad jezdnią przewodami wysokiego napięcia.

Realizacja projektu wartego blisko 50 mln zł rozpoczęła się w 2007 roku. W ramach inwestycji wykonawca (konsorcjum firm Heilit +Werner Budowlana Sp. z o.o. i Strabag Sp. z o.o.) wybudował nowy odcinek drogi o długości 3,06 km, dwa skrzyżowania z drogami powiatowymi Nowa Ruda - Przygórze i Nowa Ruda - Jugów, mosty na potoku Piekielnica i na potoku Jugowskim, przejazdy gospodarcze, wiadukt kolejowy nad obwodnicą i wiadukt drogowy. Powstały także: odwodnienie wraz z przepustami, kanalizacja deszczowa, oświetlenie drogowe, ekrany akustyczne i drogi serwisowe.

Przy okazji budowy tego etapu obwodnicy przeprowadzono także prace remontowe na ulicy Sokola w Drogosławiu, stanowiącej łącznik pomiędzy obwodnicą, a ul. Świdnicką (droga wojewódzka nr 381). Ulica Sokola będzie eksploatowana do momentu oddania do użytku III etapu obwodnicy Nowej Rudy.

Droga wojewódzka nr 381 jest głównym ciągiem komunikacyjnym Nowej Rudy, łączącym aglomerację wałbrzyską z Kotliną Kłodzką. Intensywny ruch pojazdów (z dużym udziałem tranzytu pojazdów ciężkich obsługujących kopalnię kruszyw skalnych w Nowej Rudzie - Słupcu) po dotychczasowym przebiegu tej drogi, w wielu miejscach nie spełniającej odpowiednich parametrów, powodował ogromne uciążliwości komunikacyjne (wibracje, spaliny, hałas) i uszkodzenia nawierzchni.

Szacuje się, że średni dobowy ruch na tym odcinku będzie wzrastał i osiągnie w 2020 roku wyniesie nawet 13 tysięcy pojazdów. Dlatego budowa obwodnicy ma odciążyć centrum miasta, usprawnić komunikację, a także podnieść w znacznym stopniu atrakcyjność inwestycyjną gruntów przeznaczonych pod zabudowę przemysłową na terenach po zlikwidowanej kopalni i innych zakładach przemysłowych.

Podobne wiadomości:

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

Polskie drogi 2017-01-16

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Polskie drogi 2016-07-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.