mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nowa droga ekspresowa S3 Pyrzyce - Myślibórz

Nowa droga ekspresowa S3 Pyrzyce - Myślibórz

W piątek, 22 października zostanie uroczyście otwarty odcinek od węzła Pyrzyce do węzła Myślibórz drogi ekspresowej S3. Odcinek ten jest częścią projektu budowy S3 między Szczecinem, a Gorzowem Wielkopolskim. Otwierany odcinek ma długość 26,7 kilometra, stanowi przedłużenie otwartego 26 maja tego roku odcinka od węzła Klucz do węzła Pyrzyce. Trwają jeszcze ostatnie prace na terenie województwa lubuskiego, odcinkiem od węzła Myślibórz do Gorzowa Wielkopolskiego powinniśmy pojechać jeszcze przed końcem tego roku.

Nowa droga ekspresowa S3 Pyrzyce - Myślibórz

Otwarcie odcinka do węzła „Myślibórz”, połączy S3 z siecią dróg krajowych. Dzięki temu zostanie zlikwidowane obowiązujące tymczasowo na odcinku Klucz – Pyrzyce ograniczenie tonażowe dla pojazdów ciężarowych do 8 ton na oś. Kierowcy będą mogli bezpiecznie i komfortowo pokonywać odcinek od skrzyżowania DK nr 3 z DK nr 26 w Renicach do podszczecińskiego węzła Klucz S3 i autostrady A6. Skróci się czas podróży i poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego. Nowa trasa zastąpi obecny odcinek DK nr 3 przebiegający przez Pyrzyce i Lipiany. Z miejscowości położonych przy dawnej krajowej „trójce” zostanie wyprowadzony uciążliwy ruch tranzytowy, którego dużą część stanowią samochody ciężarowe.

Prace przy realizacji największego projektu drogowego w północno – zachodniej Polsce, rozpoczęły się w latach 2007-2008. Otwarty już odcinek od węzła Klucz do węzła Pyrzyce realizowało konsorcjum firm, z liderem firmą Kirchner. Na otwieranym obecnie odcinku Pyrzyce – Myślibórz prace rozpoczęły się 2 listopada 2007 roku. Roboty realizowała firma Budimex S.A. Na odcinku od węzła Myślibórz do Gorzowa Wielkopolskie prace realizuje firma Berger Bau.

Zobacznową drogę S3 od węzła Pyrzyce do węzła Myślibórz 

 

 

S3 na odcinku Szczecin – Gorzów Wielkopolski jest dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Trasa ma łączną długość 81,6 kilometra, przebiega w całości zupełnie nowym śladem, z dala od miejscowości. Droga jest bezkolizyjna, wygrodzona od otaczającego terenu. W ramach budowy nowo otwieranego odcinka od węzła Pyrzyce do węzła Myślibórz powstał węzeł drogowy Myślibórz oraz 22 wiadukty, z czego 15 na drogach przecinających nowy odcinek ekspresówki. Inwestycja obejmowała również budowę kanalizacji deszczowej, urządzeń podczyszczających wody opadowe, ekranów akustycznych, dróg obsługujących. Budowa tego odcinka kosztowała 791 milionów złotych. Projekt powstał przy współfinansowaniu Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.


Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~Łukasz M 2010-10-27

Droga jest rewelacyjna!!!! oby więcej i szybciej budowano. Już w grudniu odcinek do gorzowa i bedziemy miec 90 km nowej ekspresówki.Potem Gorzów - Międzyrzecz, a wczęsniej już budowana droga s3 z międzyrzecza do Sulechowa łącząca się z A2 i maym dostęp Szczecina do innych regionów

~warszawiak 2010-10-23

Dziwne, "kliknęło" mi się dwa razy to samo. Dodam jeszcze: oby jak najwięcej takich dróg; Polska od dawna, jak kania dżdżu potrzebuje autostrad i DWUJEZDNIOWYCH ekspresówek.

~warszawiak 2010-10-23

Niedługo po otwarciu odcinka Klucz-Pyrzyce wracając z Niemiec przez Kołbaskowo przejechałem się nim w obie strony. Jechało się wspaniale. Dziwne u nas jest trochę to oznakowanie dróg; autostrada czy ekspresówka. S3 spokojnie mogłaby być autostradą, (powstała w korytarzu zarezerwowanym kiedyś na autostradę A3), jest lepsza od niedalekiej autostrady A6; a odcinek autostrady A4 bez pasów awaryjnych nawet się do niej nie umywa. Jeżeli ma być darmowa, to niech tam, niech będzie oznakowana jako ekspresówka. Tylko skąd pewność, że za dwa, trzy czy ileś lat nie wprowadzą opłat za drogi ekspresowe?

~warszawiak 2010-10-23

Niedługo po otwarciu odcinka Klucz-Pyrzyce wracając z Niemiec przez Kołbaskowo przejechałem się nim w obie strony. Jechało się wspaniale. Dziwne u nas jest trochę to oznakowanie dróg; autostrada czy ekspresówka. S3 spokojnie mogłaby być autostradą, (powstała w korytarzu zarezerwowanym kiedyś na autostradę A3), jest lepsza od niedalekiej autostrady A6; a odcinek autostrady A4 bez pasów awaryjnych nawet się do niej nie umywa. Jeżeli ma być darmowa, to niech tam, niech będzie oznakowana jako ekspresówka. Tylko skąd pewność, że za dwa, trzy czy ileś lat nie wprowadzą opłat za drogi ekspresowe?

~domek 2010-10-22

Szerokość pasa ruchu nowobudowanej S3 to 3,50 m, więc może nikt nie wpadnie na pomysł zmiany kategorii drogi na autostradę. Właściwie po co? Poziom bezpieczeństwa taki jak na autostradzie, a komfort jazdy znacznie wyższy, bo nie trzeba hamować przed punktami poboru opłat. Jak najwięcej takich dróg w Polsce. W polskich realiach autostrady są niestety głównie dla biznesmenów i urzędników, którzy jadą za służbowe pieniądze. A zatem realnie rzecz biorąc, to właśnie "ekspresówki" mają najwększe znaczenie dla gospodarki, środowiska i komfortu życia obywateli.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport