mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nowa nawierzchnia dróg skróci drogę hamowania

Nowa nawierzchnia dróg skróci drogę hamowania

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad testuje na drodze krajowej nr 27 technologię Tyregrip, która ma skrócić drogę hamowania, a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo.

Nowa nawierzchnia dróg skróci drogę hamowania
Technologia tyregrip wykorzystuje utwardzoną żywicę syntetyczną, która w połączeniu ze spoiwem epoksydowym z dodatkiem odpowiednich kruszyw tworzy nawierzchnię o wysokim parametrze tarcia. Zapewnia to przede wszystkim krótszą o 20 proc. drogę hamowania, co w krytycznych sytuacjach może uratować nie tylko nasze życie czy zdrowie, ale i uchronić nasze auto od szkody. Co ważne, nawierzchnia ta nie traci swoich właściwości podczas opadów deszczu.



Generalna Dyrekcja rozpoczęła właśnie testy nowej nawierzchni na 200-metrowym odcinku drogi krajowej nr 27 w województwie lubuskim.

Podobne wiadomości:

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Polskie drogi 2016-07-15

Obwodnica Brodnicy gotowa - czeka na odbiory

Obwodnica Brodnicy gotowa - czeka na odbiory

Polskie drogi 2016-06-09

Komentuj:

~w 2015-06-25

Oczywiste. Praw fizyki nie oszukaja.

Aldik 2015-06-25

A nie wzrośnie przez to spalanie ?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Volvo S60 zadebiutowało
Nowe Volvo S60 zadebiutowało
Kilka tygodni temu zadebiutowało nowe Volvo V60, a teraz przyszedł czas na wersję sedan. Model klasy średniej powalczy z takimi konkurentami jak Audi A4, Mercedes Klasy C czy BMW Serii 3.