mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nowa obwodnica dla Tarnowa

Nowa obwodnica dla Tarnowa

W Urzędzie Miasta w Tarnowie odbyło się spotkanie dotyczące rozwoju infrastruktury drogowej w regionie tarnowskim. Poruszono przede wszystkim temat budowy wschodniej obwodnicy miasta, która docelowo połączy drogi krajowe nr 73 i nr 4 z autostradą A4.

Nowa obwodnica dla Tarnowa
1 grudnia 2008 roku w siedzibie Urzędu Miasta w Tarnowie miało miejsce spotkanie poświęcone rozwojowi infrastruktury drogowej w regionie tarnowskim. Wzięli w nim udział m.in. prezydenta Tarnowa Ryszard Ścigała, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Zbigniew Rapciak i zastępca dyrektora krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Andrzej Kollbek. Głównym tematem spotkania było przełożenie drogi krajowej nr 73 na odcinku od projektowanego węzła Krzyż (autostrada A4) do węzła Lwowska (skrzyżowanie dróg krajowych nr 73 i nr 4).

Nowe połączenie dróg krajowych doprowadzi do powstania wschodniej obwodnicy Tarnowa. Ten właśnie pomysł przedstawił Minister Rapciak podczas swej wizyty w Tarnowie w lutym bieżącego roku. Trasa jest bardzo ważna, ponieważ umożliwi całemu ruchowi tranzytowemu jadącemu z północy na południe i wschód ominięcie centrum. Skomunikuje również tereny położone po wschodniej stronie Tarnowa z autostradą A4.

Na kolejnym etapie rozmów GDDKiA przedstawiła cztery ewentualne warianty przebiegu nowej drogi krajowej nr 73. Władze Tarnowa ze swej strony zaproponowały dwa kolejne warianty przebiegu, korzystniejsze dla miasta, tzn. biegnące w większej części poza jego granicami. Każdy z wariantów w większym lub mniejszym stopniu przebiega jednak przez teren Tarnowa, który jest miastem na prawach powiatu. W związku z tym, zgodnie z obowiązującym prawem, władze miasta będą musiały pokryć część kosztów przedsięwzięcia. W tym celu spisano porozumienie. Na mocy tego dokumentu strony wspólnie sfinansują opracowanie dokumentacji do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji tego zadania, przy czym GDDKiA pokryje 60% kosztów, a Tarnów 40%. Projektanci będą studiować cztery warianty, wśród których będzie co najmniej jeden zaproponowany przez tarnowskich samorządowców.

Ostateczny wariant przebiegu drogi zostanie wskazany w decyzji środowiskowej wydanej przez wojewodę małopolskiego, co powinno nastąpić w drugiej połowie 2010 roku. Będzie to dwujezdniowa droga klasy GP (główna przyspieszona) o długości 6-7 km. Koszty jej wybudowania szacuje się na 180 – 220 mln zł w zależności od wariantu. Budowa planowana jest na lata 2013 -2014.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~547 2008-12-09

wszystko ladnie pieknie tylko szkoda ze nie oddadza tej obwodnicy rownolegle z czasem oddania A4 ..... jeszcze tylko obwodnica zachodnia i wokół Tarnowa powstałby ładny pierścionek :D

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport