mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nowa trasa przez Śląsk?

Nowa trasa przez Śląsk?

Istniejąca droga krajowa nr 79 przebiega przez samo centrum Metropolii Górnośląskiej. W związku z ogromnym natężeniem ruchu, powstał pomysł budowy nowej drogi, która odciąży istniejącą trasę. Miasta położone wzdłuż trasy będą musiały walczyć o pieniądze na budowę nowej drogi.

Nowa trasa przez Śląsk?
Rocznie droga krajową nr 79 na odcinku Bytom – Katowice przejeżdża ponad milion samochodów. Intensywnie eksploatowana trasa biegnie zaledwie kilka metrów od okien mieszkających w pobliżu drogi ludzi. Trasa ta jest również często zakorkowana. W godzinach szczytu przejazd nią zajmuje o wiele więcej czasu niż wieczorem czy w nocy. Dlatego w Bytomiu zorganizowano spotkanie, podczas którego zastanawiano się, jak usprawnić komunikację w centrum Metropolii Górnośląskiej. W spotkaniu udział wzięli: prezydent Bytomia Piotr Koj, prezydent Chorzowa Marek Kopel, zastępca prezydenta Katowic Józef Kocurek, senator RP Andrzej Misiołek, a także śląscy posłowie Tomasz Tomczykiewicz, Tomasz Głogowski, Jacek Brzezinka i Mirosław Sekuła.

Najlepszym rozwiązaniem, które pozwoli na rozładowanie ruchu na drodze krajowej pomiędzy Bytomiem, a Katowicami jest budowa zupełnie nowej trasy, która byłaby odciążeniem dla istniejącej drogi. Bytom, Katowice i Chorzów starały się wspólnie o pieniądze na budowę tej drogi ze środków unijnych, w związku z przebudową infrastruktury na Euro 2012. Niestety, wniosek ten został odrzucony. Uznano zatem, że o pieniądze na ten cel należy walczyć w Ministerstwie Infrastruktury oraz w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Budowa nowej drogi i połączenie tego odcinka z planowaną drogą ekspresową S11, łączącą Śląsk z Wielkopolską, dałoby szansę także na zagospodarowanie terenów poprzemysłowych Bytomia i Chorzowa.

Podobne wiadomości:

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Polskie drogi 2016-12-23

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~rubicon 2009-02-19

Problemem na tej trasie jest Bytom, którego w kier. ws-zach nie da się szybko objechać, przeciskając się jednopasmową drogą przez ścisłe centrum. Trasa Średnicowa na razie kończy się w XIX wieku , czyli w dziesiątce kopalnianych osiedli, zwanych Rudą Śląską. Dobudowanie za dwa lata kolejnego odcineczka / 2.5 km/ do centrum Zabrza niczego nie poprawi, bo dalej brak skomunikowania tego końca z czymkolwiek szerszym i choćby dwu pasmowym. Dalsze przebicie przez Gliwice do A4 to sen niespełniony jeszcze przez dekadę?. Tym bardziej że gliwiccy kamienicznicy z Centrum zawiązali komitet protestacyjny, przeciwko przebiegowi DTŚ tunelem pod Centrum. Bo spadnie im wartość tych domków :). Trzymam kciuki za inicjatywę powyżej, bo ominięcie Bytomia oszczędzi wielu , sporo czasu.

~~Bonus 2009-02-18

do grego - to jest typowa trasa miejska, jak nawet sama nazwa mówi- średnicowa. Nie musi więc mieć oznaczenia ekspresowej, do tego mimo trzech pasów i skrzyżowań poziomowych wątpliwe, czy spełnia wszystkie wymogi. Ważne, żeby była szybką trasą przelotową przez miasto i te wymogi spełnia, żeby bezpiecznie i sprawnie przejechać przez zabudowany teren

~grego 2009-02-18

do dken - to nie autostrada tylko tzw Trasa Srednicowa w okolicach Chorzowa, Świętochłowic (droga niestety mimo ze caly czas 3 pasy w kazdym kierunku i bezkolizyjna nie jest nawet oznaczona jako Ekspresowa)

~local 2009-02-18

Zdarza mi się jeździć tą trasą i w szczycie ( rano kierunek Bytom => Katowice, popołudniu Katowice => Bytom) większość czasu się stoi a nie jedzie ;(. Kilkanaście skrzyżowań ze światłami na tych nastu kilometrach robi swoje. Tak naprawdę problem rozwiązała by bezkolizyjna obwodnica Chorzowa przedłużona do A4 z jednej strony a z drugiej do obwodnicy Bytomia i rozebranie starej trasy która bezsensownie przebiega przez Chorzowski rynek. Niestety ta obwodnica ma być budowana dopiero po euro 2012.

~dken 2009-02-17

skad jest to zdjecie tej autostrady, wyglada jakby nie w Polsce, ale widac po samochodach ze to jest Polska.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mitsubishi L200 pickupem roku 2017
Mitsubishi L200 pickupem roku 2017
Mitsubishi L200 otrzymał tytuł Best Pickup na ceremonii Carbuyer Awards 2017. Jurorzy docenili L200 za jego twardy charakter i mocny, czterocylindrowy dieslowski silnik 2,4 l.