mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nowa ul. Wyszogrodzka do mostu w Płocku

Nowa ul. Wyszogrodzka do mostu w Płocku

Już w najbliższych dniach rozpocznie się przebudowa ul. Wyszogrodzkiej w Płocku. Inwestycja na Wyszogrodzkiej (od ul. Granicznej do al. Jana Pawła) to realizacja V odcinka dróg dojazdowych do nowego mostu na Wiśle w Płocku. Prace potrwają do końca września br.

Nowa ul. Wyszogrodzka do mostu w Płocku

W poniedziałek przekazano plac budowy wykonawcy prac. Wykonawca (konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Budowlanych z Gostynina, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Płocku i Przedsiębiorstwo Instalacyjno – Usługowe „Wereszczyński” z Płocka) rozpocznie realizację zadania od pomiarów geodezyjnych i wytyczenia placu budowy w terenie.

Na ulicy powstaną dwa ronda (jedno u zbiegu z al. Piłsudskiego i ul. Graniczną, drugie na skrzyżowaniu z I odcinkiem dróg dojazdowych do mostu). Inwestycja wiąże się również z budową chodników, zatok autobusowych, sygnalizacji świetlnych i ścieżki rowerowej po północnej stronie ul. Wyszogrodzkiej. Prace obejmą także przebudowę oświetlenia, odwodnienie systemem kanalizacji i zagospodarowanie zielenią. Wykonawca będzie zobowiązany do utrzymania ruchu i zapewnienia bezpieczeństwa przejazdu, a także dojazdu do graniczących z placem budowy działek.
 
Koszt inwestycji to blisko 20 milionów złotych. Zostanie ona dofinansowana kwotą ponad dziewięciu milionów zł z funduszy Unii Europejskiej. Urząd Miasta otrzymał bowiem zgodę na wykorzystanie przy piątym odcinku pieniędzy zaoszczędzonych przy realizacji I etapu dojazdów.

Projekt p.n. "Budowa dróg dojazdowych (krajowych) do II przeprawy mostowej w Płocku Etap I. Budowa odcinka I i II” obejmujący również budowę V odcinka dróg jest współfinansowany w wysokości ponad 91 mln zł ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport.

Realizacja V odcinka dróg dojazdowych stanowi naturalną kontynuację budowy I i II odcinka dróg dojazdowych i jest z nią bezpośrednio i funkcjonalnie powiązana, a realizacja Projektu w jego rozszerzonym zakresie tj. budowa I, II i V odcinka wpłynie na osiągnięcie generalnego celu inwestycji jakim jest uruchomienie przeprawy mostowej oraz zwiększenie spójności transportowej miasta Płocka i regionu w obszarze dróg krajowych nr 60 i 62.

Przeczytaj także:

Oszczędności na drogach do mostu w Płocku (2006-10-12)

Budowa dojazdów do mostu w Płocku (2006-01-31)

W 2009 r. obwodnice Gostynina i Płońska (2007-02-08)

Most podwieszany w Płocku (2005-10-19)

 

 


Podobne wiadomości:

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Polskie drogi 2017-05-30

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

Komentuj:

~jarche 2007-02-14

Dla pełnego obrazu UM w Płocku "zapomniał" dodać, że koordynacja budowy nowej przeprawy i dróg dojazdowych jest taka, iż nowiutki most stoi gotowy już od późnej jesieni 2005 a "wyborcze" próby puszczenia ruchu przez nie ukończone drogi dojazdowe zakończyły się kilkakrotnym paraliżem komunikacyjnym całego miasta i zmarnotrawieniem miejskiej kasy na budowę tymczasowych rozwiązań (wysepki, rozbiegówki, sygnalizacja świetlna), które i tak się do niczego w tej chwili nie służą. V odcinek dróg dojazdowych - w opinii ogromnej większości Forumowiczów GW Płock - powinien być budowany jako PIERWSZY. Tym razem rzeczywistość pokazała, że większość miała rację. Pozdrawiam.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.