mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nowe drogi w województwie warmińsko-mazurskim

Nowe drogi w województwie warmińsko-mazurskim

Ponad 175 km dróg powiatowych i gminnych powstanie w 2010 roku w województwie warmińsko-mazurskim dzięki Narodowemu Programowi Przebudowy Dróg Lokalnych. Inwestycje drogowe powinny być zakończone do 30 listopada 2010 roku.
 

Nowe drogi w województwie warmińsko-mazurskim
Aż 28 projektów przebudowy dróg powiatowych i 24 projekty dróg gminnych otrzymają dofinansowanie. Województwo warmińsko-mazurskie otrzyma w 2010 roku 56 milionów 320 tysięcy złotych dotacji na remonty i budowę dróg lokalnych. To prawie 6 milionów mniej niż w roku ubiegłym. Jednak dzięki oszczędnościom przetargowym wybudowanych zostanie tyle samo dróg, co w poprzedniej edycji tego Programu. Połowa dotacji przeznaczona będzie na drogi powiatowe, a połowa - na gminne.
Warmińsko-mazurskie samorządy złożyły 113 wniosków na łączną kwotę ponad 131 milionów złotych. Po ocenie formalnej i merytorycznej na liście rankingowej znalazły się 42 zadania, które umożliwią budowę ponad 170 km dróg.

Po przetargach okazało się, że wykonawcy znacznie obniżyli ceny i pozostało sporo oszczędności, dzięki którym dotacje otrzymało więcej gmin i powiatów niż znalazło się na pierwotnej liście. W puli powiatowej zaoszczędzono ponad 6 milionów złotych, a w gminnej ponad 4,5 miliona złotych.

Dzięki tym oszczędnościom można było włączyć do listy zadań dziesięć kolejnych, według uzyskanej punktacji oceny, w tym pięć zadań z puli powiatowej i pięć zadań z puli gminnej.

Długość dróg powiększy się o 22,85 km i wyniesie łącznie 175,05 km w tym:
- drogi powiatowe 111,92 km ( wzrost o 15,99 km )
- drogi gminne 63,13 km ( wzrost o 6,86 km ).

Warto również przypomnieć, że w ubiegłym roku dzięki Narodowemu Programowi Przebudowy Dróg Lokalnych zmodernizowano ponad 170 km dróg w województwie warmińsko-mazurskim. W tym roku będzie to porównywalna liczba, a w sumie da to ok. 350 km wyremontowanych dróg.
 
W całym kraju w ramach przeprowadzonego naboru do dofinansowania z budżetu państwa w 2010 r. zakwalifikowanych zostało 711 wniosków jednostek samorządu terytorialnego, w tym 441 wniosków dotyczących dróg gminnych i 270 wniosków dotyczących dróg powiatowych. Zakładają one przeznaczenie ponad 2 mld zł na realizację zadań w zakresie przebudowy, budowy oraz remontu ponad 2,1 tys. km dróg lokalnych.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

S52 i S16 - nowe drogi ekspresowe W Polsce

S52 i S16 - nowe drogi ekspresowe W Polsce

Polskie drogi 2016-05-27

Komentuj:

~do bla 2010-06-24

Dla tranzytu do Estonii i dalej Finlandii. Oraz do tego, by Warszawka mogła szybko dotrzeć do nazych knajpek i zostawić to duuużo szmalczyku.

~hmm 2010-05-13

do bla , ciekawe jakie rzeczy do zrobienia , od 20 lat prawie nic się nie robi , porównując okresu Polski międzywojennej -20 lat do obecnego od 1989 r. prawie nic nie zrobiono - wstyd mówić ,WYKAZ DRÓG SAMOCHODOWYCH (AUTOSTRAD) PROJEKTOWANYCH W POLSCE w okresie międzywojennym Drogi samochodowe I-ej kolejności: 1. Warszawa? Łódź 100 km 2. Warszawa? Poznań, granica państwa (Berlin) 350 km 3. Okrężna naokoło Warszawy 130 km 4. Okrężna naokoło Poznania 80 km 5. Gdynia? Bydgoszcz? Łódź? Katowice 500 km 6. Okrężna naokoło Łodzi 90 km 7. Bytów? Granica obszaru w m. Gdańska 50 km 8. Katowice? Kraków? Lwów 375 km 9. Warszawa? Lublin? Lwów? Śniatyń? Granica Państwa (Bukareszt) 550 km 10. Puławy? Sandomierz? Przemyśl 175 km Razem: 2400 km Drogi samochodowe II-ej kolejności: 12. Warszawa? Kielce? Kraków 180 km 13. Łódź? Kalisz, Granica Państwa (Wrocław) 130 km 14. Warszawa? Grodno? Wilno? Granica Państwa (Dźwińsk) 575 km 15. Grodno? Nowogródek ? Granica Państwa (Mińsk-Moskwa) 190 km 16. Bydgoszcz? Poznań? Częstochowa 350 km 17. Katowice? Cieszyn? (Brno) 60 km 18. Ostrołęka? Gr. Państwa (Królewiec) 50 km 19. Grodno? Gran. Państwa? (Kowno) 40 km 20. Grodno? Brześć? Krasnystaw 300 km 21. Warszawa? Brześć 170 km Razem: 2 295 km Ogólna długość I i II kolejności = 2 400 + 2 295 = 4695 km z planowanymi i budowanymi obecnie to szkoda gadać zwłaszcza że w Polsce międzywojennej było tylko zarejestrowanych samochodów tylko 22 000 -to daje do myślenia

~bla 2010-05-12

Autostrada przez Warmię i Mazury? Po co? Na co komu taki rozmach? Nie sztuka utopić kupę kasy w autostradę po której mało kto będzie jeździł. Radzę zapoznać się z pomiarami ruchu dla Polski. Są znacznie ważniejsze rzeczy do zrobienia w tym kraju.

~hmm 2010-05-12

Najwyższy czas na budowę autostrady przez Warmię i Mazury, Niemcy w czasie wojny planowali wybudować w tym regionie trzy autostrady , dlaczego by nie podejść do tego ambitnie z rozmachem

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport