mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nowe obejście krajowej "10"

Nowe obejście krajowej "10"

Rusza budowa obwodnicy m. Kobylanka, Morzyczyn, Zieleniewo w ciągu drogi krajowej Nr 10 Szczecin - Bydgoszcz o długości 10 km. GDDKiA podpisała w czwartek, 30 czerwca br. umowę z wykonawcą - firmą NCC Aktiebolag na kwotę ponad 86,7 mln zł.

Nowe obejście krajowej "10"

Budowa obwodnicy rozpoczyna się w km 32+121 drogi krajowej nr 10. Odejście projektowanej trasy w kierunku północnym przewidziano w okolicy zjazdu do stacji paliw zachowując istniejącą drogę nr 10 jako zjazd do miejscowości Morzyczyn, Kobylanka, Zieleniewo. Na trasie obejścia usytuowano dwa węzły drogowe "Motaniec" i "Lipnik". Węzeł "Lipnik" docelowo stanowił będzie połączenie obwodnicy m. Kobylanka, Morzyczyn, Zieleniewo z południowym obejściem Stargardu Szczecińskiego.

Na skrzyżowaniu projektowanej obwodnicy z drogą powiatową nr 41-442 Kobylanka - Motaniec określanym jako węzeł "Motaniec" przewidziano budowę węzła dwupoziomowego typu WB. Droga powiatowa przebudowana zostanie na odcinku 445 m i poprowadzona wiaduktem WD1 ponad obwodnicą. Łącznice nr 1, nr 2 i nr 3 zapewniać będą połączenie obu dróg. Do km 34+016,17 projekt przewiduje budowę drogi dwujezdniowej po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Na dalszym odcinku do węzła "Lipnik" zaprojektowano drogę jednojezdniową, która docelowo stanowić będzie jezdnię południową obwodnicy.

Kontrakt finansowany będzie w 25 % z budżetu państwa oraz w 75 % z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (ERFF), Sektorowy Program Operacyjny - Transport (SPOT). Całkowita wartość kontraktu wynosi: 86 743 133,00 zł. Czas na realizacje umowy wynosi 21 miesięcy.

W wyniku przebudowy droga krajowa nr 10 uzyska parametry drogi ekspresowej klasy technicznej "S". Obwodnica wraz z przyjętymi rozwiązaniami węzłów i skrzyżowań bezkolizyjnych ma na celu rozdzielenie ruchu lokalnego i ruchu tranzytowego dalekiego zasięgu, co w znacznym stopniu zmniejszy obciążenie ruchem samochodowym w/w miejscowości, poprawi bezpieczeństwo ruchu pieszych i zmotoryzowanych oraz zmniejszy emisję spalin i hałasu.

Przypomnijmy, że w grudniu zeszłego roku oddany do użytku został zmodernizowany odcinek Szczecin - Stargard Szczeciński. Przebudowywany odcinek (ok. 6 km) stanowił najbardziej obciążony w tym regionie fragment drogi krajowej. Małe promienie łuków poziomych na terenie miejskim powodowały ograniczenie prędkości pojazdów do 50 km/h. Katastrofalny stan istniejącego mostu łukowego na rzece Płoni stanowił stałe zagrożenie dla ruchu pojazdów i pieszych.

 


Podobne wiadomości:

Droga S6 - rusza budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa

Droga S6 - rusza budowa obwodnicy Koszalina i...

Polskie drogi 2016-03-07

Rząd dokończy budowę drogi S3

Rząd dokończy budowę drogi S3

Polskie drogi 2016-06-16

Komentuj:

~Psytrance 2007-01-07

Coś mi się zdaję że nie uda się wybudować tej obwodnicy na czas Mam mozliwość na niej pracować i wiem że jeszcze zostalo wiele do zrobienia zwlaszcza w okolicach WD2 i WD4

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.