mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nowe wiadukty w Radomiu

Nowe wiadukty w Radomiu

Budowa nowych wiaduktów na Żółkiewskiego wraz z przebudową odcinka tej ulicy to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji drogowych w Radomiu. Do przetargu zgłosiło się sześć firm i konsorcjów.

Nowe wiadukty w Radomiu

- Najtańszą ofertę - na kwotę 43 milionów 807 tysięcy 330 złotych - zaproponowało konsorcjum dwóch firm: Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze Skoczowa oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc. Najwięcej za wykonanie zamówienia zażądała spółka Planeta z Warszawy - 69 milionów 477 tysięcy 780 złotych. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w kwocie, którą zamierzamy przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia. Po otwarciu ofert przystąpiliśmy do ich analizy pod względem formalnym, prawnym i bardzo szczegółowo pod względem rachunkowym - informuje Dariusz Dębski z Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Budowa nowych wiaduktów na Żółkiewskiego wraz z przebudową odcinka tej ulicy to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji drogowych w mieście. Wiadukt na Żółkiewskiego, nad torami kolejowymi do Warszawy, ma już prawie 20 lat. Jego budowę rozpoczęto w 1986 roku, a zakończono dopiero w połowie lat dziewięćdziesiątych minionego wieku. Już podczas budowy obecnego obiektu na Żółkiewskiego planowano, że obok niego powstanie bliźniacza konstrukcja. Ówczesnym budowniczym udało się jednak postawić tylko betonowe filary drugiej przeprawy, które nigdy nie zostały zabudowane. Filary te nie nadają się już do wykorzystania, trzeba je rozebrać i postawić nowe. To nie tylko wymóg techniczny, ale także praktyczny - przebieg nowego wiaduktu uzgodniono z PKP, jest on bowiem ściśle powiązany z projektem modernizacji linii kolejowej numer 8.

Stojący obok betonowych filarów stary wiadukt również zostanie wyburzony. W zamian wybrany wykonawca zbuduje w tym miejscu dwie nowe, bliźniacze przeprawy. Dzięki temu fragment ulicy Żółkiewskiego pomiędzy Zbrowskiego a Kozienicką zmieni się nie do poznania. Ten ponadkilometrowy odcinek będzie miał po przebudowie dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. W efekcie znacząco poprawi się bezpieczeństwo ruchu na miejskim odcinku krajowej "dziewiątki".


Podobne wiadomości:

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic