mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nowoczesna granica polsko-ukraińska

Nowoczesna granica polsko-ukraińska

Uchwalony „Program rozwoju infrastruktury granicznej na polsko-ukraińskiej granicy państwowej w latach 2010-2013” zakłada usprawnienie funkcjonowania granicy polsko-ukraińskiej szczególnie w obliczu nadchodzących Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r.

Nowoczesna granica polsko-ukraińska
Priorytetowym działaniem jest budowa nowych przejść granicznych. Zostanie zbudowane przejście Dołhobyczów-Uhrynów (województwo lubelskie) oraz Budomierz-Hruszew (województwo podkarpackie).

Będą również przeprowadzane prace obejmujące modernizację istniejących przejść -  Zosin-Ustiług, Dorohusk-Jagodzin, Korczowa-Krakowiec. Oprócz tego wszystkie przejścia, zarówno nowo powstające, jak i te funkcjonujące obecnie, zostaną wyposażone w urządzenia i sprzęt zapewniający obsługę wzmożonego ruchu granicznego. Szczególne znaczenie ma budowa parkingów buforowych, na których kierowcy będą mogli oczekiwać na odprawę w odpowiednich warunkach.

W programie wskazano cele:
  • zwiększenie przepustowości przejść granicznych, docelowo (do 2013 r.) planuje się np. zwiększenie do 91 liczby pasów odpraw dla samochodów osobowych (obecnie 44), a dla samochodów ciężarowych wzrost pasów do 57 (jest 36),
  • poprawa warunków oczekiwania na odprawę graniczną, zostanie zwiększona liczba miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych z obecnych 340 do 1 tys. w 2013 r.,
  • zwiększenie bezpieczeństwa granicy polsko-ukraińskiej, chodzi o zastosowanie na przejściach najnowocześniejszej aparatury do kontroli granicznej, która wpłynie na znaczne przyspieszenie tempa odpraw.

Przedsięwzięcia przewidziane do realizacji będą finansowane głównie ze środków budżetu państwa. Łączna kwota wyniesie ponad 371 mln zł. Drugim źródłem finansowania będą zagraniczne środki pomocowe – Fundusz Granic Zewnętrznych, Norweski Mechanizm Finansowy, Europejski Instrument Sąsiedztwa i Partnerstwa oraz Szwajcarsko-Polski Program Współpracy. Planuje się, że inwestycje na granicy będą również wspierane finansowo przez środki prywatne, chodzi o spółki PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~lukasso 2010-02-05

Giggs zgadzam sie z toba w 100 procentach :D To sa nasze tereny !!

~Marek 2010-02-05

Po pierwsze to najważniejsze jest udrożnienie przejść już istniejących w sensie formalno - organizacyjnym.Wszyscy wiedzą,że powodem kolejek jest biurokracja graniczna.Koniec.Kropka. Po drugie to trochę dziwne,że juz - po tak niewielu latach eksploatacji -trzeba modernizować ponoć bardzo nowoczesne przejscie Korczowa - Krakowiec. Po trzecie to inowe przejścia w Dołhobyczowie i Budomierzu wcale nie rozładują kolejek na tymkierunku.Dlaczego? Patrz pkt 1.

~Gigs 2010-02-05

Piszemy Hruszów, Uściług..itd...polskie nazwy po polsku, mimo że leżą na tymczasowym terenie UA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport