mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nowoczesna obwodnica Opoczna

Nowoczesna obwodnica Opoczna

Blisko 8 kilometrowa nowoczesna trasa z najdłuższym jednoprzęsłowym mostem w Polsce to oddana do użytku obwodnica Opoczna. Prace budowlane prowadzone przez firmę Strabag ruszyły w połowie 2010 roku, zakończyły się ostatniego dnia 2011 roku i kosztowały około 150 milionów złotych.

Nowoczesna obwodnica Opoczna

Opoczna to nowoczesna droga jednojezdniowa o trzech pasach ruchu w układzie 2+1. Takie rozwiązanie pozwala na szybkie bezpieczne i łatwe poruszanie się. Trasę, której głównym zadaniem jest wyprowadzenie tranzytu z drogi krajowej nr 12 przystosowano do przenoszenia największych obciążeń, czyli do samochodów, których obciążenie sięga 11,5 tony na oś. Długość nowej trasy to 7,8 kilometra. Trzy pasy jezdni pozwalają na bezpieczne wyprzedzanie, o czym nie było mowy w centrum miasta, a co za tym idzie radykalne skracają czasu przejazdu.

Teraz wjazd  do centrum Opoczna, jak również na drogę wojewódzką 713 w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego zapewniają dwa nowoczesne, bezkolizyjne węzły.

Aby powstała nowa trasa konieczne było wybudowanie ośmiu obiektów inżynierskich; 6 wiaduktów i dwa mosty na rzekami; Wąglanką i Drzewicką. Należy tu zaznaczyć, że drugi z mostów, górujący nad terenem w charakterystycznym błękitnym kolorze, to najdłuższy jednoprzęsłowy most w Polsce. Długość przęsła przekracza 130 metrów.

Wiele odcinków nowej trasy biegnie wysokimi nasypami, do wykonania których potrzeba było około 2 milionów ton piasku i kruszyw. Aby przewieźć taką ilość materiałów, potrzeba blisko 70 tysięcy czteroosiowych wywrotek. Taka liczba samochodów ustawiona w szeregu, utworzyłaby kolejkę do Gdańska i z powrotem.  Wykonawca ułożył także ponad 100 tysięcy ton mas bitumicznych i ustawił blisko pół tysiąca znaków drogowych.

Prace nie ograniczyły się jednak do tak spektakularnych działań. Aby droga spełniała obecne standardy i miała odpowiednią trwałość,  trzeba było wykonać między innymi odwodnienie drogi, oraz oświetlenie węzłów drogowych. Niemałym wyzwaniem dla projektantów i budowniczych było przejście pod Centralna Magistralą Kolejową. Bariery chroniące kierowców jadących obwodnicą mają blisko 22 kilometry długości.

Prace budowlane przebiegały w bardzo dużej trosce o środowisko naturalne. Powstało wiele wygrodzeń i przepustów służących ochronie małych zwierząt i pozwalającym im bezpiecznie migrować w okresie godów. Łączna długość siatek chroniących płazy przed wychodzeniem na drogę ma prawie 9 kilometrów długości! O komfort okolicznych mieszkańców zadbają natomiast ekrany dźwiękochłonne, których powierzchnia to blisko 10 tysięcy metrów kwadratowych i są umieszczone na długości 3,5 kilometra przy nowej drodze.


Podobne wiadomości:

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~niekorr 2012-06-01

DLACZEGO W POLSCE PSEUDO DROGOWCY I PSEUDO SZPECE OD ŚRODOWISKA, TYLE "TROSKI" POŚWIĘCAJĄ LASKOM,KRZACZKOM I ZWIERZĄTKOM A LUDZIE, ICH ŻYCIE I ZDROWIE,POTRZEBY, MAJA W DUPIE???CIEKAWE ZAISTE!!!

~drzewiczanin 2012-02-14

Wąglanką i Drzewicką *Wąglanką i Drzewiczką

~pl 2012-01-09

To jest droga jedno jezdniowa kolizyjna klasy GP. Nie S

~Marek 2012-01-09

Ciekawe czy będzie sklasyfikowana jako S 12 ?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport