mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nowy most na krajowej jedynce

Nowy most na krajowej jedynce

Na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 1 i al. Jana Pawła II (droga krajowa nr 46) w Częstochowie wybudowano nowy most. Realizacja tego zadania kosztowała ponad 8 mln zł i umożliwi rozpoczęcie remontu pozostałych obiektów znajdujących się w tym miejscu.

Nowy most na krajowej jedynce
Od połowy stycznia kierowcy mogą już korzystać z nowego mostu w Częstochowie. Obiekt znajduje się w ciągu drogi krajowej nr 1, na skrzyżowaniu tej trasy z drogą krajową nr 46 (al. Jana Pawła II). Obecnie samochody skręcające z alei w stronę Katowic jeżdżą już po nowym moście, mając do dyspozycji dwa pasy skrętu. To jednak nie koniec prac w tym miejscu. Teraz drogowcy zajmą się remontem pozostałych mostów.

Inwestycja związana z modernizacją dwóch mostów przez Wartę oraz budową nowego jest niezbędna, ponieważ istniejące obiekty zostały wybudowane w czasach PRL-u i znajdują się w złym stanie technicznym. Zakres robót przewiduje dobudowę nowego obiektu mostowego nad rzeką Wartą, po stronie zachodniej drogi krajowej nr 1, przebudowę istniejącego obiektu mostowego (jezdnia zachodnia w kierunku Warszawa – Katowice), przebudowę nawierzchni drogi na dojazdach do mostów do nośności 115 kN na oś, wraz z barierami energochłonnymi oraz budowę kładki dla pieszych nad rzeką Wartą po stronie wschodniej drogi krajowej nr 1. Całą inwestycję zaplanowano na dwa lata.

Firma Mosty Śląsk Sp. z o.o. z  Katowic rozpoczęła realizację inwestycji w lipcu 2007 roku od budowy nowego mostu i kładki dla pieszych. Nowy obiekt został zaprojektowany na wzór istniejących, czyli w konstrukcji trójprzęsłowej. Całkowita długość obiektu to 45 m, natomiast szerokość to 10,35 m (sama jezdnia ma 7 m). Z powodu poszerzenia pasa drogi, w celu włączenia obiektu do układu komunikacyjnego krajowej jedynki, konieczne było wykonanie muru oporowego wraz z nasypem na długości 114 m oraz przebudowa fragmentu al. Jana Pawła II. Koszt budowy nowego mostu oraz podstawowych elementów kładki dla pieszych wynosił 8,2 mln zł, natomiast całość zadania to koszt około 15 mln zł. Do tego trzeba doliczyć koszt przebudowy drogi krajowej nr 1, czyli 5 mln zł.

Realizacja tego zadania jest zatem kosztowna oraz skomplikowana logistycznie, ponieważ podczas prac w tym miejscu, cały czas normalnie odbywa się ruch samochodów. W ciągu doby przejeżdża tamtędy 50 tys. pojazdów. Powoduje to powstawanie bardzo dużych  utrudnień w ruchu zarówno tranzytowym, jak i miejskim, gdyż tworzą się w tym rejonie ogromne zatory. Przebudowa ma usprawnić ruch i poprawić warunki bezpieczeństwa poprzez likwidację zagrożeń spowodowanych złym stanem technicznym obiektów mostowych (otrzymają nośność 50 ton) oraz modernizację nawierzchni drogi krajowej nr 1.

W ciągu najbliższego miesiąca Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie złoży wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych budowy bezkolizyjnego węzła komunikacyjnego z drogą krajową nr 1 od Jana Pawła II do ul. Srebrnej.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport