mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nowy wariant S7 odcinka Chęciny - Jędrzejów

Nowy wariant S7 odcinka Chęciny - Jędrzejów

Będzie nowy fragment jednego z wariantów przebiegu odcinka Chęciny – Jędrzejów drogi ekspresowej S-7. Kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złoży w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska nowy wniosek o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji . Przy założeniu, że nowa decyzja środowiskowa zostanie wydana w 2010 roku można przypuszczać, że lata realizacji inwestycji to 2012-13. Pozostałe świętokrzyskie odcinki S-7 są planowane do realizacji do 2012 roku – zapewniają drogowcy.

Nowy wariant S7 odcinka Chęciny - Jędrzejów
Pierwszy wniosek o decyzję środowiskową, na mocy której miał być wybrany jeden z sześciu wariantów odcinka Chęciny – Jędrzejów został złożony w maju 2008 roku. Już wtedy było wiadomo, że nowa droga musi przeciąć dolinę Nidy będącą obszarem chronionym. Dlatego preferowany przez GDDKiA wariant drogi był poprowadzony tak, aby jak najmniej ingerować w obszar chroniony. Wariantowanie drogi poprzedził szczegółowy raport oddziaływania inwestycji na środowisko. Powstawał on w latach 2006-2008. Do 2009 roku raport był sukcesywnie uzupełniany na wnioski Dyrekcji Ochrony Środowiska, ponieważ na przestrzeni miesięcy pojawiały się nowe obszary chronione Natura 2000, a zasięg tych już znanych powiększał się. Ostateczna lista tych obszarów powstała dopiero jesienią 2009 roku. pojawiła się na nich między innymi nowa Ostoja Sobkowsko-Korytnicka. Specjaliści od ochrony środowiska uznali, że nawet preferowany wariant odcinka Chęciny – Jędrzejów w zbyt dużym stopniu ingeruje w przyrodę i zalecili poprowadzenie fragmentu tego wariantu po śladzie starej „siódemki” w okolicy mostu na Nidzie w Brzegach. Kielecki oddział GDDKiA uznał że w tej sytuacji wycofa stary wniosek o decyzję środowiskową i złoży nowy z uwzględnieniem nowego rozwiązania jeszcze w tym półroczu br. Złożenie wniosku poprzedzą spotkania z mieszkańcami gmin przez które ma przebiegać nowy odcinek „siódemki”. Zostanie im przedstawiony nowy fragment wariantu trasy. Przewiduje się nawet, że zmiana może wiązać się z mniejszą ilością wyburzeń budynków mieszkalnych – poinformował kielecki oddział GDDKiA.

Przy założeniu, że nowa decyzja środowiskowa zostanie wydana w 2010 roku można przypuszczać, że lata realizacji inwestycji to 2012-13. Pozostałe świętokrzyskie odcinki S-7 są planowane do realizacji do 2012 roku. W 2009 roku zakończyła się budowa węzła Kielce Północ. Pod koniec br. roku zrealizowany zostanie odcinek Skarżysko-Występa, trwają przetargi na budowę obwodnicy Kielc i odcinka Skarżysko –granica z Mazowszem. W tym roku ogłoszony będzie przetarg na odcinek Jędrzejów –granica województwa z Małopolską.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~pp 2010-02-11

Miejmy nadzieję, że rząd zorganizuje prace koncepcyjne przy S-kach tak jak przy autostradach. Zresztą sami to zapowiadają. Przypominam że przy autostradach konsultacje ministerstw były comiesięczne nawet z udziałem premiera. Efekt: coś co się wlokło przez 10 lat zakończono w ciągu 1 roku i praktycznie sprawa autostrad jest administracyjnie zamknięta. Jest kwestia jedynie kilku przetargów na wykonawcę. Nie wim tylko czy potrzebne było to całe bajdurzenie o Euro przy okazji dróg. Każdy spec od dróg wie że logistycznie to ma marginalne znaczenie dla igrzysk. No ale może się i tak zmobilizuje?

~osskaa 2010-02-11

Rządu Millera nie ma już od 5 lat. Kłopoty z decyzjami środowiskowymi oznaczają tylko chaos i bałagan WEWNĄTRZ administracji centralnej. Ostatecznie są to sprawy pomiędzy dwoma ministerstwami i ich agencjami (GDDKiA i GDOŚ). Gdyby Premier naprawdę umiał rządzić i położył nacisk na rozwój infrastruktury (nie tylko drogowej, ale i kolejowej), to by powołał zespół kilku ludzi koordynujących pracę MinInf, MinŚrod i może MinFin, żeby dopasować planowanie finansowe do priorytetów inwestycyjnych. Tymczasem GDDKiA skarży się na GDOŚ tak jakby to były dwie całkowicie niezależne od siebie organizacje. Tak przecież nie jest. Za wszystko odpowiada Rząd, który najwyraźniej nie umie zapanować nad administracją średniego szczebla. Całe gadanie o świętokrzyskim odcinku S7 to i tak tylko akademicka dyskusja, skoro odcinek małopolski będzie gotowy najwcześniej za 5 lat, a znając realia pewnie dopiero w roku 2017 (dla przypomnienia S7 to jeden z priorytetów na EURO2012), dobre, co?

~astrolog 2010-02-11

To fatalna wiadomosc ale to juz bylo wiadomo od conajmniej roku, ze beda tam klopoty. Odcinek od Checin do Jedrzejowa jest wlasnie najgorszy do jazdy, gdyz laczy sie tam ruch z siodemki wraz zruchem z Kielc do Jedrzejowa. Ukrecilismy sobie bat z tymi cholernymi przepisami srodowiskowymi. Rzad Millera mogl negocjowac wprowadzenie okresow przejsciowych, ale im sie nie chcialo, wiec mamy teraz z tym klopoty.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport