mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nowy wariant obwodnicy Ostrowca

Nowy wariant obwodnicy Ostrowca

Powstał dodatkowy wariant przebiegu obwodnicy Ostrowca w ciągu drogi krajowej nr 9. Nowy wariant został opracowany ze względu na konieczność uwzględnienia nowego obszaru chronionego Natura 2000. Około 16-kilometrowa obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego jest fragmentem zadania „Budowa odcinka Brody – Opatów  dróg krajowych 42 i 9”. Cały odcinek ma około 26 km długości i w przyszłości ma połączyć nowe przejście przez Starachowice z obwodnicą  Opatowa.

Nowy wariant obwodnicy Ostrowca
Aktualnie trwają prace nad raportem oddziaływania na środowisko tej inwestycji. Wniosek o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach może być złożony w połowie tego roku.

Nowa propozycja przebiegu drogi została zaprezentowana mieszkańcom na spotkaniu w Szewnej. Przedstawicie kieleckiego oddziału GDDKiA i projektanci chcieli poznać opinie na temat nowego wariantu, odpowiadali także na pytania dotyczące przyszłej drogi.

Projektanci trasy  zaproponowali dwa warianty przebiegu drogi. Oba prezentowane były już w ubiegłym roku. Pierwszy z nich biegnie od granicy gmin Brody i Kunów do miejscowości Rudka oraz od Jacentowa do granicy gminy Opatów po śladzie drogi istniejącej, natomiast omija Ostrowiec po południowo-wschodniej stronie. Drugi wariant dodatkowo omija miejscowość Sadowie po stronie północno-zachodniej. W ramach tego wariantu projektanci zaproponowali dodatkowo nowy przebieg  samej obwodnicy Ostrowca na terenie gminy Bodzechów. Wiązało się to z koniecznością ominięcia nowego obszaru Natura 2000 czyli tzw. Wzgórz Kunowskich. Nowy wariant obwodnicy zaczyna się na wysokości miejscowości Rudka, a kończy w Szewnej. W tych miejscowościach zaplanowano węzły. Nowy wariant trasy biegnie nieco bliżej samego Ostrowca. W ramach inwestycji powstałyby także węzły w Rudniku i Miłkowie  oraz skrzyżowania z Nietulisku, Kunowie, Jacentowie i Sadowiu. Ostatecznie wariant drogi zostanie wybrany na mocy decyzji środowiskowej wydawanej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.

Przyszła droga będzie miała dwie jezdnie i parametry GP (drogi głównej o ruchu przyspieszonym). Całe zadanie  wpisane  jest w nowy rządowy Program Budowy Dróg na listę inwestycji do realizacji po 2013 roku. Projekt znajduje się na liście rezerwowej unijnego Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.

Podobne wiadomości:

Test przyspieszania do 300 km/h i hamowania

auto motor i sport 0000-00-00

Aż szesnaście supersportowych maszyn na starcie - każda bez problemu pojedzie 300 km/h. Pytanie tylko, które auto najszybciej rozwinie tę prędkość i które najszybciej się zatrzyma.

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Polskie drogi 2016-12-23

Komentuj:

~333D 2011-03-07

Jak to jest że w naszym porąbanym kraju największe szanse na realizację mają najbardziej idiotyczne trasowania, najbardziej pogięte drogi które w wielu miejscach podróżnego oddalają nawet od celu ku któremu jedzie. Porównajcie sobie dwie trasy z Łodzi do Wrocławia - Grabarczykowi spodobała sie ta o 32 km dłuższa - to dużo przy minimalnej odległości 200 km. wvvvv.andrzej-bak.net/autostrada_a8.PNG wvvvv.andrzej-bak.net/trasowanie_s-8.jpg

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.