mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Nowy wariant obwodnicy Ostrowca

Nowy wariant obwodnicy Ostrowca

Powstał dodatkowy wariant przebiegu obwodnicy Ostrowca w ciągu drogi krajowej nr 9. Nowy wariant został opracowany ze względu na konieczność uwzględnienia nowego obszaru chronionego Natura 2000. Około 16-kilometrowa obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego jest fragmentem zadania „Budowa odcinka Brody – Opatów  dróg krajowych 42 i 9”. Cały odcinek ma około 26 km długości i w przyszłości ma połączyć nowe przejście przez Starachowice z obwodnicą  Opatowa.

Nowy wariant obwodnicy Ostrowca
Aktualnie trwają prace nad raportem oddziaływania na środowisko tej inwestycji. Wniosek o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach może być złożony w połowie tego roku.

Nowa propozycja przebiegu drogi została zaprezentowana mieszkańcom na spotkaniu w Szewnej. Przedstawicie kieleckiego oddziału GDDKiA i projektanci chcieli poznać opinie na temat nowego wariantu, odpowiadali także na pytania dotyczące przyszłej drogi.

Projektanci trasy  zaproponowali dwa warianty przebiegu drogi. Oba prezentowane były już w ubiegłym roku. Pierwszy z nich biegnie od granicy gmin Brody i Kunów do miejscowości Rudka oraz od Jacentowa do granicy gminy Opatów po śladzie drogi istniejącej, natomiast omija Ostrowiec po południowo-wschodniej stronie. Drugi wariant dodatkowo omija miejscowość Sadowie po stronie północno-zachodniej. W ramach tego wariantu projektanci zaproponowali dodatkowo nowy przebieg  samej obwodnicy Ostrowca na terenie gminy Bodzechów. Wiązało się to z koniecznością ominięcia nowego obszaru Natura 2000 czyli tzw. Wzgórz Kunowskich. Nowy wariant obwodnicy zaczyna się na wysokości miejscowości Rudka, a kończy w Szewnej. W tych miejscowościach zaplanowano węzły. Nowy wariant trasy biegnie nieco bliżej samego Ostrowca. W ramach inwestycji powstałyby także węzły w Rudniku i Miłkowie  oraz skrzyżowania z Nietulisku, Kunowie, Jacentowie i Sadowiu. Ostatecznie wariant drogi zostanie wybrany na mocy decyzji środowiskowej wydawanej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.

Przyszła droga będzie miała dwie jezdnie i parametry GP (drogi głównej o ruchu przyspieszonym). Całe zadanie  wpisane  jest w nowy rządowy Program Budowy Dróg na listę inwestycji do realizacji po 2013 roku. Projekt znajduje się na liście rezerwowej unijnego Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~333D 2011-03-07

Jak to jest że w naszym porąbanym kraju największe szanse na realizację mają najbardziej idiotyczne trasowania, najbardziej pogięte drogi które w wielu miejscach podróżnego oddalają nawet od celu ku któremu jedzie. Porównajcie sobie dwie trasy z Łodzi do Wrocławia - Grabarczykowi spodobała sie ta o 32 km dłuższa - to dużo przy minimalnej odległości 200 km. wvvvv.andrzej-bak.net/autostrada_a8.PNG wvvvv.andrzej-bak.net/trasowanie_s-8.jpg

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport