mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Obwodnica Aglomeracji Wrocławskiej połączy A4 z S5

Obwodnica Aglomeracji Wrocławskiej połączy A4 z S5

Za kilka lat w okolicach aglomeracji wrocławskiej ma powstać nowa trasa kierująca ruch bezpośrednio z autostrady A4 na drogę ekspresową S5 w kierunku Poznania. Nowa droga wojewódzka dodatkowo ułatwi komunikację pomiędzy sąsiednimi miejscowościami leżacymi wokół stolicy Dolnego Śląska. Trasa będzie miała swój początek na dwóch węzłach autostrady A4 w Kostomłotach i Kątach Wrocławskich i ma liczyć ponad 70 km. W ramach inwestycji ruszyła już budowa nowego mostu na Odrze.

Obwodnica Aglomeracji Wrocławskiej połączy A4 z S5
Pod koniec września br. wmurowano kamień węgielny pod budowę nowego mostu na Odrze między Brzegiem Dolnym, a Głoską (gmina Miękinia). Nowy obiekt połączy powiaty wołowski i średzki, co zapewni wygodne połączenie komunikacyjne nad rzeką i umożliwi rozwój gospodarczy okolicy.

Chociaż most w Brzegu Dolnym budowany jest od jesieni ubiegłego roku, do tej pory prace były skoncentrowane przede wszystkim na lądzie, głównie po stronie Głoski. Teraz wykonawca tego przedsięwzięcia, firma SKANSKA S.A., rozpoczyna zasadniczą część prac nad konstrukcją przyszłej przeprawy, by pod koniec przyszłego roku oddać ją do użytku. Most zastąpi funkcjonującą nieopodal przeprawę promową. Nowa przeprawa przejmie ruch z mocno uczęszczanej i często zakorkowanej trasy Brzeg Dolny - Wrocław, umożliwiając mieszkańcom Brzegu Dolnego wygodniejszy i szybszy dojazd do stolicy regionu.

Przedsięwzięcie budowy mostu obejmuje również realizację przeszło 6 km dróg dojazdowych do niego, a także budowę mostu na rzece Jeziorce. Ogólny budżet inwestycji wynosi ponad 172 mln zł, z czego ponad 84 mln zł  to dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Odbudowy i Rozwoju. Pozostałe środki pochodzą z budżetu Województwa Dolnośląskiego oraz pomocy finansowej ze strony lokalnego samorządu. Budowany most na Odrze będzie miał 565 metrów długości i 15,6 m szerokości. Znajdzie się na nim miejsce nie tylko dla samochodów, ale również dla pieszych i rowerzystów. Przed emisją hałasu okolicę chronić będą ekrany akustyczne.

Docelowo nowa trasa zapewni połączenie autostrady A4 z drogą ekspresową S5 i będzie stanowić zachodnią część odcinka Obwodnicy Aglomeracji Wrocław. Całą inwestycję podzielono na cztery odcinki, tak by niezależnie od siebie realizować prace.

ODCINEK  I – od drogi krajowej nr 94 do drogi woj. nr 340 – wpięcie do drogi krajowej nr 94 nastąpi w miejscowości Błonie

ODCINEK II – od autostrady A4 do drogi krajowej nr 94.

ODCINEK III – od drogi wojewódzkiej nr 340 w miejscowości Bukowice do drogi ekspresowej S5 – obwodnica Żmigrodu  - długość 20,8 km
    
ODCINEK IV – odcinek od drogi wojewódzkiej nr 340 do drogi ekspresowej S5 – obwodnica Trzebnicy – długość  21,8km – częściowo po śladzie DW 340  wraz z obejściami miejscowości Bukowice, Rościsławice, Wilczyn, Oborniki Śląskie, Droszów.


Most Brzeg Dolny - Głoska powstaje włąśnie w ramach pierwszego odcinka nowej trasy. Kolejne odcinki II, III, IV są na etapie prac przedprojektowych, które mają być zakończone uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Projekt zakłada powstanie trasy z jezdnią dwupasmową o szerokości 7 metrów wraz z ciągiem pieszo-rowerowym o szerokości 3,5m. Skrzyżowania z drogami bocznymi zaplanowane są w jednym poziomie.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei przeprowadziła już konsultacje społeczne w sprawie planowanych przebiegów tras. Mieszkańcy miejscowości, obok których wytyczono trasę, mogli zapoznać się z mapami i zgłaszać swoje uwagi.

- Konsultacje społeczne podczas prac przedprojektowych nad przebiegiem OAW były prowadzone w trzech gminach, przez których teren ma przebiegać zachodni odcinek trasy. Są to gminy: Kostomłoty, Oborniki Śląskie i Kąty Wrocławskie. Konsultacje zakończono, przebieg przyszłej drogi jest znany (red. przedstawiają go mapy) i aktualnie trwają prace projektowe i formalności związane z uzyskiwaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia. Najszybciej – bo do końca bieżącego roku – prace te zostaną zakończone w odniesieniu do czterokilometrowego odcinka, który połączy odcinek obecnie budowany z miejscowością Błonie, z której można włączyć się do drogi krajowej 94. Termin rozpoczęcia realizacji tego odcinka nie jest jeszcze ustalony. To samo dotyczy pozostałych projektowanych fragmentów trasy – terminy będą mogły zostać podane po zakończeniu prac projektowych i uzyskaniu ZRID – informuje Krzysztof Kiniorski, rzecznik Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.

Dysponując gotową dokumentacją, DSDiK na zlecenie Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego będzie zabiegać o  dofinansowanie inwestycji ze środków Unii Europejskiej z nowej puli na lata 2014-2020.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~p_brz 2012-10-09

Podwójna obwodnica Wrocławia... Przy całkowitym olaniu S5 na odcinku Wrocław-Korzeńsko (załącznik nr 2 GDDKiA) ta droga ma sens. Widnieje w WPF Samorządu Województwa Dolnośląskiego na lata 2011-2024, więc też nam za szybko nie grozi. Tym bardziej, że największy nacisk kładzie się na przeprawę przez odrę w Brzegu Dolnym i słusznie z resztą. Odcinek północny nadal ma dwa warianty, jeden ma się kończyć w Żmigrodzie a drugi w Trzebnicy (wg. źródeł opublikowanych na stronie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu, która to instytucja odpowiada między innymi za drogi wojewódzkie w Województwie Dolnośląskim). Widzę, że Euro się odbyło, więc jakoś nacisk na drogi typu S spadł, ja wiem, że drogi wojewódzkie też są ważne, ale żeby się nie okazało, że zaczniemy tuszować brak dróg tranzytowych (A i S), modernizacją dróg drugiej kategorii. Będę powtarzał po stokroć najpierw tranzyt później drogi lokalne.

~lepszy po,ysl!!! 2012-10-08

...i wyprostowac wszystkie zakrety...

~pytanie 2012-10-08

a jak tak się zastanawiam po co ten łącznik, czy on jest aż tak niezbędny? A4 od Kątów do A8, potem obwodnicą i tam zrobić lepszy wylot na Poznań, i to by było najlepsze rozwiązanie, bo udrożniłoby wylotówkę na Trzebnicę/Poznań która wiecznie się korkuje w godzinach szczytu

~filutek 2012-10-08

wydaje mi się , że droga S5 z Wrocławia do Poznania miała być gotowa przed EURO 2012 , ale chyba coś wtedy społeczeństwo żle usłyszało - wszystkie informacje podawane tutaj są warte funta kłaków - nowe drogi w tym kraju tak szybko nie powstaną .

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa
S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa
Mamy dobrą wiadomość dla wszystkich kierowców poruszających się w najbliższych dniach drogą ekspresową S8 z Warszawy w kierunku Wrocławia. Na odcinku pomiędzy Łodzią a Wieluniem uruchomiono pierwszą stację benzynową.