mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Obwodnica Chojnic już gotowa

Obwodnica Chojnic już gotowa

28 listopada bieżącego roku miało miejsce uroczyste oddanie do użytku obwodnicy Chojnic w ciągu drogi krajowej nr 22. Budowa ponad 14 km fragmentu trasy trwała prawie dwa lata i kosztowała 201 mln zł. Dzięki inwestycji poprawi się poziom bezpieczeństwa na tym odcinku.

Obwodnica Chojnic już gotowa
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o otwarciu dla ruchu nowej ponad 14 km obwodnicy Chojnic, która znalazła się w ciągu drogi krajowej nr 22. Tym samym zakończyła się inwestycja warta około 201 mln zł, która była realizowana przez firmę Budimex Dromex S.A. od października 2006 roku.

Droga krajowa nr 22 tworzy ważne powiązanie tranzytowe biegnące od granicy z Niemcami w kierunku północno-wschodnim, docelowo do Obwodu Kaliningradzkiego. Z uwagi na przewidywane w niedalekiej przyszłości duże znaczenie tego ciągu transportowego, można spodziewać się znacznego wzrostu ruchu tranzytowego, a w szczególności ruchu międzynarodowego. Do tej pory trasa przebiegała przez centrum Chojnic. Średnie roczne dobowe natężenie ruchu wynosiło 22 tys. pojazdów, co przy istniejącym zagospodarowaniu miasta i istniejącym układzie transportowym stanowiło znaczną uciążliwość zarówno dla podróżnych jak i dla mieszkańców miasta.
Nowa droga o długości 14 km zdecydowanie odciąży ruch w Chojnicach i skróci czas przejazdu na tym odcinku. Ze względu na charakter projektowanej drogi, obwodnicę Chojnic zaprojektowano zgodnie z koncepcją, aby skrzyżowania i węzły drogowe (węzeł Chojnaty i Lipienice) z drogami publicznymi zapewniały pod względem funkcjonalnym powiązania z podstawową siecią drogową. Obsługa komunikacyjna bezpośredniego otoczenia będzie odbywać się wyłącznie poprzez lokalny układ drogowy bez możliwości bezpośredniego wjazdu na obwodnicę. Ze względu na ograniczoną dostępność terenów przyległych do projektowanej obwodnicy, przewidziano budowę 19 dróg dojazdowych o łącznej długości 13 km. Ich zadaniem będzie przede wszystkim skomunikowanie terenów przyległych do obwodnicy oraz umożliwienie dojazdu służb utrzymaniowych.
Obwodnica została zaprojektowana jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o nośności 115 kN/oś. Z uwagi na przekrój drogi, trasę podzielono na trzy odcinki:
  • Nieżywięć-Chojnaty (jedna jezdnia o szerokości 7 m, 2 pasy ruchu szerokości po 3,5 m, pobocza utwardzone szerokości 1,5 m),
  • Chojnaty-Lipienice (odcinek dwujezdniowy, każda jezdnia o szerokości 7 m, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, z bitumicznymi poboczami szerokości 2 m, pas dzielący szerokości 4,5 m),
  • Lipienice-Pawłowo (odcinek jednojezdniowy o trzech pasach ruchu, każdy pas ruchu o szerokości 3,5 m, dwa pasy ruchu w kierunku Chojnic, jeden w kierunku Starogardu Gdańskiego).

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~Mati 2009-09-25

Jechałem według nawigacji i uważajcie na znaki bio Nawigacja ma starą mapę wgraną i nawi prowadzi do centrum Chojnic..Ogólnie obwodnica zajebist.a Polecam

~Raf 2009-06-26

Słyszałem że w planach Niemcy mieli dwa pasy ruchu w jedna i drugą, ale zakończenie wojny nie dało im zrealizować budowy. Jak by to się udało to była by pierwsza autostrada w Polsce, a tak pozostało nam cieszyć się połową. Ale ta tradycja jest kontynuowana dalej przez naszych inżynierów i władze, bo obwodnica Chojnic podobnie jest zbudowana w połowie, t.j.: -skrzyżowanie od Czerska miało być bezkolizyjne, -dwie jezdnie miały być na całym odcinku, -nie ma zjazdu na Bydgoszcz, jak kierowca chce jechać przez Sępólno, to musi po staremu jechać przez centrum miasta Chojnic. Trzy rzeczy a takie utrudnienie, ale najlepsze jest to że nikt nie wie kiedy inwestycja zostanie dokończona, pewnie nigdy. Teraz pieniądze trzeba wydawać na bieżące remonty, a jest ich na obwodnicy, jest. Nowej obwodnicy. Podobno na gwarancji. Pozdrawiam Raf

~romek 2008-12-03

Istniejąca, wytyczona trasa przebiegu drogi Szczecin - Elbląg i dalej jest idealna dla połączenia wschodniej i zachodniej części Pomorza. Wykorzystując przebieg dotychczasowej trasy koszt budowy byłby o wiele niższy, ponieważ wytyczona trasa jest już wyprofilowana (wykonane są nasypy czy wykopy w zależności od ukształowania terenu), wykonane są wiadukty. Budując tzw. Autostradę Pomorską i odpowiednio łącząc ją w sieć dróg połączylibyśmy również kraje nadbałtyckie z Europą Zachodnią. Dolina Rospudy mogłaby odetchnąć z ulgą, ponieważ część ruchu przejęłaby "Autostrada Pomorska

~romek 2008-12-03

Autostrada Pomorska to przyszła A6 która nalży poprowadzic po śladzie starej "Berlinki" z koniecznymi modyfikacjami ,otworzy ona Gdańskowi oraz zapomianym Ziemiom Pomorskim nowe perspektywy rozwoju bedzi nowym oddechem dla nich.Co do S6 wydaje się ze droga ta stopniowo modernizowana łacząca Słupsk Koszalin z Gdanskiem jest oczekiwanym rozwiązaniem przez włodazy tych miejscowosci kazdy chce jezdzic wygodnie .Nowa A6 byłaby osią wokól której rozwijała sie gospodarka dla Ziem Pomorskich.Popatrzcie na mapę sieci drogowej tereny te stanowią swoistą pustnię infrastrukturalną gdzie dojazd do każdej miejscowosci stanowi nielada problem.Rozumiem ludzi z Wybrzeza zainwestowali duze pieniądze w swoje pensjonaty,restauracje i chcą miec dobre drogi i niech tak będzie

~Mieszko 2008-12-02

Tyle że trasa Trójmiasto - Szczecin ma być ekspresowa jako S6 z Goleniowa do Gdańska. A obwodnica na 22 też się przyda :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport