mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Obwodnica Kielc przestaje być ekspresowa

Obwodnica Kielc przestaje być ekspresowa

Obwodnica Kielc przestaje być ekspresowa. Na szczęście tylko na dwa lata czyli na czas rozbudowy. Od poniedziałku 18 października 2010 zmieni się oznakowanie na obwodnicy Kielc, wprowadzone zostaną także ograniczenia prędkości w związku z rozpoczęciem inwestycji zmierzającej do dostosowania drogi S7 do pełnych parametrów dwujezdniowej trasy ekspresowej. Budowa blisko 23-kilometrowej obwodnicy Kielc na pełnych parametrach dwujezdniowej drogi ekspresowej to największa do tej pory inwestycja drogowa regionu świętokrzyskiego. Prace ruszyły pod koniec września, a potrwają 2 lata.

Obwodnica Kielc przestaje być ekspresowa
Oddana do użytku w latach 80. ubiegłego wieku kielecka obwodnica posiada status jednojezdniowej drogi ekspresowej, co oznacza, że można po niej jechać z dopuszczalną prędkością 100 km/h. W poniedziałek zdjęte będzie oznakowanie tego odcinka drogi jako ekspresowego, co oznacza, że dopuszczalna prędkość zmniejszy się do 90 km/h, jeżeli nie będzie dodatkowych ograniczeń. A takie pojawią się w związku z budową. Wykonawca zacznie od zbudowania pięciu tymczasowych dróg dojazdowych, które łączyć będą istniejącą obwodnicę z budowaną drugą jezdnią zachodnią. Drogi dojazdowe dla sprzętu budowlanego tworzyć będą jednopoziomowe skrzyżowania z istniejącą jezdnią. Będą one specjalnie oznakowane jako wyjazdy z budowy i poprzedzone znakami ograniczającymi prędkość do co najmniej 70 km/h. Do tej pory obwodnica kielecka nie miała takich skrzyżowań, a jedynie węzły i dwupoziomowe skrzyżowania, jak przystało na trasę ekspresową. W związku z budową odcinek ten traci parametry drogi klasy S,  co oznacza, że kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.  

W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła Kielce Północ do węzła Chęciny zyska drugą jezdnię po zachodniej stronie tej już istniejącej. Przebudowane zostaną również węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach (Niewachlowie). Ten ostatni, największy,  tzw. zespolony będzie pierwszym, jedynym w regionie świętokrzyskim węzłem na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych 7 i 74. W ramach inwestycji powstanie między innymi 18 wiaduktów, 9 mostów, 2 miejsca obsługi podróżnych, 4 przejścia dla pieszych i 3 samodzielne przejścia dla zwierząt dużych – w sumie 31 obiektów inżynierskich. Koszt robót budowlanych to blisko 642 mln złotych. Po ich wykonaniu obwodnica znowu oznakowana zostanie jako ekspresowa, bo zyska pełne parametry drogi klasy S, a z tym wiąże się podniesienie dopuszczalnej prędkości do 110 km/h.   

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport