mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Obwodnica Kościerzyny już otwarta

Obwodnica Kościerzyny już otwarta

W niedzielę otwarto dla ruchu samochodowego obwodnicę Kościerzyny. Budowa odcinka o długości 7,6 km trwała dwa lata i kosztowała ok. 230 mln zł. Dzięki nowej trasie uda się wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum od południowej strony.

Obwodnica Kościerzyny już otwarta

O budowie obwodnicy Kościerzyny mówiło się już w latach 70. ub. wieku, ale dopiero teraz mieszkańcy doczekali się nowej drogi.
 
"Długo więc czekaliśmy na tę drogę, ale w końcu się doczekaliśmy. To największa inwestycja w historii miasta. Mam nadzieję, że obwodnica wyprowadzi transport ciężki z centrum Kościerzyny - wszystkie samochody, które mają 16-18 metrów będą mogły wyjechać poza miasto i będzie to bardzo duże udogodnienie dla mieszkańców. Miasto jest mocno zakorkowane - całe dostawy kruszywa, żwirów z okolicznych żwirowni od strony Bytowa i Chojnic muszą przejechać przez miasto. Do tej pory była tylko jedna droga w kierunku Żukowa" - powiedział Michał Majewski, burmistrz Kościerzyny.

Zadaniem nowej drogi jest proste - zmniejszyć korki w mieście, ale dać również szanse na rozwój gospodarczy miejscowości. W tym samym czasie powstaje droga w trójkącie przemysłowym, gdzie przygotowano ponad 30 ha gruntów typowo przeznaczonych pod inwestycje. Ma wychodzić na jednym z węzłów obwodnicy.

Już niebawem ruszają kolejne inwestycje w województwie pomorskim. W ciągu najbliższych dwóch tygodni zostaną otwarte oferty na budowę Trasy Kaszubskiej. Do tego dochodzi jeszcze obwodnica metropolitalna, a w zeszłym tygodniu została podpisana umowa na remont drogi nr 22 na terenie powiatu stargardzkiego.

Na obwodnicy Kościerzyny, zbudowanej z przekroju pasów 2+1, powstały cztery węzły drogowe: Kościerzyna Zachód - połączenie z drogą powiatową Kościerzyna-Wdzydze, Kościerzyna Południe - skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 214, Kościerzyna Wschód - skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 221 oraz Wieżyca - skrzyżowanie z obecną drogą krajową nr 20, łączącą Stargard Szczeciński, Żukowo i Trójmiasto. Obiekty na węzłach zaprojektowano tak, aby umożliwić przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2+2. O ile zajdzie taka potrzeba.

W ramach inwestycji przeprowadzono szereg rozwiązań takich jak: ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne. Przy okazji przebudowano lub wybudowano na nowo drogi lokalne i dojazdowe na terenie przyległym do nowej arterii.

Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Droga, którą wykonała firma Strabag, kosztowała ok. 230 mln zł, z czego ponad 148,3 mln zł stanowiła dotacja z Unii Europejskiej.

Tematy w artykule: pomorskie

Podobne wiadomości:

S6 z Ustronia sięgnie po Koszalin

S6 z Ustronia sięgnie po Koszalin

Polskie drogi 2015-11-04

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

Komentuj:

~:-P. 2017-10-03

"Mam nadzieję, że obwodnica wyprowadzi transport ciężki z centrum Kościerzyny"nTak od razu nie wyprowadzi, bo większość kierowców jadących tranzytem używa Map Google, a na nich ta obwodnica pojawi się z miesiąc-dwa...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.