mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Obwodnica Kraśnika w ciągu DK 74 oddana

Obwodnica Kraśnika w ciągu DK 74 oddana

9 listopada pierwsi kierowcy przejechali obwodnicą Kraśnika zbudowaną w ciągu drogi krajowej nr 74 omijając centrum miasta. Inwestycję zrealizowano w czasie 19 miesięcy, zgodnie z podpisaną umową. Całkowity koszt realizacji projektu wynosi  ok. 115,5 mln zł, z czego maksymalna wartość dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to ok. 105 mln zł. W przyszłości obwodnica Kraśnika zyska połączenie z planowaną drogą ekspresową S19.

Obwodnica Kraśnika w ciągu DK 74 oddana
Budowa obwodnicy jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Prace przy budowie trasy o długości 5,3 km rozpoczęły się 25 kwietnia 2009 r. Zgodnie z projektem obejmowały budowę jednojezdniowej drogi klasy GP, z czego na odcinku o długości 3,2 km jezdnia ma trzy pasy ruchu w układzie 2+1 umożliwiając bezpieczne wyprzedzanie. Obwodnica omijając od południa Kraśnik przechodzi nad lessowymi wąwozami co wymusiło wybudowanie dwóch estakad. Pierwsza ma blisko 200 m długości (jezdnia położona jest 32 m nad dnem wąwozu), a druga mierzy 60 metrów. Nad obwodnicą rozciąga się 66 metrowej długości wiadukt w ciągu drogi powiatowej, a na trasie jest jeszcze 56 metrowej długości tunel pod drogą gminną.

Inwestycja obejmowała także budowę dróg dojazdowych obsługujących ruch lokalny, czterech przejazdów pod główną trasą w ciągu dróg lokalnych, przepustów na rzekach oraz ronda na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Przemysłową i Janowską.

Do tej pory droga krajowa nr 74 przechodziła przez centrum Kraśnika, a ruch ciężkich pojazdów powodował nadmierny hałas i drgania. Do tego liczne skrzyżowania i przejścia dla pieszych wydłużały czas przejazdu. Po otwarciu obwodnica przejmie ruch tranzytowy na kierunku Kielce – Lublin, a także Kielce – Rzeszów. Zmniejszenie ilości przejeżdżających przez centrum miasta samochodów, szczególnie ciężarowych z przyczepami, wpłynie korzystnie na stan bezpieczeństwa, zmniejszy uciążliwości wynikające z emisji spalin, dźwięku i drgań.

Projekt obwodnicy Kraśnika przygotowało konsorcjum firm: DrogMost Lubelski (lider) i Dro-Konsult. Prace wykonawcze prowadził Budimex, a nadzór inwestorski pełniła firma ECM Group Polska.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~Tommy z tonącej wyspy Tuska 2010-11-12

Powinni zrobić propagandowy zjazd. Taką obwodnice to powinien otworzyć prezydent i premier przed telewizją żeby miliony oglądały jak w POlsce "jest dobrze"... :)

~sd 2010-11-10

Dzisiaj (10.11) oddano również obwodnicę Ropczyc (DK4)

~as 2010-11-10

Ja pierniczę, mieli jakieś nadmiary farby, czy co? Po co tyle kresek na tej jezdni?! W Niemczech to byłaby jedna ciągła przez środek i po jednej ciągłej na skrajniach. Po co robić szerokie pasy ruchu, a potem je zamalowywać? Nie rozumiem...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport