mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Obwodnica Lublina coraz dłuższa

Obwodnica Lublina coraz dłuższa

Kierowcy korzystają już z trzech odcinków drogi ekspresowej S17 na terenie województwa lubelskiego. W ostatnich dniach oddano do użytku trasę pomiędzy węzłami Jastków i Lublin Sławinek wraz z łącznikiem do przedłużonego miejskiego odcinka al. Solidarności.

Obwodnica Lublina coraz dłuższa
Jak zapowiada GDDKiA dwa kolejne odcinki S17, stanowiące północnowschodnią obwodnicę Lublina, zostaną udostępnione do użytkowania już w październiku br. Tak więc pod koniec października kierowcy pojadą północną częścią obwodnicy pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik mając do dyspozycji już całą, blisko 70-kilometrową trasę szybkiego ruchu.

Umowę na realizację odcinka pomiędzy węzłami Jastków i Lublin Sławinek podpisano 9 czerwca 2011 roku. Budowa wydłużyła się za sprawą przeprowadzenia dodatkowych prac na nasypie przechodzącym przez dolinę Ciemięgi. Część ziemnej konstrukcji rozebrano zastępując ją styropianem a nad jednym z przepustów stanowiących przejście dla małych zwierząt i płazów zbudowano specjalną żelbetową płytę odciążającą posadowioną na palach. Prace ukończono 28 sierpnia br. Wartość inwestycji wyniosła 484,5 mln zł (przygotowanie projektu, odszkodowania za nieruchomości, budowa, nadzór). W ramach inwestycji zbudowano 10,2 km drogi ekspresowej (w obrębie węzła Lublin Sławinek także S19), 2 km łącznika do granic Lublina, blisko 13 km dróg serwisowych dla obsługi ruchu lokalnego. Węzeł Lublin Sławinek, na przez który będą przebiegały trzy drogi ekspresowe (12, 17 i 19) zajmuje powierzchnię  blisko 47,7 hektarów. W trakcie budowy 30 tonowe ciężarówki wykonały 93 076 kursów przewożąc grunt z wykopu, 81 195 kursów z piaskiem oraz 7569 z kruszywem. Na obiekty inżynierskie dostarczono 4796 „gruszek” betonu, a warstwy nawierzchni bitumicznych dostarczyło 7585 ciężarówek. Zużyto 23,5 tyś m sześciennych styropianu dowiezionego w 218 transportach.

 

Budowa drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski współfinansowana jest ze przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całej inwestycji to ok. 3,3 mld zł, z czego dofinansowanie unijne to ok. 2,2 mld zł.

Podobne wiadomości:

S19 - otwarta dwa wiadukty nad obwodnicą Lublina

S19 - otwarta dwa wiadukty nad obwodnicą...

Polskie drogi 2016-05-02

Droga ekspresowa połączy Puławy z S17

Droga ekspresowa połączy Puławy z S17

Polskie drogi 2016-04-15

Komentuj:

~jareh 2014-10-01

nasyp był za ciężki więc grząski grunt razem z drogą zaczął się zapadać rozkopali nasyp i do środka położyli warstwę styropianu (klocki 2x0,5x0,5m) i tym lekkim materiałem wypełnili przestrzeń po ciężkiej ziemi całość zakryli betonową pokrywą która wytrzyma nacisk własnej masy i masy samochodów na niej ma być OK

~? 2014-10-01

Pierwsze słyszę o styropianie pod drogą - czy mógłby ktoś wyjaśnić?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport