mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Obwodnica Nowej Rudy na raz i dwa

Obwodnica Nowej Rudy na raz i dwa

Z końcem bieżącego roku powinny zakończyć się prace przy budowie pierwszego etapu obwodnicy Nowej Rudy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 381. Niebawem ruszą także prace przy jej drugim etapie. Na oba przedsięwzięcia udało się pozyskać dofinansowanie z środków unijnych.

Obwodnica Nowej Rudy na raz i dwa

Realizacja projektu jest jednym z największych zadań inwestycyjnych ujętych w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym Województwa Dolnośląskiego na lata 2004-2008. Umowę na dofinansowanie I etapu budowy obwodnicy Nowej Rudy podpisano jeszcze w czerwcu ubiegłego roku. Realizacja pierwszego etapu inwestycji pochłonie 15,5 mln zł z czego dofinasowanie obejmie 75% tej kwoty. W kwietniu 2006 r. rozpoczęto zasadnicze roboty budowlane w ramach projektu, których zakończenie planowane jest na koniec listopada 2006r.

W lutym 2006 r. Zarząd Województwa Dolnośląskiego podjął decyzję o dofinansowaniu II etapu inwestycji. Projekt o wartości ponad 31 mln zł znajdował się na pierwszym miejscu listy rezerwowej (utworzonej w listopadzie 2005 r.) w ramach ZPORR. Udzielono dofinansowania w wysokości około 55% kosztów inwestycji. Harmonogram przewiduje, że prace budowlane dla drugiego etapu potrwają do połowy 2008 roku.

W ramach projektu planuje się budowę: odcinka nowej drogi, skrzyżowań, mostów, przejazdów gospodarczych, wiaduktów kolejowego i  drogowego oraz budowy odwodnienia wraz z przepustami .

Droga wojewódzka 381 jest głównym ciągiem komunikacyjnym Nowej Rudy łączącym aglomerację wałbrzyską z Kotliną Kłodzką. Intensywny ruch pojazdów (z dużym udziałem tranzytu pojazdów ciężkich obsługujących kopalnię kruszyw skalnych w Nowej Rudzie Słupcu) po dotychczasowym przebiegu tej drogi, w wielu miejscach nie spełniających parametrów normatywnych powoduje ogromne uciążliwości komunikacyjne (wibracje, spaliny, hałas) i uszkodzenia nawierzchni. Szacuje się, że średni dobowy ruch na tym odcinku będzie wzrastał i osiągnie w 2020 roku wyniesie nawet 13 tysięcy pojazdów.

Budowa obwodnicy podniesie w znacznym stopniu atrakcyjność inwestycyjną gruntów przeznaczonych pod zabudowę przemysłową na terenach po zlikwidowanej kopalni i innych zakładach przemysłowych.

Przeczytaj także:

Pomysł na obwodnicę Świdnicy (2006-08-16)

"Autostrada Sudecka" w przebudowie (2006-04-27)

Bielawska obwodnica drogą do biznesu (2006-04-25)

Inwestycje drogowe na Dolnym Śląsku (2006-02-01)

 

 


 


Podobne wiadomości:

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

Polskie drogi 2016-05-18

Kolejny fragment drogi S3 otwarty

Kolejny fragment drogi S3 otwarty

Polskie drogi 2017-08-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Borgward wraca na rynek europejski
Borgward wraca na rynek europejski
Już niebawem na polskim rynku motoryzacyjnym może się pojawić nowy gracz. Niemiecka marka Borgward po latach wraca do gry. Pierwszym modelem będzie duży SUV – BX7.