mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Obwodnica Olecka pod ruchem

Obwodnica Olecka pod ruchem

Kierowcy mogą już jeździć obwodnicą Olecka. Droga została udostępniona do ruchu warunkowo, ponieważ nie zostały zakończone jeszcze wszystkie prace na drogach serwisowych, przy umocnieniu rowów i skarp oraz przebudowie urządzeń melioracyjnych. Wykonawca zrealizuje te zadania wiosną. Do czasu zakończenia prac wykończeniowych na obwodnicy Olecka będzie obowiązywała tymczasowa organizacja ruchu i ograniczenie prędkości do 70 km/h.

Obwodnica Olecka pod ruchem
Obwodnica Olecka jest drogą klasy GP o przekroju 2+1. Połączona została z istniejącym układem komunikacyjnym poprzez 4 skrzyżowania i sieć dróg dojazdowych. W ramach inwestycji wybudowano 6 wiaduktów i 2 estakady. Obwodnica o długości 7,6 km omija miasto od strony zachodniej. Trasa oddala się od istniejącej drogi nr 65 w kierunku zachodnim na wysokości miejscowości Sedranki, przecina linię kolejową Gołdap – Olecko i dalej drogę wojewódzką na wysokości miejscowości Jaśki. Następnie trasa omija Zielonówek od strony wschodniej i biegnie wzdłuż ściany lasu na wysokości miejscowości Rosochackie. Dalej, przed Kukowem obwodnica włącza się ponownie w istniejącą drogę nr 65.

Dzięki obwodnicy Olecka poprawią się warunki ruchu tranzytowego. Odciążona zostanie istniejąca droga na odcinku przebiegającym przez miasto.

Obwodnica Olecka jest trzecią w województwie warmińsko-mazurskim, po obwodnicy Gołdapi i Mrągowa obwodnicą o przekroju 2+1. Przekrój 2+1 to przekrój drogi, który wyposażony jest naprzemiennie raz w jeden, raz w dwa pasy ruchu, co umożliwia sprawne wyprzedzanie wolniejszych pojazdów. Drogi w przekroju 2+1 zapewniają zdecydowanie wyższy poziom swobody ruchu oraz wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego w odniesieniu do dwupasowych dróg dwukierunkowych - zaznacza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja współfinansowana jest z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Całkowita wartość projektu – 127,9 mln zł, w tym dofinansowanie z UE ponad 97 mln zł. Wartość robót budowlanych wyniosła ponad  109,8 mln zł.

Komentuj:

~Jja i mój klekot 2013-03-02

Po co wam ekspresówka czy to jedno czy tym bardziej dwujezdniowa na drodze prowadzacej do ...właśnie do kąd.Przejscie graniczne 3,5 t a po tamtej stronie wąska lokalna droga.Bym się cieszył z tego co macie ,bo tak ruch tam żaden.

~precz z trollami forumowymi 2013-03-01

"to jaki był problem aby dorobić jeszcze jedną jezdnia i mamy ekspresówke z prawdziwego zdarzenia " >> wypowiadają sie tacy dyletanci jak Ty i od razu szum na forum. Jesli myślisz, że droga GP różni się od S tylko tym, że ma pas więcej - to jesteś w grubym błędzie. stara katowicka była dwujezdniową GP i miała tyle wspólnego z klasą S co jeż ze smartfonem.

~obserwator 2013-03-01

~lobbo, drogi 2+1 sa rewelacyjnym rozwiązaniem w skandynawii, gdzie jest mały ruch, w zasadzi tam wystarcza zywkła jednoojezdniowa. Do nas się próbuje jak zwykle przepiąć rozwiązania z innego świata. Przy ilości pojazdów w Polsce powinno sie stosować pas rozdziału, a nie ściemę wciskać.

~la 2013-02-28

to jaki był problem aby dorobić jeszcze jedną jezdnia i mamy ekspresówke z prawdziwego zdarzenia

~lobo 2013-02-28

Drogi w sysemie 2 + 1 są rewelacyjnym rozwiązaniem, tylko nasze społeczeństwo jeszcze nie dorosło do takiego cudu. Już kilka dni po otwarciu obwodnicy Żyrardowa powyłamywana była połowa słupków rozdzielających jezdnie - w szczególności kilkadziesiąt metrów przed zakończeniem pasa.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport