mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Obwodnica Sulechowa

Obwodnica Sulechowa

W drugiej połowie października 2006 roku oddana została do użytku obwodnica miasta Sulechów w ciągu drogi krajowej nr 32.

W 2001r. GDDKiA Oddział w Zielonej Górze przystąpił do przygotowania projektu budowlanego na Budowę obwodnicy Sulechowa w ciągu drogi krajowej nr 32. Projekt został poprzedzony wykonaniem koncepcji programowej, w której uwzględniono różne warianty rozwiązań przebiegu obwodnicy. Pełna dokumentacja przetargowa i techniczna opracowywana przez Pracownię Projektową "PROMOST" z Zielonej Góry została zakończona w III kwartale 2004r wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę. Koszt przygotowania inwestycji wyniósł ok. 4,6 mln zł. W listopadzie 2004 r. w drodze przetargu międzynarodowego został wyłoniony wykonawca na realizację budowy obwodnicy Sulechowa - firma STRABAG Sp. z o.o. z Warszawy, a wartość kontraktu wynosi ponad 8 mln euro (netto), przy czym 4,8 mln euro stanowi kwota pochodząca z funduszu Phare CBC-2002.

Teren obwodnicy rozciąga się wzdłuż południowo - wschodnich peryferii miasta Sulechowa od wylotu z miasta w kierunku północno - wschodnim, tj. w stronę Wolsztyna i Poznania aż do skrzyżowania drogi krajowej nr 32 z drogą ekspresową S3.

Obwodnica ma długość 4,19 km i jest połączona z istniejącą siecią drogową poprzez skrzyżowanie jednopoziomowe na początku obejścia oraz poprzez dwupoziomowy węzeł typu "półkoniczyna" na końcu obejścia. Obwodnica w ciągu drogi krajowej nr 32 posiada przekrój jednojezdniowy (jezdnia 7,0m + opaski bezpieczeństwa 2 x 0,5m + pobocza gruntowe 2 x 2,25m a na odcinkach z barierami 2 x 2,75m).

Nie przewiduje się bezpośredniego połączenia obwodnicy z drogami ją przecinającymi. W związku z tym powstały wiadukty nad drogą wojewódzką nr 278 i drogą gminną relacji Krężoły-Obłotne. Na odcinku obwodnicy powstało pięć obiektów inżynierskich: trzy wiadukty drogowe i dwa przejazdy gospodarcze oraz 34 różnego typu przepusty.

Głównym celem projektu było wyeliminowanie z miasta niebezpiecznego i uciążliwego ruchu tranzytowego relacji Zielona Góra - Poznań, skrócenie czasu podróży, zmniejszenie liczby kolizji drogowych oraz obniżenie poziomu emisji spalin i hałasu w mieście. Inwestycja przyczynia się do wzmocnienia infrastruktury komunikacyjnej na terenie gminy Sulechów.
Budowa obwodnicy Sulechowa jest integralnie powiązana z realizowaną w latach 1998¸2000 w ramach programu Phare 97 obwodnicą Wolsztyna. Ponadto GDDKiA Oddział w Zielonej Górze w 2004r. przystąpił do opracowania projektu budowlanego budowy obwodnicy Kargowej, której realizacja planowana jest na lata 2006-2007. Realizacja tych zadań wpłynie na podwyższenie komfortu jazdy i bezpieczeństwa ruchu dla podróżujących drogą krajową nr 32.

Przeczytaj także:

S3 - autostradą? (2006-10-31)

Ekspresowa obwodnica Międzyrzecza (2006-08-24)

Obwodnica Nowej Soli (2006-07-12)

Trasa Północna Zielonej Góry (2006-02-08)


 

Tematy w artykule: lubuskie obwodnice drogi krajowe

Podobne wiadomości:

S3 Sulechów - Zielona Góra: podpisano umowę

S3 Sulechów - Zielona Góra: podpisano umowę

Polskie drogi 2016-02-23

Powstanie obwodnica Wałbrzycha

Powstanie obwodnica Wałbrzycha

Polskie drogi 2015-10-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport