mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Obwodnica Sulechowa

Obwodnica Sulechowa

W drugiej połowie października 2006 roku oddana została do użytku obwodnica miasta Sulechów w ciągu drogi krajowej nr 32.

W 2001r. GDDKiA Oddział w Zielonej Górze przystąpił do przygotowania projektu budowlanego na Budowę obwodnicy Sulechowa w ciągu drogi krajowej nr 32. Projekt został poprzedzony wykonaniem koncepcji programowej, w której uwzględniono różne warianty rozwiązań przebiegu obwodnicy. Pełna dokumentacja przetargowa i techniczna opracowywana przez Pracownię Projektową "PROMOST" z Zielonej Góry została zakończona w III kwartale 2004r wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę. Koszt przygotowania inwestycji wyniósł ok. 4,6 mln zł. W listopadzie 2004 r. w drodze przetargu międzynarodowego został wyłoniony wykonawca na realizację budowy obwodnicy Sulechowa - firma STRABAG Sp. z o.o. z Warszawy, a wartość kontraktu wynosi ponad 8 mln euro (netto), przy czym 4,8 mln euro stanowi kwota pochodząca z funduszu Phare CBC-2002.

Teren obwodnicy rozciąga się wzdłuż południowo - wschodnich peryferii miasta Sulechowa od wylotu z miasta w kierunku północno - wschodnim, tj. w stronę Wolsztyna i Poznania aż do skrzyżowania drogi krajowej nr 32 z drogą ekspresową S3.

Obwodnica ma długość 4,19 km i jest połączona z istniejącą siecią drogową poprzez skrzyżowanie jednopoziomowe na początku obejścia oraz poprzez dwupoziomowy węzeł typu "półkoniczyna" na końcu obejścia. Obwodnica w ciągu drogi krajowej nr 32 posiada przekrój jednojezdniowy (jezdnia 7,0m + opaski bezpieczeństwa 2 x 0,5m + pobocza gruntowe 2 x 2,25m a na odcinkach z barierami 2 x 2,75m).

Nie przewiduje się bezpośredniego połączenia obwodnicy z drogami ją przecinającymi. W związku z tym powstały wiadukty nad drogą wojewódzką nr 278 i drogą gminną relacji Krężoły-Obłotne. Na odcinku obwodnicy powstało pięć obiektów inżynierskich: trzy wiadukty drogowe i dwa przejazdy gospodarcze oraz 34 różnego typu przepusty.

Głównym celem projektu było wyeliminowanie z miasta niebezpiecznego i uciążliwego ruchu tranzytowego relacji Zielona Góra - Poznań, skrócenie czasu podróży, zmniejszenie liczby kolizji drogowych oraz obniżenie poziomu emisji spalin i hałasu w mieście. Inwestycja przyczynia się do wzmocnienia infrastruktury komunikacyjnej na terenie gminy Sulechów.
Budowa obwodnicy Sulechowa jest integralnie powiązana z realizowaną w latach 1998¸2000 w ramach programu Phare 97 obwodnicą Wolsztyna. Ponadto GDDKiA Oddział w Zielonej Górze w 2004r. przystąpił do opracowania projektu budowlanego budowy obwodnicy Kargowej, której realizacja planowana jest na lata 2006-2007. Realizacja tych zadań wpłynie na podwyższenie komfortu jazdy i bezpieczeństwa ruchu dla podróżujących drogą krajową nr 32.

Przeczytaj także:

S3 - autostradą? (2006-10-31)

Ekspresowa obwodnica Międzyrzecza (2006-08-24)

Obwodnica Nowej Soli (2006-07-12)

Trasa Północna Zielonej Góry (2006-02-08)


 

Tematy w artykule: lubuskie obwodnice drogi krajowe

Podobne wiadomości:

Powstanie obwodnica Wałbrzycha

Powstanie obwodnica Wałbrzycha

Polskie drogi 2015-10-15

Wystartował przetarg na obwodnicę Tomaszowa Lubelskiego

Wystartował przetarg na obwodnicę Tomaszowa...

Polskie drogi 2015-10-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.