mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Obwodnica nie przez Rospudę?

Obwodnica nie przez Rospudę?

Zamiast drogi przez dolinę Rospudy, najważniejsza jest budowa alternatywnej przez Łomżę - wynika z ogłoszonego raportu Komisji Petycji Parlamentu Europejskiego. Mimo to podlaskie władze i GDDKiA zapowiadają, że już wkrótce rozpoczną się prace na terenach doliny objętych programem Natura 2000. Komisja Europejska żąda wstrzymania tych prac.

Raport komisji petycji to wynik prac nad zbadaniem zgodności inwestycji drogowych prowadzonych w północno-wschodniej Polsce (w tym budowy obwodnicy Augustowa) z prawem wspólnotowym. Raport stwierdza, że alternatywny (zaproponowany przez ekologów) przebieg drogi przez Łomżę - Chodorki - Suwałki jest dla projektu korytarza Via Baltica jedyną opcją pozwalającą na uniknięcie poważnych strat dla środowiska w miejscach podlegających ochronie w ramach europejskiego obszaru Natura 2000.

Raport komisji nie ma wpływu na toczące się przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości w Luksemburgu postępowania w sprawie Rospudy. Jego wynik będzie zaś decydujący dla dalszego przebiegu robót przy obwodnicy.

Przeczytaj także:

Rezerwat i obwodnica w dolinie Rospudy? (2007-06-19)

Obwodnice w Trybunale Sprawiedliwości UE (2007-03-21)

CBA kontroluje przetarg na obwodnicę Augustowa (2007-02-23)

Tańsza i krótsza obwodnica Suwałk i Augustowa (2006-08-08)

Obwodnica pójdzie przez dolinę Rospudy (2006-07-21)

 

Tematy w artykule: obwodnice projekty drogowe podlaskie

Podobne wiadomości:

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie budową

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie...

Polskie drogi 2016-07-15

S61 Szczuczyn – Raczki - ruszył przetarg

S61 Szczuczyn – Raczki - ruszył przetarg

Polskie drogi 2016-04-20

Komentuj:

~astrolog 2007-07-30

Do Casandry. Jak wiesz droga Casandro, nikt nie uwierzyl Twoim przepowiedniom i Troja zginela...Co do prawa. Projekt estakady byl opracowany 11 lat temu. Przeszedl przez wszystkie progi administracyjne, lacznie z konsultacja z przyrodnikami, zaskarzony do Naczelnego Sadu Administracyjnego, ktory te skarge NSA odrzucil. Wg polskiego (i owczesnego europejskiego) prawa jest wszystko lege artis. Niemcy i cala Unia nie sa zainteresowane budowa drog polnoc-poludnie, wiec chetnie beda popierac te protesty. Na A4 i A2 przekonacie sie, ze zadnych protestow nie bedzie, bo swiatlym europejczykom potrzebne sa polaczenia z Rosja. 20% projektowanych drog przechodzi przez Nature 2000. Zapomnijmy zatem o rozwoju kraju, dajmy sobie siana z Euro 2012. Casandro, wiesz ile trwa proces inwestycyjny z budowa drog (alternatywa do przeprawy przez Rospude)? odp. okolo 10 lat, wiec alternatywna trasa powstanie najwczesniej za 10 lat. Powiedz to mieszkancom Augustowa. Uciesza sie jak

~Casandra 2007-07-28

Do Astrologa - sam sobie jedz do Korei. Drogi nalezy budowac zgodnie z prawem o czym wiekrzosc zapomina. W Polsce istnieje glod autosradowy, czy w ogole porzadnych drog, ale to nie powod aby budowac byle gdzie czy za wszelka cene. Panstwo przygotowalo kiepski plan przez Rospude zamiast ja ominac. Drogowcy nie licza sie z opiniami ekologow a teraz zwalaja wszystko na Zielonych. Zamiast sie przyznac ze popelnili blad i zaczac wspolpracowac z ekologami upieraja sie przy swoim. Nikt na tym nie skorzysta zwlaszcza mieszkancy okolic. Do Milosnika Autostrad - komu jest potrzebna A6? Drogi wschod-zachod sluza glownie Zachodowi w handlu ze Wschodem. A6 nie sluzy Polsce lub w malym stopniu. Wedlug mnie sa wazniejsze kierunki glownie polnoc- poludnie w ktore nalezy inwestowac S3, S5, S8, S17, S7.

~Misiek 2007-07-22

Tego gbura Wajraka powinni wysłać na księżyc, bo do Korei jest zbyt blisko i mógłby jeszcze wrócić...

~astrolog 2007-07-21

Moja zas propozycja to wynajecie pociagu do Korei Pln. i wyslanie tam panow Wajraka i sp., ktorzy rozpetali te histerie i maja swoje 5 min. w mediach. Dzieki ekooszolomom bedziemy miec powazne problemy z budowa ok. 20% drog, czyli niemal na pewno nie zdazymy z Euro 2012 i rozliczeniem srodkow z obecnego okresu rozliczeniowoego UE. Nie ma takiej planowanej trasy, ktora by nie kolidowala z Natura 2000. Jesli ekolodzy (lewica) nie lubia Kaczorow, to niech walcza z nimi innymi metodami, bo za chwile sami stana wobec tych samych problemow.

~miłośnik autostrad 2007-07-20

moja propozycja to ominięcie Podlasia a autostrada A6 kłania się , przez Pomorze Zachodnie , Pomorze oraz Warmię i Mazury zgodnie planem autostrad przedwojennym, gdy spojrzy się na mapę Europy to autostrada A6 jest głównym korytarzem drogowym ze Wschodu na Zachód , dla przypomnienia północne tereny Polski są korytarzem powietrznym Zachód - Wschód i najkrótszą drogą ale na przeszkodzie byłyby przeciwne lobby ze środkowej i południowej Polski , tu jest problem, dla ciekawostki na tych terenach nie ma programu Natura 2000 i parków narodowych z ekologami byłby spokój raz na zawsze . zresztą podejrzewam że szybciej zostanie wybudowana autostrada A6 aniżeli z Łodzi do Warszawy - w każdym kraju europejskim sieć autostrad budowana jest od stolicy kraju, a w naszym od Berlina, patrz Kraków, Katowice, Wrocław, Berlin druga Łódz Poznań Berlin, a zresztą wszyskie kierunki autostrad w Polsce są wzorowane na niemieckich planach

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport