mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Obwodnica potrzebna od zaraz

Obwodnica potrzebna od zaraz

Władze powiatu olkuskiego wpisały projekt budowy olkuskiej obwodnicy do lokalnej strategii rozwoju i starają się pozyskać pieniądze z europejskiego funduszu spójności. Wcześniej jednak musi zostać zatwierdzony projekt zagospodarowania przestrzennego uwzględniający protesty mieszkańców (wyłączenie terenów leśnych z projektu) co niestety się opóźnia.

Obwodnica potrzebna od zaraz

Uruchomienie płatnej autostrady A4 spowodowało, że wielu kierowców wybiera alternatywną trasę przez Olkusz, który leży na szlaku komunikacyjnym pomiędzy aglomeracją śląską i krakowską (droga krajowa nr 94 Kraków - Katowice). Odbija się to drastycznym wzrostem natężenia ruchu w mieście (wzrost największy w Małopolsce). Tym samym Olkusz stał się punktem krytycznym na małopolskiej mapie dróg. Rozwiązaniem problemów komunikacyjnych powiatu olkuskiego, a przede wszystkim miasta Olkusza jest realizacja dróg obwodnicowych względem drogi krajowej nr 94.

Koncepcja realizacji południowej obwodnicy miasta Olkusza opiera się na modernizacji i przebudowie dróg powiatowych otaczających miasto od południa. Planowany przebieg obwodnicy obejmuje następujące inwestycje na drogach powiatowych, poczynając od wschodniej strony miasta:

  • Przebudowa drogi powiatowej nr 14-407 relacji Zederman - Zimnodół;
  • Przebudowa drogi powiatowej nr 14-403 relacji Zimnodół - Osiek;
  • Przebudowa drogi powiatowej nr 14-401 relacji Witeradów - Osiek;
  • Przebudowa drogi powiatowej nr 14-395 relacji Witeradów - Żurada;
  • Przebudowa drogi powiatowej nr 14-418 relacji Bukowno - Olkusz;
  • Budowa drogi powiatowej - obwodnica południowa Bukowna - od ul. Wiejskiej do drogi powiatowej nr 14418.

Południowa obwodnica miasta Olkusza poprzez inwestycję na ww. odcinkach drogowych będzie posiadała połączenie z drogą krajową nr 94 po zachodniej stronie miasta dzięki inwestycjom drogowym na terenie miasta Bukowna i gminy Bolesław. Połączenie to będzie dwutorowe poprzez:

Tor I:

  • Drogę powiatową nr 14-392 (ul. Wiejska i ul. Puza w Bukownie);
  • Obwodnicę Bukowna od ul. Puza do ul. Kolejowej;
  • Nowy odcinek od ul. Kolejowej w Bukownie do skrzyżowania z drogą nr 14387 (ul.   Główna w Bolesławiu);

Tor II:

  • Drogę powiatową nr 14-418 w Bukownie (Starczynów);
  • Nowy odcinek od skrzyżowania z ul Leśną w Bukownie do drogi powiatowej nr 14-393 w Bukownie;
  • Drogę powiatową nr 14-393 w Bolesławiu.


Koordynatorem projektu jest Starostwo Powiatowe w Olkuszu i Powiatowy Zarząd Dróg. Inwestycja ta w znacznym stopniu poprawiłaby sytuację komunikacyjną w powiecie. Ponadto realizacja obwodnicy niesie ze sobą inny bardzo istotny aspekt rozwojowy dla powiatu olkuskiego. Funkcjonowanie takich dróg tranzytowych mogłoby zaktywizować gospodarczo tereny wiejskie powiatu oraz zintegrować południową część powiatu z sąsiednimi ośrodkami gospodarczymi, takimi jak: Chrzanów, Trzebinia, Jaworzno, etc.


Przeczytaj także:

Olkusz - inwestycja za 50 mln zł (2005-10-31)


 

Tematy w artykule: obwodnice malopolskie

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 - wymieniają nawierzchnię

Autostrada A4 - wymieniają nawierzchnię

Polskie drogi 2016-06-09

Autostrada A4 - Elektroniczny pobór opłat A4Go

Autostrada A4 - Elektroniczny pobór opłat...

Polskie drogi 2016-07-01

Komentuj:

~olkuszanka 2010-03-30

obwodnica w Olkuszu? super!!!! tylko nie pod oknami tuż obok bloków!!! obecnie, cisza, spokój i piękny las sosnowy... tego ma nie być? a zamiast spiewu ptaków -ptaki rozbite na szybach tirów? obwodnica ma sprzyjać mieszkańcom a nie być ich wrogiem

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.