mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Obwodnica śródmiejska Szczecina taniej i szybciej?

Obwodnica śródmiejska Szczecina taniej i szybciej?

W 2010 r miasto Szczecin rozpocznie realizację V etapu obwodnicy śródmiejskiej. W najbliższym czasie ogłoszony zostanie przetarg na wykonawcę robót. Nowy odcinek drogi prowadzić będzie od ul. Duńskiej-Krasińskiego do ul. Arkońskiej. Inwestycja kosztować ma blisko 112 mln zł , z czego 74 mln zł miasto otrzyma jako dofinansowanie z RPO. VI, kolejny odcinek obwodnicy śródmiejskiej, który miał prowadzić do al. Wojska Polskiego oszacowano na 140 mln zł. Jego budowa zakończyłaby się w roku 2015. Władze Szczecina mają inny pomysł...

Obwodnica śródmiejska Szczecina taniej i szybciej?
W ramach VI etapu wladze Szczecina chcą wybudować dobre połączenie do al. Wojska Polskiego w krótszym czasie i tańszym kosztem. Stanie się to możliwe dzięki przebudowie ulic: Niemierzyńskiej, Arkońskiej, Spacerowej.

- To bardzo potrzebna inwestycja. Niedawno otrzymaliśmy wniosek o jej jak najszybszą realizację, pod którym podpisało się kilkaset osób. – powiedział prezydent Piotr Krzystek. Dzięki temu zadaniu ułatwimy dojazd do powstającego Szczecińskiego Parku Naukowo-Technologicznego, szpitala przy ul. Arkońskiej.

Koszt tej inwestycji szacuje się w chwili obecnej na ok. 130 mln zł. Szczecin może także otrzymać dofinansowanie na część zadania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego do wysokości 40 mln zł i będzie zabiegał o te środki.

- Jest to zgodne z polityką inwestycyjną miasta. Priorytetem są zadania, na które miasto może otrzymać współfinansowanie ze środków UE. Z całą odpowiedzialnością stwierdzam, że na szósty etap obwodnicy nie pozyskalibyśmy wsparcia finansowego, dlatego przesuwamy w czasie wykonanie tej części obwodnicy, ale z niej nie rezygnujemy - dodał prezydent.

Zmodernizowanie ulic: Niemierzyńskiej, Arkońskiej i Spacerowej stworzy alternatywny dojazd do al. Wojska Polskiego. Efekt będzie więc taki sam jak przy realizacji szóstego etapu obwodnicy. Dzięki możliwości pozyskania środków unijnych przedsięwzięcie będzie tańsze i szybciej wykonane. Jego zakończenie zaplanowano bowiem na 2013 rok – informuje UM Szczecina.

Według wczecina wykonanie modernizacji ulic: Niemierzyńskiej, Arkońskiej i Spacerowej ma też znaczenie strategiczne dla planowania układu drogowego miasta i wiąże się z innymi bardzo istotnymi zadaniami drogowymi, które Szczecin będzie realizował w kolejnych latach. Wśród nich jest m.in. „spięcie” ulicy Taczaka i Sosabowskiego z al. Wojska Polskiego poprzez budowę tzw. ul. Nowoszerokiej.


Do roku 2015 Szczecina planuje wydać na inwestycje transportowe i komunikacyjne 1,4 mld zł, w tym na modernizacje dróg 640 mln zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mazda 3
Mazda 3
Cena podstawowa już od: 68 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. sedan-4dr.
Mazda 6
Mazda 6
Cena podstawowa już od: 89 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~romek 2010-01-13

Podwaliny pod nowoczesne rozwiazania stworzyli poprzedni gospodarze miasta ci do 45.Tak ciezko było im opuszczac te strony.Budowa szerokich dwupasmowych alei praktycznie rozchodzacych sie promieniowo od centrum pozwala na swobodne przemieszczanie w dowolnym kierunku.Szczecin to miasto niezliczonych ilosci bardzo porzadnie wykonanych dróg i chodników,alei Lip posrodku tetniacego zyciem centru harmonijnie wpłatały sie w rzeczywistości Kostka granitowa która wyłozono drogi w całym miascie decydowała o trwałości i niezawodnosci no i pózniejszych kosztach eksploatacji.Dzisiaj w ramach modernizacji wiekszosc tej kostki zostala pokryta asfaltem,Chodniki wykonane z płyt granitowych 2mx1m podniesino o konieczna grubosci nalanego asfaltu.Ulica Mickiewicza wykonana została jako betonowa.,dzisiaj jest asfaltowa Załozenia projektowe lat 30-40 były zupełnie inne od tych z lat 70 kiedy powstało osiedle Klonowica Przyjazn gdzie na wielohektarowym obszarze postawiono wielkie bloki które w swojej wielkości spowodowały chaos w ustabilizowanej przestrzeni osiedla Pogodno.No ale cóz epoka wielkiej płyty odeszła i juz nie powróci.Bedziemy sie zmagali jeszce wiele lat z tymi molochami az mloty udarowe rozwalą te blokowiska.

~asd 2010-01-13

Szczecin jest jednym z najlepszych miast pod względem infrastruktury w Polsce. Tutaj to jest priorytet. Nie ma co porównywać np z wrocławiem miastem spotkań w korkach

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport