mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Obwodnicą zachodnią nad Bałtyk

Obwodnicą zachodnią nad Bałtyk

Według harmonogramu budowy autostrad i dróg ekspresowych na lata 2004-2006 zachodnia obwodnica Gorzowa w ciągu drogi krajowej S-3 zostanie oddana do eksploatacji w bieżącym roku.

Obwodnicą zachodnią nad Bałtyk

Powstanie obwodnicy Gorzowa w znaczący sposób uwolni miasto od nasilającego się ruchu tranzytowego w kierunku północ - południe oraz ułatwi turystom dotarcie do morza Bałtyckiego.

Działania zmierzające do zainicjowania budowy obwodnicy Gorzowa rozpoczęły się w już w 1994 r., jednak cztery lata później okazało się, że obwodnica nie znalazła się w narodowej strategii rozwoju drogownictwa opracowanej przez ówczesną GDDP, a najbliższe terminy zarezerwowane były w okolicach 2015 roku. Wtedy to zarząd miasta w porozumieniu z władzami wojewódzkimi wykazał się własną inicjatywą, poszukując alternatywnych form finansowania inwestycji.

W 2001 r. podpisana umowa z PHARE na 6 mln euro (4 mln. z PHARE, 2 mln. środków własnych) pozwoliła na wykup ziemi i zainicjowanie budowy I etapu - 2,5 km odcinka od ul. Sulęcińskiej do ul. Kasprzaka. Z czasem podpisana umowa z GDDKiA zagwarantowała pozyskanie brakujących 2 mln. euro, ponadto obwodnica została wpisana do rządowego programu rozbudowy infrastruktury drogowej przez co GDDKiA stał się głównym inwestorem pozostałej części.

W maju 2001 r. podpisano kontrakt z wykonawcą robót na I etapie, firmą BERGER BAU, na kwotę 5.988.770 eur. Prace rozpoczęto w październiku 2001 r a zakończono w październiku 2003 r., oddając uroczyście do eksploatacji 2,5 km odcinek, łączący ul. Sulęcińską z ul. Kasprzaka wraz z wiaduktem drogowym i węzłem "Gorzów Południe".

Planowana, całkowita długość obwodnicy ma wynosić około 12 km i obejmuje jezdnię o szerokości 7 m, umocnione pobocza o szerokości 2,5 m oraz obustronny pas zieleni. Obwodnica przebiegać będzie od ul. Szczecińskiej do ul. Sulęcińskiej po terenach miasta Gorzowa Wlkp. oraz gmin Deszczno i Bogdaniec. Zakresem budowy objęte zostały również 3 węzły drogowe i 10 obiektów inżynierskich ( most na rzece Warcie, wiadukty drogowe i wiadukt kolejowy).

Obecnie w ramach drugiego etapu dokonano podziałów geodezyjnych pasa drogowego i wykupu gruntu. Z informacji przedstawionych przez GDDKiA, 7 lutego 2005 r odbyło się otwarcie ofert na kontrakt dotyczący wyżej wymienionego odcinka. Po wstępnej selekcji, do udziału w przetargu przystąpiły 4 firmy przedstawiając następujące oferty: STRABAG Sp. z o.o./HERMAN KIRCHNER GmbH (150 281 221 zł), Budimex-Dromex S.A./PRM "Mosty Łódź" S.A. (156 961 579 zł), BERGER BAU GmbH/PORR Tchnobau und Umwelt AG (157 769 323 zł), NCC AB/Polimex-Mostostal Siedlce S.A. (169 778 933 zł). Warto dodać, że kontrakt współfinansowany jest z pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego a wartość kosztorysu inwestorskiego wynosi 153 511 481 zł.

 


Podobne wiadomości:

Rusza budowa kolejnego odcinka S17

Rusza budowa kolejnego odcinka S17

Polskie drogi 2015-11-10

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie budową

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie...

Polskie drogi 2016-07-15

Komentuj:

~Mrek 2007-10-14

Dlaczego to tak długo trwa??? Miał być grudzień 2006, ajest już pażdziernik 2007. ile jeszcze???

~jarek 2007-08-26

wykonanie jest skandaliczne ,i do tego jeden pas !!!!!!!!!!SKANDAL

~jarek 2007-08-26

lipa straszna lipa

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.