mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Obwodnice ułatwiają dojazd nad morze

Obwodnice ułatwiają dojazd nad morze

W ubiegłym roku zostały udostępnione do ruchu 3 obwodnice na drogach krajowych w regionie zachodniopomorskim. Dzięki obwodnicom Nowogardu, Miękowa oraz Troszyna, Parłówka i Ostromic przejazd drogami krajowymi nr 3 i 6, stał się szybszy, wygodniejszy i bezpieczniejszy. Jest szczególnie ważne w sezonie wakacyjnym, w którym te trasy są szczególnie obciążone ruchem.

Obwodnice ułatwiają dojazd nad morze
Kierowcy korzystają już z drogi ekspresowej S3 ze Szczecina do Gorzowa oraz obwodnic Miękowa i Nowogardu. Budowa kolejnych sześciu obwodnic poprawiających bezpieczeństwo jazdy na Pomorzu Zachodnim to perspektywa lat 2014 -2020.

Z pomocą finansową Unii Europejskiej w latach 2014-2020 na drogach krajowych w województwie zachodniopomorskim mają być realizowane obwodnice: Kołobrzegu w ciągu DK nr 11, Myśliborza w ciągu DK nr 26, Szczecinka na drodze S11, Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Koszalin do węzła Szczecińska, Wałcza na S10 oraz obwodnica Gryfina w ciągu DK nr 31. Ponadto planuje się stałe połączenie drogowe (tunel) pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu.
 
Realizacja tych inwestycji spowoduje, że znikną miejsca, w których dotychczas często tworzyły się korki, a wszystkie miasta powyżej 15 tysięcy mieszkańców położone na drogach krajowych regionie będą miały obwodnicę. Aby zrealizować te inwestycje szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad musi przygotować niezbędną dokumentację i uzyskać decyzje i pozwolenia umożliwiające ich realizację.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mazda 3
Mazda 3
Cena podstawowa już od: 68 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. sedan-4dr.
Mazda 6
Mazda 6
Cena podstawowa już od: 89 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~p_brz 2012-08-24

Najważniejsze, ze panuje atmosfera "niekończącego się pasma sukcesów", proponuje,wszystkim odpowiedzialnym za temat drogowy wybrać np do Czech na rowery i zobaczyć jak mądrze można projektować drogi.... ale żeby tak nie narzekać tylko, to pochwalę trochę Wrocław, jadąc A8 czuję się przez moment jak na zachodzie, rozwiązania wewnątrz Wrocławia (modernizacja drogi nr 94 , 98 plus A8) pozwoliło odkorkować przynajmniej w części Wrocław. Do niedawana jeszcze wjechanie do Wrocławia od strony Bielan Wrocławskich powodowało stratę czasu nawet do 1,5 godziny w szczycie, teraz ruch odbywa się w miarę płynnie. Owszem to jeszcze nie szczyt szczęścia ale widać przynajmniej sens tych prac. pozdrawiam

~warszawiak 2012-08-23

Naprawdę o naszych absurdach drogowych można napisać książkę wielkości co najmniej trylogii Sienkiewicza. Ja podam przykład zachodniej obwodnicy Poznania S11. Z dziurą w środku nigdy nie spełni swojej roli, a na parokilometrowy odcinek jest niby brak pieniędzy. Czyste kpiny. Na S7 pełno dziur, tzn ekspresówka przechodzi w zwykłą krajówkę, wszędzie zresztą (a przynajmniej w znakomitej większości) drogi są budowane w niełączących się ze sobą kawalkach. A co za debil wymyślił, żeby przy okazji remontu A4 i kawałka A18 nie zrobić pasów awaryjnych? O Warszawie nie wspomnę: brak wyjazdow bezkolizyjnych z miasta (za wyjątkiem niedawno otwartej A2 od S8 i miejmy nadzieję, że będzie za parą miesięcy bezkolizyjny wyjazd od S2 do A2), ale np: wykonywana jest przebudowa DK8 na S8 od Radziejowic do Piotrkowa. Oczywiscie, jest to potrzebne, ale po "gierkówce" jako tako się jechało, a dużo ważniejszy jest wylot z Warszawy nową S8 przez Wolicę, gdzie dopiero ma być rozpisany przetarg i od tego należało zaczynać. I dlaczego przy okazji przebudowy DK8 na S8 nie robi się od razu możliwości zjazdu z S8 na A1 do Tuszyna i odwrotnie? Potem będą to rozwalać jeszcze raz. Ech..., naprawdę tak można pisac i pisać bez końca. Pozdrawiam.

~p_brz 2012-08-23

Wracając do tematu A18 i rzeczy, które mnie dziwią, przytoczę jeszcze dwa przykłady z innego krańca Polski ale w podobnym klimacie. S1, 40 km odcinek Mysłowice-Kosztowy, do dzisiaj nie zdołano określić przebiegu trasy. A szczytem niekonsekwencji jest 8 km odcinek S69 - Przybędza-Milówka i mająca przebiegać w jej ciągu obwodnica Węgierskiej Górki. 2 km odcinek, tej obwodnicy właśnie, w źródłach GDDKiA jest określony terminem "brak perspektywy"...

~p_brz 2012-08-17

Oj, jeśli chodzi o temat A18 to ja mam szczególnej mocy uczulenie... to ja jeszcze dorzucę niekonsekwencję w budowaniu dróg na głównych szlakach komunikacyjnych transeuropejskich, o czym też się wielokrotnie tutaj wypowiadałem, przykład ciągu E67, gdzie trasy Wrocław - Kudowa - brak nawet w jakichkolwiek planach na przyszłość. A to, że do dzisiaj nie powstały w pełni E30 I E40 oraz E65 i E75 to już woła o pomstę do nieba, a do tego w przypadku E30, E65 i E75 nie wiadomo czy kiedykolwiek te drogi zostaną w pełni zakończone (A2 do granicy z Białorusią, A1 pomiędzy Piotrkowem Tryb. a Pyrzowicami i chyba najbardziej "poszkodowany" odcinek, czyli: A3, przepraszam S3 - Nowa Sól - Lubawka).

~warszawiak 2012-08-17

Taa, mnie jeszcze denerwuje niedokończanie rozpoczętych inwestycji. Przykład: w 2007 r. skończono całkowicie nową płn nitkę A18, zamiast od razu zabrać się za przebudowywanie płd, żeby zrobić normalną autostradę, do dziś od Niemiec jeździ się po wertepach. O A6 i skandalicznym przebudowywaniu jej w króciutkich kawałkach już pisałem. A budowa autostrad i ekspresówek ? U nas rzeczywiście zaczynało się je robić w środku od niemalże wsi do wsi, zamiast najpierw wyprowadzać ruch z większych miast, a na końcu łączyć. Przykłady: A2 Września-Sługocin, A4 Chrzanów-Balice i wiele innych. O tym możnaby napisać całą ksiażkę. Obecnie też inwestycje występują nie zawsze na drogach o największym natężeniu ruchu, a potrzebniejsze są odłożone. Brak miejsca i czasu na wymienianie tutaj wszystkich polskich drogowych absurdów. Pozdrawiam.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wielkie stolice zakażą Diesli
Wielkie stolice zakażą Diesli
Paryż, Madryt, Ateny i Meksyk będą pierwszymi metropoliami, które zabronią wjazdu samochodom z silnikami Diesla. To efekt szczytu C40, gdzie przedstawiciele największych miast z całego świata dyskutowali na temat zmian klimatycznych i zanieczyszczenia powietrza.