mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Odcinek A4 Rzeszów - Jarosław droższy o 216 mln zł

Odcinek A4 Rzeszów - Jarosław droższy o 216 mln zł

Konsorcjum firm Budimex i Strabag podpisało właśnie aneks do umowy na realizację odcinka autostrady A4 z Rzeszowa do Jarosławia, który zwiększa wartość umowy z 719 do 985 mln zł.

Odcinek A4 Rzeszów - Jarosław droższy o 216 mln zł
Rzeszowski oddział GDDKiA podpisał we wrześniu 2014 roku umowę z konsorcjum spółek Budimex i Strabag na kontynuację budowy autostrady A4 na odcinku Rzeszów - Jarosław, od węzła Wschodniego do węzła Wierzbna. Umowa obejmowała roboty budowlane, które pozostały po poprzednim wykonawcy.

W sumie pozostało do budowy ponad 41 kilometrów odcinka autostrady A4 oraz dokończenie budowy nasypów, wykonanie warstw konstrukcji nawierzchni głównej, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także prace wykończeniowe. Do wykonania jest także budowa mostów i nasypów oraz dojazdy do obiektów.

Początkowo prace wyceniono na 719 mln zł. Jednak podpisany niedawno aneks zwiększył wartość umowy do ponad 985 mln zł. Wynika to z konieczności przeprowadzenia przez wykonawcę programu naprawczego dla dwóch wiaduktów autostradowych nad liniami kolejowymi. 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~jumper 2016-01-28

Nie od dzisiaj wiadomo, że od każdej umowy "obowiązkowa" łapówka w tym kraju to okolice 10% wartości kontraktu/aneksu - nazwa nie jest instotna. Wiadomo, że gdyby kasa zależała od terminowości a przetargi byłyby uczciwe - robota by była wykonana na czas. A tak - można powiedzieć za Mistrzem Bareją - "prawdziwe pieniądze zarabia się na wielkich słomianych inwestycjach". Pozdrawiam!

~Ubawiony 2016-01-26

L:ekką reką podpisano aneks na ponad 200 mln zł.. A ciekawe jest ile wypłacono poprzednikom za zapadające się wiadukty? Ponadto czy nowy wykonawca nie widział co bierze po poprzedniku--dlaczego wtedy nie zinwntaryzował dokładnie przejmowanej budowy i nie wyznaczył realnej ceny TU NA MILĘ ŚMIERDZI KANTEM. Dyrektor regionalny POWINIEN ZGNIĆ WE WIĘZIENIU ale nie--podpisał kolejny aneks lekką rączką. widać---PAŃSTWOWE PIENIĄDZE--TO NICZYJE PIENIĄDZE

~warszawiak 2016-01-25

Z tym odcinkiem A4 GDDKiA robi nas cały czas w bambuko, mąci i kłamie. Nie pierwszy raz zresztą i nie tylko z tym odcinkiem. Najpierw podawano, że być może zostanie ukończony do końca 2015 r., cały czas trąbiono, jaka to niby duża procentowa ilość robót została wykonana. Teraz podano, że konieczne są dodatkowe prace naprawcze, co wymaga zwiększenia kosztów. W artykule brak jest natomiast wzmianki o przesunięciu terminu otwarcia z maja tego roku na sierpień b.r., o czym pisały inne agencje. Przypominam, że pierwotnie odcinek A4 Rzeszów-Jarosław miał być przejezdny na Euro 2012, a całkowicie skończony we wrześniu 2012 r. Opóźnienie wyniesie więc "tylko" ok. CZTERY LATA!!! I nie wiadomo nawet, czy droga będzie gotowa na Euro, Euro...2016 we Francji.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport