mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Oficjalnie można rozpocząć budowę mostu polsko-niemieckiego

Oficjalnie można rozpocząć budowę mostu polsko-niemieckiego

Władze województwa dolnośląskiego oraz  regiony Saksonii podpisały porozumienie w sprawie budowy i utrzymania mostu pomiędzy miastami Zittau i Sieniawka. Most, który ułatwi komunikację między Polską, Niemcami i Czechami, ma powstać w ciągu dwóch lat.

Oficjalnie można rozpocząć budowę mostu polsko-niemieckiego
Most będzie wybudowany w ramach budowy połączenia drogowego w  Euroregionie Nysa. Zadanie zostało to podzielone na trzy etapy:

I Etap - obejmuje budowę 3-kilometrowego odcinka drogi od ronda w okolicy Sieniawki do ronda w okolicy Kopaczowa. W ramach tego etapu powstanie również rondo i trzy mosty. Prace na tym odcinku zostały zakończone w czerwcu tego roku i obecnie trwa odbiór inwestycji.  

II Etap -  obejmuje budowę drogi od ronda w Kopaczowie do granicy czeskiej oraz budowę wiaduktu nad drogą gminną w Kopaczowie i potrwa do koniec listopada 2011 roku

III Etap - obejmuje  budowę i utrzymanie mostu granicznego na Nysie Łużyckiej w ciągu niemieckiej federalnej drogi B 178 i polskiej drogi wojewódzkiej nr 354. Będzie on miał około 183 metrów długości (Polska – 55,04 m - 30 proc., Niemcy – 127,76 m -70 proc.). Obie strony podzielą się proporcjonalnie kosztami budowy mostu.

Budowa mostu będzie realizowana przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu (DSDiK). Natomiast Wolny Kraj Związkowy Saksonia będzie zwracać województwu dolnośląskiemu przypisaną mu część kosztów, stosownie do postępu robót. Po wybudowaniu mostu jego utrzymaniem będzie się zajmowała DSDiK.

21 czerwca tego roku DSDiK rozpoczęła procedurę przetargową  na wyłonienie wykonawcy budowy mostu do Zittau. Termin składania ofert upływa 3 sierpnia. Zakłada się, że budowa mostu zakończy się w ciągu 2 lat od daty podpisania umowy z wykonawcą, a szacunkowy jej koszt wyniesie ponad 30 mln zł.

Inicjatywa rozpoczęcia budowy połączenia drogowego w Euroregionie Nysa powstała w momencie podpisania we Frankfurcie nad Odrą w dniu 21 listopada 2000 r.  umowy między Polską i Niemcami o budowie i utrzymaniu mostów położonych na granicy obu państw. Cztery lata później, w kwietniu 2004 roku Polska, Niemcy i Czechy podpisały  porozumienie dotyczące budowy połączenia drogowego między miastami Bogatynia, Hradek nad Nisou i Zittau.  

Podobne wiadomości:

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Polskie drogi 2016-07-15

DW902 najlepszą inwestycją komunalną w kraju

DW902 najlepszą inwestycją komunalną w kraju

Polskie drogi 2016-05-27

Komentuj:

~aaaa 2011-07-25

Spoko, my robimy, oni płacą...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport