mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Opłaty za A4 Wrocław – Katowice za kilka miesięcy

Opłaty za A4 Wrocław – Katowice za kilka miesięcy

Nie wcześniej niż w drugim kwartale 2012 roku ruszy system poboru opłat za przejazd autostradą A4 z Wrocławia do Gliwic. System miał być gotwy już pod koniec ubiegłego roku, jednak konsorcjum Egis i Strabag nie zdążyło wybudować potrzebnej infrastruktury na czas.

Opłaty za A4 Wrocław – Katowice za kilka miesięcy
Wykonawca – konsorcjum Egis i Strabag nie dotrzymało harmonogramu. GDDKiA może wyznaczyć kare finansową za opóźnienia.

GDDKiA planuje, że system poboru opłat na A4 Wrocław – Gliwice ruszy w drugim kwartale 2012 roku. Wybudowaną infrastrukturę musi przejąć jeszcze firma Kapsch, która wprowadzi zajmie się wdrożeniem systemu tj. oprogramowaniem i szkoleniem pracowników.

Po uruchomieniu systemu kierowcy zapłacą ponad 30 zł za przejazd autostradą na trasie Wrocław – węzeł Sośnica.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 132 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

Polskie drogi 2017-01-16

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne!

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne!

Polskie drogi 2016-12-21

Komentuj:

~warszawiak 2012-01-28

@as: Jeszcze jedno. Co do A8, to najśmieszniejsze jest to, że w końcu pozostała bezpłatna i BARDZO DOBRZE, ale wybudowano dużo droższe węzły z miejscami na bramki całkowicie niepotrzebnie, czyli masę pieniędzy wyrzucono w błoto.

~warszawiak 2012-01-28

@as: Może to jest plotka, tym przynajmniej (dyrektywą unijną) u nas tłumaczono likwidację winiet i wprowadzenie sytemu viaTOLL. Tylko, że wg tej plotki, to skasowanie winiet nie zmusi Niemców do przebudowy węzłów, mogą zostawić przecież autostrady bezpłatne tak, jak jest to dzisiaj. Z tego, co słyszałem, to wprowadzenie opłat będzie się musialo obejść bez winiet, ale opłaty nie będą obowiązkowe. Zresztą i na to jest też rada: system viaTOLL dla osobówek, oczywiście tylko na autostradach, płatny z dołu dla chętnych i bez kaucji za urządzenie. Co do ogromnych utrudnień dla kierowców przez bramki i duży w związku z tym wzrost kosztów węzłów, to pełna zgoda.

~as 2012-01-27

Winiety mają jeszcze jedną bardzo ważną przewagę nad bramkami. Minaowicie nie ograniczeją liczby zjadzów. I zjazdy mogą być proste, normalne. A teraz np. A4 Wrocław-Krzywa będzie dostosowywana do autostardy płatnej i mają zamknąć połowę zjazdów, a resztę przebudować. Zobaczcie jak beznadziejne są zjazdy z A8 - wyprowadzone gdzieś daleko w pole zakończone beznadzienymi rondami. I choćby z tego powodu nie wierzę Warszawiaku w tą plotkę, że UE zniesie winiety i wprowadzi bramki w całej UE. W Niemczech jest to niewykonalne, bo oznaczało by przebudowę/likwidację tysięcy zjazdów. A tylko Polacy są tak durni, żeby robić takie rzeczy.

~Kary dal wykonawcy 2012-01-26

Współczują wykonawcy tych bramek. GDDIK liczy już straty spowodowane opóźnieniem i bramki będą za darmo . Licząc klilka tysięcy samochodów dziennie x 30 zł

~warszawiak 2012-01-26

Chcę jedno wyjaśnić. Oczywiście, ze winiety są tańsze i dużo wygodniejsze od bramek. Jeszce lepiej by było, jakby wszystkie autostrady były w ogóle bezpłatne. Ale podobno w Austrii, Czechach czy na Słowacji winiety będą do czasu, bo zabrania tego jakaś unijna dyrektywa. Codzi o to, żeby wszyscy płacili za rzeczywistą ilość przejechanych km. A co do Pola, to była jedna wielka pomyłka. Otóż wg jego projektu winiety mialy obowiązywać nie na autostradach (przynajmniej na tych prywatnych mialy pozostać bramki, wtedy była tylko jedna: A4 Stalexportu Kraków-Katowice), a na WSZYSTKICH drogach krajowych za wyjątkiem gminy, w której pojazd jest zarejestrowany. Za to niby miało się zbudować autostrady. Porównanie tego przez Pola do winiet w Czechach czy Austrii było wielkim nadużyciem i hipokryzją. To tak samo, jakby np Kraków czy Warszawa kazali wszystkim pieszym kasować czy kupować bilet autobusowy i za to mieliby kupić nowy tabor. W Czechach, Austrii czy na Słowacji najpierw autostrady i ekspresówki zbudowano, a dopiero potem wprowadzono obowiązkowe winiety tylko na tych drogach.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Po sukcesie limitowanej wersji Joy przyszedł czas na specjalną wersję Drive, która bazuje na wyposażeniu Ambition, ale oferuje jeszcze więcej za atrakcyjniejszą cenę.