mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Opóźnienia na Zakopiance

Opóźnienia na Zakopiance

Poważny niepokój budzi brak postępu prac na budowie drogi ekspresowej S7 pomiędzy Myślenicami a Lubniem. Inwestycja ruszyła w listopadzie 2004 roku, termin zakończenia kontraktu upływa za 13 miesięcy. Wykonawca MOTA - ENGIL ma coraz mniejsze szanse na wywiązanie się z kontraktu w terminie.

Opóźnienia na Zakopiance

Nieprawidłowości w realizacji inwestycji były widoczne od początku - kierownik projektu monitował wykonawcę i zarazem informował o sytuacji zamawiającego (czyli GDDKiA w Warszawie). Na wniosek oddziału wiosną br. zmieniono dyrektora budowy.
 
Obecnie sytuacja stała się na tyle poważna, że Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad wystosował pismo do właściciela firmy MOTA w Portugalii. W piśmie stanowczo domaga się zwiększenia potencjału firmy na budowach w Polsce, gdyż przy obecnym - zbyt małym - zaangażowaniu ludzi i sprzętu, firma nie ma szans na wywiązanie się z zawartych kontraktów w terminie.

Budowa drogi ekspresowej S7 pomiędzy Myślenicami a Lubniem wraz z obwodnicą Lubnia jest kolejnym etapem opracowanej w krakowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wielkiej modernizacji "Zakopianki". Pierwszym była, realizowana w latach 2000 - 2002 przebudowa odcinka Chabówka - Rdzawka. Pozostała część 95-kilometrowej trasy pomiędzy Krakowem a Zakopanem została podzielona na etapy poddawane kolejno przebudowie tak, by w 2010 roku ze stolicy małopolski do stolicy Tatr można było przejechać drogą dwujezdniową - do Rabki ekspresową, a dalej o parametrach głównej przyspieszonej (GP) lub głównej (G), o co aktualnie czynimy starania.

Budowa "Zakopianki" na odcinku Myślenice - Lubień wraz z obwodnicą Lubnia została podzielona na dwa etapy: I/ od Myślenic do granicy gmin Pcim i Lubień (12,2 km) oraz II/ od granicy gmin Pcim i Lubień wraz z obwodnicą Lubnia do włączenia w stary przebieg na wysokości Witkówki (4,3 km).

Zainaugurowana 2 listopada 2004 roku budowa drogi ekspresowej na odcinku Myślenice - Pcim jest realizowana przez wyłonioną w drodze przetargu międzynarodowego portugalską firmę MOTA - ENGIL Engenharia e Construcao SA. Wartość kontraktu wynosi 241.997.170,00 złotych netto (295.236.547,40 złotych brutto). Inwestycja jest finansowana przez budżet państwa oraz z pożyczki zaciągniętej przez rząd polski w Europejskim Banku Inwestycyjnym. W ciągu 780 dni wykonawca ma zakończyć wszystkie prace na odcinku pomiędzy Myślenicami a granicą gmin Pcim i Lubień.

"Zakopianka" na tym odcinku zyska zupełnie nowy wygląd. Z Myślenic do Lubnia będą prowadziły dwie jezdnie z pasami awaryjnymi oraz poboczami, rozdzielone pasem zieleni. Nawierzchnia zostanie przystosowana do przenoszenia dużych obciążeń (115 kN/oś), a jej wierzchnią warstwę będzie tworzyła odporna na koleinowanie mieszanka bitumiczna SMA. Na trasie powstaną dwa dwupoziomowe węzły drogowe: w Stróży i w Pcimiu na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. Oprócz drogi głównej w ramach inwestycji będą zbudowane łącznice o długości 2,6 km, prawie 12 km dróg dojazdowych oraz ciągi piesze pod "Zakopianką". Sumując: w ramach inwestycji powstanie prawie 40 km nowej jezdni.


Podobne wiadomości:

Ruch wahadłowy na Zakopiance

Ruch wahadłowy na Zakopiance

Polskie drogi 2017-07-31

System viaToll na kolejnych drogach w Polsce

System viaToll na kolejnych drogach w Polsce

Polskie drogi 2017-07-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autostrada A2 rusza na wschód
Autostrada A2 rusza na wschód
GDDKiA podpisała umowy na budowę kolejnego odcinka autostrady A2. Tym razem chodzi o 15-kilometrowy fragment z Warszawy do obwodnicy Mińska Mazowieckiego i na węzeł u zbiegu południowej obwodnicy stolicy, trasy A2 i drogi wylotowej na Lublin.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech