mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ósemka do remontu

Ósemka do remontu

Już w lipcu ma ruszyć remont drogi krajowej nr 8 z Białegostoku do Katrynki. W ciągu dwóch lat powstanie dwujezdniowa droga o długości 6,4 km. Jest to największa w tym roku modernizacja drogi krajowej na Podlasiu.

Ósemka do remontu
Już za dwa lata kierowcy będą mogli przejechać nową dwujezdniową drogą krajową nr 8, niestety tylko na odcinku 6,4 km z Białegostoku do Katrynki. Roboty budowlane rozpoczną się jeszcze w lipcu tego roku. Wcześniej białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyłonił w drodze przetargu wykonawcę robót budowlanych, którym została firma Strabag Sp. z o.o. Cały odcinek ma być sfinansowany przez budżet państwa (koszt budowy to 217 mln zł) i przekazany do użytku wiosną 2010 roku.

Teren inwestycji został już odpowiednio przygotowany. W styczniu i lutym inwestor przeprowadził wycinkę drzew wzdłuż planowanej drogi i w miejscach skrzyżowań bezkolizyjnych, które powstaną w Sielachowskich, Jurowcach i w Sochoniach.

Przebudowywany odcinek drogi krajowej nr 8 uwzględnia standardy ochrony przyrody. W niektórych miejscach planowane są wygrodzenia drogi uniemożliwiające wtargnięcie zwierząt na jezdnię, zaprojektowano m.in. pięć zbiorników podczyszczających wody opadowe, a także przejścia dla małych zwierząt i zupełnie nowy most nad rzeką Supraśl i jej doliną, umożliwiający także migracje dużych zwierząt. Poza tym, w ramach kompensaty przyrodniczej, drogowcy dostosują do potrzeb ptactwa około 200 hektarów terenów, utworzą nowe stanowiska lęgowe dla zagrożonych budową drogi gatunków ptaków. Prace te w zależności od gatunku będą polegały na sadzeniu drzew i krzewów, koszeniu łąk, piętrzeniu wody i tworzeniu oczek wodnych.

Jeszcze w trakcie prac na odcinku Białystok – Katrynka, białostocki oddział GDDKiA zamierza również rozpocząć budowę kolejnego fragmentu drogi krajowej nr 8, odcinka Katrynka - Przewalanka. Żeby jak najmniej ingerować w środowisko naturalne nie będzie budowana jednak druga jezdnia i ostatecznie pozostanie jedna, ale poszerzona, z dodatkowym pasem ruchu do wyprzedzania. Dzięki tym wszystkim działaniom, prawdopodobnie już pod koniec 2010, kierowcy wyjeżdżający z Białegostoku w stronę Augustowa pojadą zupełnie nową, 18 km drogą, na 6,4 km dwujezdniową, a na pozostałych 11,9 km jednojezdniową z tzw. dodatkowym pasem ruchu do wyprzedzania.

Podobne wiadomości:

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie budową

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie...

Polskie drogi 2016-07-15

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Polskie drogi 2016-07-15

Komentuj:

~smirnoff 2008-07-07

kpina...

~Bartoszek 2008-07-07

Poza tym jednojezdniową drogą nie jedzie się chyba tak komfortowo jak dwupasmówką.

~qaz 2008-07-07

To chyba jakaś kpina. Największa inwestycja na Podlasiu - 6,4 km? Płakać czy śmiać się bo nie wiem? Ok jak wiem: ściana wschodnia, Polska B, wieloletnie zapóźnienia itp ale po co trąbić o takiej "gigantycznej" inwestycji. Jeśli będzie budowany odcinek 50 km to ok nawet niech i wstęgi będą a wcześniej huczne zapowiedzi ale 6,4 km... no proszę...litości.

~yogi 2008-07-07

to chyba jakiś żart z tym "tzw. dodatkowym pasem ruchu do wyprzedzania", cała trasa do Warszawy miała być trasą ekspresową dwujezdniową a nie jakimś wynalazkiem rodem z peerelu

~Remek 2008-07-07

Strasznie krótki ten odcinek :(

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku
Skoda utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku
Skoda po raz kolejny nie pozostawiła szans konkurentom. Cały rynek samochodów nowych zanotował wzrosty, ale czeska marka wyraźnie zwiększyła dystans w stosunku do konkurentów. Skoda była najchętniej wybieraną marką w Polsce wśród klientów indywidualnych i flotowych.