mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ósemka do remontu

Ósemka do remontu

Już w lipcu ma ruszyć remont drogi krajowej nr 8 z Białegostoku do Katrynki. W ciągu dwóch lat powstanie dwujezdniowa droga o długości 6,4 km. Jest to największa w tym roku modernizacja drogi krajowej na Podlasiu.

Ósemka do remontu
Już za dwa lata kierowcy będą mogli przejechać nową dwujezdniową drogą krajową nr 8, niestety tylko na odcinku 6,4 km z Białegostoku do Katrynki. Roboty budowlane rozpoczną się jeszcze w lipcu tego roku. Wcześniej białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyłonił w drodze przetargu wykonawcę robót budowlanych, którym została firma Strabag Sp. z o.o. Cały odcinek ma być sfinansowany przez budżet państwa (koszt budowy to 217 mln zł) i przekazany do użytku wiosną 2010 roku.

Teren inwestycji został już odpowiednio przygotowany. W styczniu i lutym inwestor przeprowadził wycinkę drzew wzdłuż planowanej drogi i w miejscach skrzyżowań bezkolizyjnych, które powstaną w Sielachowskich, Jurowcach i w Sochoniach.

Przebudowywany odcinek drogi krajowej nr 8 uwzględnia standardy ochrony przyrody. W niektórych miejscach planowane są wygrodzenia drogi uniemożliwiające wtargnięcie zwierząt na jezdnię, zaprojektowano m.in. pięć zbiorników podczyszczających wody opadowe, a także przejścia dla małych zwierząt i zupełnie nowy most nad rzeką Supraśl i jej doliną, umożliwiający także migracje dużych zwierząt. Poza tym, w ramach kompensaty przyrodniczej, drogowcy dostosują do potrzeb ptactwa około 200 hektarów terenów, utworzą nowe stanowiska lęgowe dla zagrożonych budową drogi gatunków ptaków. Prace te w zależności od gatunku będą polegały na sadzeniu drzew i krzewów, koszeniu łąk, piętrzeniu wody i tworzeniu oczek wodnych.

Jeszcze w trakcie prac na odcinku Białystok – Katrynka, białostocki oddział GDDKiA zamierza również rozpocząć budowę kolejnego fragmentu drogi krajowej nr 8, odcinka Katrynka - Przewalanka. Żeby jak najmniej ingerować w środowisko naturalne nie będzie budowana jednak druga jezdnia i ostatecznie pozostanie jedna, ale poszerzona, z dodatkowym pasem ruchu do wyprzedzania. Dzięki tym wszystkim działaniom, prawdopodobnie już pod koniec 2010, kierowcy wyjeżdżający z Białegostoku w stronę Augustowa pojadą zupełnie nową, 18 km drogą, na 6,4 km dwujezdniową, a na pozostałych 11,9 km jednojezdniową z tzw. dodatkowym pasem ruchu do wyprzedzania.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~smirnoff 2008-07-07

kpina...

~Bartoszek 2008-07-07

Poza tym jednojezdniową drogą nie jedzie się chyba tak komfortowo jak dwupasmówką.

~qaz 2008-07-07

To chyba jakaś kpina. Największa inwestycja na Podlasiu - 6,4 km? Płakać czy śmiać się bo nie wiem? Ok jak wiem: ściana wschodnia, Polska B, wieloletnie zapóźnienia itp ale po co trąbić o takiej "gigantycznej" inwestycji. Jeśli będzie budowany odcinek 50 km to ok nawet niech i wstęgi będą a wcześniej huczne zapowiedzi ale 6,4 km... no proszę...litości.

~yogi 2008-07-07

to chyba jakiś żart z tym "tzw. dodatkowym pasem ruchu do wyprzedzania", cała trasa do Warszawy miała być trasą ekspresową dwujezdniową a nie jakimś wynalazkiem rodem z peerelu

~Remek 2008-07-07

Strasznie krótki ten odcinek :(

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport