mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ostateczny wariant S7

Ostateczny wariant S7

Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję środowiskową na przebudowę drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej. Trasa na odcinku od końca projektowanej obwodnicy Radomia do granicy województwa pobiegnie według trzeciego wariantu.

Ostateczny wariant S7
27 maja 2008 r. Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji związanej z przebudową drogi krajowej nr 7, która ma uzyskać parametry trasy ekspresowej. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.

Ustalono, że droga ekspresowa S7 zostanie poprowadzona zgodnie z założeniami wariantu nr 3. Zakłada on poprowadzenie trasy na odcinku od węzła Młodocin do węzła Szydłowiec całkowicie po nowym śladzie, z ominięciem wszystkich miejscowości zlokalizowanych na tym odcinku wzdłuż istniejącej drogi krajowej nr 7. Natomiast trasa na odcinku od Szydłowca pobiegnie po starym śladzie.

Zarówno Inspektor Sanitarny, jak i Minister Środowiska, w swoich uzgodnieniach dotyczących trasy S7, wskazali ten wariant, jako najkorzystniejszy, głównie ze względu na poprawę jakości życia mieszkańców, a także z uwagi na skutki dla środowiska. Gdyby jednak wojewoda odrzucił wniosek o wydanie decyzji, złożony przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w listopadzie 2007 roku, procedura ruszyłaby na nowo, a to oznaczałoby rok ponownych przygotowań. W konsekwencji, trasa prowadząca również na Kraków i Katowice, nie mogłaby powstać przed Euro 2012.

Droga krajowa nr 7, na odcinku: powiat szydłowiecki, powiat radomski do tablicy miasta na ul. Warszawskiej w Radomiu, jest obecnie najbardziej niebezpieczną w kraju, bowiem dochodzi na niej do największej ilości zdarzeń drogowych, które są coraz bardziej tragiczne w skutkach. Dostosowanie trasy do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej, o nośności 115 kN na oś i prędkości projektowej 100 km/h, zapewni komfortowe połączenie drogowe, zwiększy bezpieczeństwo ruchu oraz spowoduje spadek kosztów użytkowników drogi.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~Alfista 2008-06-25

Jeśli teren był zajęty na potrzeby trasy, to trzeba budować i basta!

~american 2008-06-09

koń by się z Ciebie uśmiał prostaku(astrolog)...

~domin 2008-06-03

Teraz jeszcze czterysta protestów i odwołań do rozpatrzenia i możemy budować!! Na 2056 rok będzie droga jak się patrzy od razu do remontu!! brawo !

~astrolog 2008-06-02

Nareszcie! To co wyprawiali tubylcy z Szydlowca wolalo o pomste do nieba. Od 25 lat wiadomo, ze miala tam byc ekspresowka, teren byl zajety na potrzeby trasy, a oni robili dymy. Gorale w Poroninie robia to samo. Czasem naprawde nie warto rozmawiac z pieniaczami, ale po mesku podejmowac decyzje. Brawo GDDKiA!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport