mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ostatnia warstwa na obwodnicach Kielc i Jędrzejowa

Ostatnia warstwa na obwodnicach Kielc i Jędrzejowa

Rozpoczęło się układanie ostatniej warstwy ścieralnej nawierzchni zarówno na obwodnicy Kielc w ciągu drogi ekspresowej S7, jak i na obwodnicy Jędrzejowa w ciągu drogi krajowej 78. Tym samym rozpoczął się kluczowy etap realizacji obu inwestycji. W sumie wykonawcy ułożą ponad 80 tysięcy ton masy na obu odcinkach dróg.

Ostatnia warstwa na obwodnicach Kielc i Jędrzejowa
Układanie warstwy ścieralnej nawierzchni SMA na dwujezdniowym ciągu głównym  północnej obwodnicy Jędrzejowa rozpoczęło się od strony włączenia nowej trasy do istniejącej drogi krajowej nr 78. W sumie na blisko 8-kilometrowej trasie głównej ułożone zostanie co najmniej  16 tysięcy ton masy. Równolegle trwają prace wykończeniowe, roboty brukarskie, montaż ekranów itp.

Warstwa ścieralna nawierzchni układana jest także na jezdni wschodniej obwodnicy Kielc począwszy od Wiśniówki w kierunku Chęcin. Wykonawca planuje ułożenie ostatniej warstwy nawierzchni na całej wschodniej jezdni, następnie przełożenie ruchu z jezdni zachodniej na wschodnią i z kolei ułożenie ostatniej warstwy nawierzchni na jezdni zachodniej obwodnicy. Zużytych zostanie co najmniej  65 tysięcy ton masy bitumicznej.

Północna obwodnica Jędrzejowa w ciągu drogi krajowej 78 Szczekociny - Jędrzejów - Chmielnik będzie miała dwie jezdnie i parametry GP (drogi głównej o ruchu przyspieszonym). Trasa o długości blisko 8 kilometrów połączy  miejscowość Prząsław z węzłem kieleckim na istniejącej już wschodniej obwodnicy Jędrzejowa w ciągu drogi ekspresowej S7. W ramach inwestycji przewidziano obiekty zapewniające bezkolizyjny ruch np. wiadukty i węzły.
 
Wartość całego projektu współfinansowanego z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej to około 250 mln złotych, kwota dofinansowania to około 110 mln zł.  Lata realizacji inwestycji 2010-2012.

Kielecka 23-kilometrowa obwodnica w ciągu drogi ekspresowej S7 to rekordowa inwestycja w skali regionu świętokrzyskiego. Całkowita wartość projektu to około  870 mln złotych. W ramach budowy powstaje ponad trzydzieści obiektów mostowych, a w obrębie największego w regionie węzła zespolonego w Kostomłotach będzie ich kilkanaście. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podobne wiadomości:

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Polskie drogi 2017-08-24

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Komentuj:

~astrolog 2012-09-28

Troche propagandowej przesady kieleckiego oddzialu GDDKiA. Dopiero sie szykuja do betonowania wiaduktow na wschodniej stronie i co najmniej polowa trasy po wschodniej stronie jest na etapie podbudowy. Ale do wiosny powinii zrobic i trzeba sie cieszyc, ze w sumie dobrze idzie im ta inwestycja.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq – od kiedy w sprzedaży?
Skoda Karoq – od kiedy w sprzedaży?
Znamy już oficjalną datę rozpoczęcia sprzedaży nowej Skody Karoq. Klienci chętni na następcę Yeti będą musieli się uzbroić w cierpliwość aż do jesieni.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic