mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Otwarcie ofert na S7

Otwarcie ofert na S7

Dzisiaj otwarto oferty na budowę obwodnicy Lubnia w ciągu ekspresowej "Zakopianki". Na przetarg wpłynęło sześć ofert, a ich rozpiętość cenowa wyniosła 30 mln złotych. Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał 720 dni. Powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa (4 km) z węzłem drogowym w Lubniu, 14 obiektów mostowych oraz 6,5 km dróg dojazdowych.

Otwarcie ofert na S7

W 2005 roku została przeprowadzona prekwalifikacja oferentów; zgłosiło się 15 firm, spośród których wyłoniono 7 firm mogących startować we właściwym przetargu. II etap przetargu międzynarodowego rozpoczął się w listopadzie ub. roku.
Postępowanie prowadzi GDDKiA w Warszawie. Dzisiaj okazało się, że oferty złożyło sześciu potencjalnych wykonawców: niemiecki BERGER BAU GmbH, polsko – austriackie konsorcjum STRABAG Sp. z o.o. & STRABAG AG, szwedzko – polskie konsorcjum NCC & PDiM SA Tarnów, niemiecko – polskie konsorcjum Herman Kirchner GmbH & „MOSTY – ŁÓDŹ” SA, portugalska MOTA – ENGIL SA, Budimex Dromex SA Polska. Przez najbliższy tydzień komisja będzie badać, czy oferty spełniają wymogi formalne, a po wyłonieniu spośród ważnych ofert tej najtańszej – zwycięskiej, wyśle swój raport do władz Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który kredytuje inwestycję w ok. 90 % (reszta środków będzie pochodzić z Krajowego Funduszu Drogowego). Roboty budowlane powinny ruszyć w kwietniu br.
 
Budowa "Zakopianki" na odcinku Myślenice - Lubień wraz z obwodnicą Lubnia została podzielona na dwa etapy: od Myślenic do granicy gmin Pcim i Lubień (12,2 km) oraz od granicy gmin Pcim i Lubień wraz z obwodnicą Lubnia do włączenia w stary przebieg na wysokości Witkówki (4,0 km). Prace na I odcinku rozpoczęto w listopadzie 2004 roku, a termin ich zakończenia wyznaczono na grudzień 2006 roku.
 
Budowa drogi ekspresowej S7 pomiędzy Myślenicami a Lubniem wraz z obwodnicą Lubnia jest kolejnym etapem opracowanej w krakowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wielkiej modernizacji „Zakopianki”. Pierwszym była, realizowana w latach 2000 – 2002 przebudowa odcinka Chabówka – Rdzawka. Pozostała część 95–kilometrowej trasy pomiędzy Krakowem a Zakopanem została podzielona na etapy poddawane kolejno przebudowie tak, by w 2010 roku ze stolicy małopolski do stolicy Tatr można było przejechać drogą dwujezdniową – do Rabki ekspresową, z Rabki do Nowego Targu o parametrach głównej przyspieszonej (GP), a dalej do Zakopanego - głównej (G).


Podobne wiadomości:

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie budową

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie...

Polskie drogi 2016-07-15

Ruch wahadłowy na Zakopiance

Ruch wahadłowy na Zakopiance

Polskie drogi 2017-07-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.