mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Otwarcie ofert na S7

Otwarcie ofert na S7

Dzisiaj otwarto oferty na budowę obwodnicy Lubnia w ciągu ekspresowej "Zakopianki". Na przetarg wpłynęło sześć ofert, a ich rozpiętość cenowa wyniosła 30 mln złotych. Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał 720 dni. Powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa (4 km) z węzłem drogowym w Lubniu, 14 obiektów mostowych oraz 6,5 km dróg dojazdowych.

Otwarcie ofert na S7

W 2005 roku została przeprowadzona prekwalifikacja oferentów; zgłosiło się 15 firm, spośród których wyłoniono 7 firm mogących startować we właściwym przetargu. II etap przetargu międzynarodowego rozpoczął się w listopadzie ub. roku.
Postępowanie prowadzi GDDKiA w Warszawie. Dzisiaj okazało się, że oferty złożyło sześciu potencjalnych wykonawców: niemiecki BERGER BAU GmbH, polsko – austriackie konsorcjum STRABAG Sp. z o.o. & STRABAG AG, szwedzko – polskie konsorcjum NCC & PDiM SA Tarnów, niemiecko – polskie konsorcjum Herman Kirchner GmbH & „MOSTY – ŁÓDŹ” SA, portugalska MOTA – ENGIL SA, Budimex Dromex SA Polska. Przez najbliższy tydzień komisja będzie badać, czy oferty spełniają wymogi formalne, a po wyłonieniu spośród ważnych ofert tej najtańszej – zwycięskiej, wyśle swój raport do władz Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który kredytuje inwestycję w ok. 90 % (reszta środków będzie pochodzić z Krajowego Funduszu Drogowego). Roboty budowlane powinny ruszyć w kwietniu br.
 
Budowa "Zakopianki" na odcinku Myślenice - Lubień wraz z obwodnicą Lubnia została podzielona na dwa etapy: od Myślenic do granicy gmin Pcim i Lubień (12,2 km) oraz od granicy gmin Pcim i Lubień wraz z obwodnicą Lubnia do włączenia w stary przebieg na wysokości Witkówki (4,0 km). Prace na I odcinku rozpoczęto w listopadzie 2004 roku, a termin ich zakończenia wyznaczono na grudzień 2006 roku.
 
Budowa drogi ekspresowej S7 pomiędzy Myślenicami a Lubniem wraz z obwodnicą Lubnia jest kolejnym etapem opracowanej w krakowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wielkiej modernizacji „Zakopianki”. Pierwszym była, realizowana w latach 2000 – 2002 przebudowa odcinka Chabówka – Rdzawka. Pozostała część 95–kilometrowej trasy pomiędzy Krakowem a Zakopanem została podzielona na etapy poddawane kolejno przebudowie tak, by w 2010 roku ze stolicy małopolski do stolicy Tatr można było przejechać drogą dwujezdniową – do Rabki ekspresową, z Rabki do Nowego Targu o parametrach głównej przyspieszonej (GP), a dalej do Zakopanego - głównej (G).


Podobne wiadomości:

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie budową

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie...

Polskie drogi 2016-07-15

Autostrada A4 - Elektroniczny pobór opłat A4Go

Autostrada A4 - Elektroniczny pobór opłat...

Polskie drogi 2016-07-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Zapomniałeś prawa jazdy? I tak zabiorą
Zapomniałeś prawa jazdy? I tak zabiorą

Rząd zajął się likwidacją luki prawnej, która umożliwiała uniknięcie konsekwencji w związku z przekroczeniem prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h. Wystarczy, że kierowca oznajmił, że nie ma przy sobie dokumentu, a policja nie mogła go zatrzymać.