mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Otwarcie ofert na dokończenie autostrady A4 Tarnów - Dębica

Otwarcie ofert na dokończenie autostrady A4 Tarnów - Dębica

Otwarto oferty na dokończenie budowy autostrady A4 Tarnów (węzeł Krzyż) - Debica (węzeł Dębica Pustynia). Najniższa oferta jest o 140 mln zł niższa od kosztorysu. W postępowaniu wpłynęły trzy oferty, w tym od dwóch konsorcjów firm.

Otwarcie ofert na dokończenie autostrady A4 Tarnów - Dębica
Najniższą ofertę na realizację tego odcinka autostrady A4, na kwotę ponad 981 mln zł brutto złożyło konsorcjum firm, którego liderem jest firma Heilit + Woerner Budowlana Sp. z o.o. a partnerem firma Budimex S.A. Oferta ta jest o ponad 140 mln zł niższa od kwoty wynikającej z kosztorysu inwestorskiego. Najwyższa oferta, na kwotę 1,27 mld zł brutto wpłynęła od konsorcjum firm, którego liderem jest Salini Polska Sp. z o.o. Kolejnym etapem będzie teraz weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym.

- Nowy wykonawca, na realizację robót, będzie miał 18 miesięcy od daty podpisania umowy (do czasu realizacji umowy wlicza się również okres zimowy). Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania tzw. Kamienia Milowego – budowa Węzła Dębica Pustynia w terminie 6 miesięcy od daty rozpoczęcia robót - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Kontrakt obejmować będzie dokończenie budowy autostrady A4 na ponad 34 kilometrowym odcinku węzeł Krzyż – węzeł Dębica Pustynia wraz z drogami dojazdowymi, a także odbudowę dróg lokalnych. W zakres robót wchodzi także budowa dwóch węzłów autostrady A4: Dębica – Żyraków i Dębica – Pustynia, 5 mostów, 9 wiaduktów w ciągu autostrady, 11 wiaduktów nad autostradą oraz 3 przejść dla zwierząt, 1 estakady i 1 przejście dla pieszych. Ponadto powstaną obiekty zwiazane z ochroną środowiska (przepusty), dwa miejsca obsługi podróżnych – MOP Jastrząbka i MOP Jawornik i obwód utrzymania autostrady OUA Straszącin.

Komentuj:

~warszawiak 2013-02-18

Tiaaaaa, ja nie widzę żadnej różnicy pomiędzy przetargami poprzednimi, a obecnymi. Firma oferująca najnizsza cenę wygrywa, za jakiś czas się wykłada lub zostaje wyrzucona za nieterminowe wykonanie prac, ewentualnie sama rezygnuje, a kto ma rację, firma, czy GDDKiA dopiero stwierdzą sądy, nastepnie ogłasza się przetarg na dokończenie budowy, firma oferująca najniższą cenę grubo poniżej kosztorysu wygrywa, za jakiś czas............Oby nie. Niech te drogi wreszcie skończą.

~p_brz 2013-02-16

Oczywiście, poza tym, istnieje prawdopodobieństwo przeszacowania kosztorysu inwestorskiego...

~p_brz 2013-02-16

Oferta o 140 mln mniejsza od kosztorysu inwestorskiego? To albo ktoś nie spełnił warunków specyfikacji, albo za pół roku się dowiemy, ze firma się "wyłożyła", bo nie doszacowała inwestycji i z braku możliwości finansowych ogłosiła upadłość.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport