mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Otwarte oferty na S61

Otwarte oferty na S61

Dziesięć firm złożyło oferty w przetargu na opracowanie tzw. koncepcji programowej na drogę ekspresową S61 od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna. Niektórzy oferenci na wszystkie sześć odcinków, jednak większość na wybrane fragmenty drogi S61.

Otwarte oferty na S61
Największym zainteresowaniem firm – wpłynęło 7 ofert - cieszyło się zadanie nr 5, czyli odcinek od obwodnicy Łomży (węzeł Kolno, dawniej węzeł Giżycko, z węzłem) do początku istniejącej obwodnicy Stawisk – 12,65 km drogi w standardzie S i 2,4 km – GP (DK63). Najtańsza oferta opiewa na kwotę 0,88 mln zł, najdroższa zaś na 2,9 mln zł.

Dla porównania najmniej ofert, po 4, wpłynęło na zadania nr 3 i 4 obejmujące całą obwodnicę Łomży. Na zadanie nr 3 (Węzeł Łomża Południe – węzeł Łomża Zachód) oferty opiewały na kwoty od 1,04 mln zł do 1,94 mln. zł., a na zadanie nr 4 (Węzeł Łomża Zachód  – węzeł Kolno, bez węzła)) – od 1,6 do 3,5 mln zł.

Koncepcja Programowa to opracowanie projektowe, zawierające wszystkie założenia niezbędne do przygotowania projektu budowlanego. Poza samym przebiegiem drogi, zawiera ponadto liczbę węzłów, konstrukcję obiektów drogowych i inżynierskich, rozwiązania dróg obsługujących tereny sąsiednie, odwodnienie oraz wszystkie założenia umożliwiające wykonanie kosztorysu robót. To ostatni etap dokumentacji, który jest zatwierdzany procedurą wewnętrzną GDDKiA.

Na podstawie tego opracowania wykonawca inwestycji w systemie "Projektuj i buduj" będzie miał zadanie przygotować dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o zezwolenie na realizacje inwestycji drogowej (zrid). Koncepcja dla S61 ma zostać zrealizowana w 9 miesięcy od daty zawarcia umowy.



Wykonanie koncepcji programowej obejmuje drogę ekspresową nr S61 na odcinku Ostrów Mazowiecka (S8) – Łomża – Stawiski – Szczuczyn (z wyłączeniem obwodnicy Stawisk) o długości ok. 86,188 km (S61), wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi. Całe zadanie zostało podzielone na 6 części:

Zadanie 1 węzeł Podborze (z węzłem) – węzeł Śniadowo (bez węzła), dł. ok. 19,5 km (S61); 3,8 km (S8); 3,6 km (DW 627);

Zadanie 2 węzeł Śniadowo (z węzłem) – węzeł Łomża Południe (bez węzła), ok. 17,0 km;

Zadanie 3 węzeł Łomża Południe (z węzłem) – węzeł Łomża Zachód (dawniej węzeł Łomża, bez węzła), dł. ok. 7,2 km (S61); 9,5 km (DK63);

Zadanie 4 węzeł Łomża Zachód (z węzłem) – węzeł Kolno (bez węzła), dł. ok. 13,35 km (S61); 6,97 km (DK64);

Zadanie 5 węzeł Kolno (z węzłem) – początek obwodnicy Stawisk, dł. ok. 12,65 (S61); 2,42 (DK63);

Zadanie 6 koniec obwodnicy Stawisk – początek obwodnicy Szczuczyna, dł. ok. 16,488 km (S61).

Podobne wiadomości:

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie przetargu

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.