„Gdyby koncesja z GTC trwała - jak przewiduje umowa - do 2039 roku, to w tym okresie z budżetu Państwa musielibyśmy wypłacić tej firmie 2,2 mld EUR” – dodał minister. Rząd deklaruje realizację odcinka Grudziądz – Toruń w planowanym terminie do 2010 r. Zastosowanie systemu tradycyjnego pozwoli na obniżenie kosztów budowy autostrady, a także ustalenie niższych opłat za przejazd dla kierowców na tym odcinku".
Autostrada od początku będzie realizowana w pełnym standardzie autostrady płatnej - bez fazowania robót budowlanych, etapowania budowy nawierzchni, czy odkładania w czasie budowy węzłów, co pozytywnie wpłynie na płynność ruchu i standard autostrady. Współpraca z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym umożliwi realizację Etapu II systemem tradycyjnym, przy znacznym udziale finansowym Banku. EBI zadeklarowało duże zainteresowanie dalszym finansowaniem odcinka autostrady A1 od Grudziądza do Torunia - informuje ministerstwo.
Przeczytaj także:
Za cztery lata pojedziemy A1 (2006-05-17)
Niepewny los bursztynowej autostrady A1 (2006-04-25)
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +