mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Parlamentarzyści o drogach na EURO 2012

Parlamentarzyści o drogach na EURO 2012

Nieco ponad trzy lata przed EURO 2012 parlamentarzyści spotkali się z odpowiedzialnymi za ich przygotowanie. Wg. szefa spółki PL.2012 Marcina Herra nie ma zagrożeń dotyczących budowy stadionów czy hoteli, gorzej może być z drogami i autostradami...

Parlamentarzyści o drogach na EURO 2012
"Największym dylematem pozostaje sprawa odcinka autostrady z Konotopy do Strykowa, która łączy zachód Europy z Warszawą. Rząd ma już jednak dwa pomysły na rozwiązanie tego zagadnienia. Paradoksalnie pomóc nam może kryzys ekonomiczny, bo pewne rzeczy można wybudować taniej" - powiedział minister sportu i turystyki Mirosław Drzewiecki.

Na spotkaniu nie przedstawiono żadnych szczegółowych informacji dotyczących sposobów rozwiązania problemów z budową infrastruktury drogowej. A szkoda bo już teraz wiadomo, że niektórych projektów jak np. budowa południowego odcinka autostrady A1 nie uda się zrealizować w terminie. Tu jednak w alternatywie pozostaje zakorkowana i niebezpieczna stara dwupasmowa "gierkowka" (Częstochowa - Pyrzowice). Nadal nie wiemy jak zostanie rozwiązany problem połączenia na trasie projektowanej A1 Toruń - Stryków. Tu rozwiązań alternatywnych nie ma.

Uwieńczeniem spotkania i prezentacji miast gospodarzy był okazały tort z makietą stadionu.
Tematy w artykule: projekty drogowe

Podobne wiadomości:

Lubuskie trasy powstaną przed Euro 2012?

Lubuskie trasy powstaną przed Euro 2012?

Polskie drogi 2008-10-07

Warszawa: Jeszcze wiele do zrobienia przed Euro 2012

Warszawa: Jeszcze wiele do zrobienia przed...

Polskie drogi 2008-04-17

Komentuj:

~romek 2009-03-25

23.3.Warszawa (PAP) - Premier Donald Tusk odwołał ze stanowiska wiceministra infrastruktury Zbigniewa Rapciaka i powołał na to stanowisko Radosława Stępnia - poinformował PAP w poniedziałek wieczorem rzecznik resortu Mikołaj Karpiński z powodu krytyki Dyrektora GDDKiAPan Stepien z przebiegu słuzby nigdy drogami sie nie zajmował typowu urzednik dobrze grzeje fotele.Zmieniono vicka ciekawe rozwiazanie ,boss bez zarzutu a moze rzut na tasmę

~romek 2009-03-23

Teoretycznie budowa A1 Torun Stryków powinna ruszyc podobnie z odcinkiem Nowe Marzy -Torun czyli do lata 2009 wtedy jest mozliwość zbudowania go do 2011.GDDKiA powina uzyskac pozwolenia na budowę i znalezć wykonawców na ten odcinek.Praktycznie ma ok 4 miesiace na to zdanie.Cały problem to wykonie projektu uzgodnienie z Ochrona Srodowiska.W kraju nie ma duzych biur projektowych w branzy drogowej,gdyz te które były uległy degradacji.W internecie pojawiaja sie firmy 3 osobowe które biorą duze projekty i zaczyna sie problem,czas wykonania odcinka 30 km 3 lata Wykonanie badan geotechnicznych w celu okreslenia podłoza pod drogi i mosty ,zamówienie aktualnych map geodezyjnych terenu wszystko to wymaga czasu przynajmniej 6-7 miesiecy aby przystapic do wykonania projeku budowlanego który i tak nalezy uzgodnic ,np odprowadzanie wody ,komunikacje lokalną z władzami Gmin.Problem polega na tym ze zlekcewazono sobie ogrom zadan który stoi przed wykonawstwem dróg,system organizacyjny GDDKiA jest niewydolny typowo nastawiany na zarzadzanie ,stawianie zadan bez mozliwości wpływania na ich termin jak i koszty.

~XXIV 2009-03-23

To już by musiał być istny Cud nad Wisłą, gdyby został zawczasu oddany do ruchu ten odcinek A2 z Łodzi do W-wy.

~XXIV 2009-03-23

Do Was wszystkich tam w kraju : To jest również wielka bitwa o Polskę. Chodzi tu także o dobrą historię Polski !

~Astra 2009-03-21

Grudziądz_ Toruń 2011 dalej do Strykowa 2015

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport