mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Perspektywy 'Zakopianki'

Perspektywy 'Zakopianki'

Trwa budowa Zakopianki - drogi ekspresowej S7 pomiędzy Myślenicami a Lubniem wraz z obwodnicą Lubnia. W perspektywie najbliższych lat powstaną także odcinki biegnące zupełnie nowym śladem. Zakopianka ma zyskać zupełnie nowy "wygląd".

Perspektywy 'Zakopianki'

Najkrótszy, zaledwie nieco ponad 7-km odcinek "Zakopianki" do przebudowy biegnie od Poronina do Zakopanego. Tu droga będzie miała przekrój uliczny, jednojezdniowy z czterema pasami ruchu. W Poroninie na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką numer 961 Poronin - Bukowina Tatrzańska powstanie dwupoziomowy węzeł drogowy. Odcinek drogi wojewódzkiej zostanie tym samym niejako "przełożony", a na potoku Poroniec powstanie nowy most. W samym Zakopanem zaplanowano z kolei "wydłużenie" Zakopianki i połączenie jej z drogą powiatową biegnącą w kierunku Kościeliska. To zdaniem GDDKiA rozładuje ruch samochodowy na wjeździe do miasta.

Na tym odcinku trasy inwestycja jest już bardzo zaawansowana. - W kwietniu 2005 roku zlecono wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego. Na koniec tego roku planujemy uzyskanie decyzji o warunkach środowiskowych - wyjaśnia Magdalena Chacaga. W połowie przyszłego roku GDDKiA planuje złożyć wniosek o wydanie decyzji lokalizacyjnej i uzyskać go około października. Później nastąpi wykup potrzebnych gruntów. Zgodnie z przyjętym planem proces ten powinien zakończyć się w lipcu 2008 roku, wtedy też powinny zostać wydane pozwolenia budowlane i rozpocząć procedura przetargowa. Planowany termin realizacji inwestycji to lata 2009-2010, natomiast koszt jej to ponad 500 mln zł.

Za rok ma być gotowe studium wykonalności wraz z analizą ekonomiczną 17 km 'Zakopianki' na odcinku pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem. Po wydaniu decyzji środowiskowej (wg. planów z końcem listopada 2007 roku) w maju 2008 roku GDDKiA planuje złożyć wniosek o decyzję lokalizacyjną. Ma to umożliwić nabywanie gruntów pod inwestycje. Zakupy działek powinny zakończyć się w 2009 roku. Po przygotowaniu projektu budowlanego budowa mogłaby ruszyć w 2010 roku i zakończyć w 2012 roku. Koszt inwestycji oszacowano na 500 mln zł. W jej ramach ma powstać dwujezdniowa droga, w dużej mierze przeprowadzona niemal zupełnie nowym śladem.

Na samym końcu zostanie przebudowany odcinek 'Zakopianki' pomiędzy stolicą Podhala a Poroninem. Wstępnie budowa została zaplanowana na lata 2011 - 2012, a jej koszt oszacowano na ok. 250 mln zł. Dokładna kwota będzie jednak zależeć od wybranego ostatecznie wariantu przebiegu drogi. Jak dotychczas, wszystkie kilkanaście propozycji zostało oprotestowanych przez lokalne samorządy. W planach jest jednak przebudowa na ok. 13,6 km odcinku do przekroju jedno- lub dwujezdniowego o parametrach klasy G.

Oczywiście wszystkie podane daty są orientacyjne, gdyż zawsze mogą wystąpić nieprzewidziane przeszkody - podkreśla Magdalena Chacaga. Dodaje, że na drodze szybkiej realizacji inwestycji, która z technicznego punktu widzenia byłaby możliwa, stoi obowiązujące prawo w postaci m.in.ustawa ochronie środowiska i zamówieniach publicznych.


Przeczytaj także:

Ruszają prace nad Zakopianką (2006-10-11)

Zmiany na Zakopiance (2006-08-18)

Mniej wymagająca Zakopianka (2005-12-01)

Nowa Zakopianka (2005-10-04)

Kolejny etap "Zakopianki" (2005-04-15)

 


 


Podobne wiadomości:

Już latem łatwiejszy przejazd Zakopianką

Już latem łatwiejszy przejazd Zakopianką

Polskie drogi 2018-02-07

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie budową

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie...

Polskie drogi 2016-07-15

Komentuj:

~w616 2007-01-03

Decyzje środowiskowe, decyzje lokalizacji, wykupy gruntów, przetargi bla bla bla ile to ma trwać, co to za daty ogłoszenie przetargu w 2009? dopiero ludzie przeciez to sa kpiny. Nie można tego załatwić w dwa lata, jakos w Hiszpani, Chorwacji, Czecgacg nie maja takich problemów nie mówiąc już o Niemczech czy innych krajach. Przeciez niby zmieniaja te wszystkie ustawy o zamównieniach publicznych itd. nawet na tej stronce było napisane i co?

~Wolverine 2006-12-31

No wlasnie. Zakopianka to chyba najgorsza droga z mozliwych. Miejscowi nie rozumieja, ze dzieki temu tylko zwiekszy sie atrakcyjnosc regionu, poprawi bezpieczenstwo i nie bedzie na drodze tysiecy samochodow w korkach...

~kris 2006-11-29

Podziwiam Chorwatow jak szybko w duzo trudniejszym terenie gorzystym buduja autostrady i tunele nie mowiac o Hiszpanii

~Niko 2006-11-20

Slimacze tempo; do samego Zakopanego droga powinna miec parametry drogi expresowej, najwyrzszej jakosci, z obwodnica samego zakopanego, z dogodnymi dojazdami do pobliskich miejscowosci. Przyspieszyc tempo robot, co to za terminy 2012, kilkadziesiat kilometrow drogi nie potrafimy zrobic szybciej? np w dwa lata???

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.