mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Pierwszy wiadukt w ciągu S8 oddany do użytku

Pierwszy wiadukt w ciągu S8 oddany do użytku

Kierowcy mogą korzystać z nowego wiaduktu pomiędzy ulicami Marywilską i Modlińską w ciągu przebudowywanej Trasy Toruńskiej w Warszawie. Nowy wiadukt posiadający dwa pasy ruchu w kierunku Centrum, w całości przejął ruch z tymczasowego obiektu, dawnego mostu Syreny.

Pierwszy wiadukt w ciągu S8 oddany do użytku
Dostosowanie drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła „Modlińska” do węzła „Piłsudskiego” w Markach o długości 7,1 km, to I etap zadania inwestycyjnego „Dostosowanie drogi krajowej nr 8 na odcinku Al. Prymasa Tysiąclecia – ul. Piłsudskiego w Markach do parametrów trasy ekspresowej”.

Kontrakt zawarty został z firmą: J&P – AVAX S.A., o wartości umownej 869 mln zł zostanie wykonany w ciągu 22 miesięcy od rozpoczęcia robót (nie wliczając 3 miesięcznych okresów zimowych).

W ramach inwestycji przebudowane zostanie: 5 węzłów drogowych (Modlińska, Marywilska, Łabiszyńska, Nowo-Wincentego, Piłsudskiego), wyburzenie 11 wiaduktów, odbudowa i budowa 21 wiaduktów, budowa 16 murów oporowych, remont 13 wiaduktów. Powstanie sieć dróg zbiorczo-rozprowadzających, ciągi piesze i rowerowe, przepusty drogowe, urządzenia odwadniające, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

aaa 2011-02-08

cyrom, pamiętaj że jest janosikowe i Warszawa ostro płaci odzyskując niewiele. Już kiedyś ktoś liczył, że odcinek S8 który przez ilość wiaduktów był bardzo drogi, spłaca się przez kilka miesięcy. Oczywiście nie tylko Warszawa płaci janosikowe, ale tu dysproporcja jest olbrzymia. A z tych tras korzystać będzie wiele osób z różnych regionów kraju (i nie tylko, wszak to trasa wschód-zachód) nie jadących do Warszawy. Z drugiej strony jak by ten pierścień miał wyglądać? Do warszawy przylega Kampinoski Park Narodowy, nie idzie obejść miasta na północ. Pewnie można by jeszcze trochę przesunąć S8, ale co to da - i tak będzie biegła przez osiedla. A z południa S2 wchodzi w "tkankę miasta" tylko dlatego że Ursynów wystaje i nie ma sensu go omijać (poza tym prawie cały czas leci poza miastem). Takie usytuowanie jest też powodem, że mamy S2 i S8, zamiast A2 i A8 (albo inaczej, żeby się nie myliła z Wrocławiem) bo autostrady przez miasto iść nie mogły.

cyrom 2011-02-08

z jednej strony bardzo cieszy że został otwarty wiadukt na drodze ekspresowej. Z drugiej jednak strony droga ekspresowa wewnątrz miasta to kompletny paradoks, bo przecież ma się nią poruszać ekspresowo. Paradoks ale nie do końca. Każda droga ekspresowa to inwestycja z budżetu państwa. Sądzę że szczególnie duże miasta powinny mieć wybudowane pierścienie obwodnic i to na koszt skarbu państwa. Do tych obwodnic należałoby dociągnąć ekspresówki i drogi krajowe. Jednak sieć dróg wewnątrz miast powinna być wytworzona z kas miejskich. aktualnie Warszawa doi pieniące ze skarbu państwa na budowę wewnątrz miasta S2, S7, S8, S79. ta chora sytuacja pobudza władze miejskie do oczywistej niegospodarności

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport