mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Planują jak połączyć A4 z S5

Planują jak połączyć A4 z S5

Dolnośląscy drogowcy przymierzają się do połączenia autostrady A4 z drogą ekspresową S5. Planowane połączenie będzie nową drogą wojewódzką stanowiącą część zachodnią odcinka Obwodnicy Aglomeracji Wrocław. Inwestycję podzielono na cztery odcinki, tak by niezależnie od siebie realizować prace. W ostatnim czasie w ramach I odcinka ruszyła budowa nowego mostu na Odrze w Brzegu Dolnym. Odcinki II, III, IV są na etapie wstępnych prac przedprojektowych, które mają być zakończone uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Planują jak połączyć A4 z S5

W ramach inwestycji realizowanej przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei powstanie nowa droga wojewódzka spinająca dwie ważne arterie drogowe w kraju: autostradę A4 i drogę ekspresową S5. W ramach inwestycji powstanie jezdna o szerokości 7 metrów wraz z ciągiem pieszo-rowerowym o szerokości 3,5m. Skrzyżowania z drogami bocznymi zaplanowane są w jednym poziomie.

Inwestycję podzielono na cztery odcinki:

ODCINEK  I – od drogi krajowej nr 94 do drogi woj. nr 340 podzielono na 3 etapy:

• etap od drogi powiatowej nr 2060D prowadzącej do Zaboru Wielkiego (w gminie Miękinia), poprzez most na Odrze do drogi wojewódzkiej nr 341 w Brzegu Dolnym – długość tego etapu wynosi 6,8 km.

Już wiadomo, że budową zajmie się Skanska. Prace wyniosą 138 mln zł. W ramach tego zadania zostaną wybudowane dwa mosty. Jeden na Odrze, a drugi na rzece Jeziorce oraz drogi dojazdowe do mostu na Odrze od strony lewobrzeżnej Odry: od drogi lokalnej wychodzącej z miejscowości Głoska w kierunku północnym i po prawej stronie Odry – do drogi wojewódzkiej nr 341. Prace potrwają do października 2013 roku.



Planowany most przez rzekę Odrę będzie miał długość całkowitą 565m. Będzie to obiekt wieloprzęsłowy betonowy w postaci sprężonego ustroju belkowego o przekroju skrzynkowym zmiennym. Dwa najdłuższe przęsła będą miały po 140m każde. Most będzie realizowany metodą nawisową. Droga, przecinająca dolinę Odry zagrożoną wodami powodziowymi, będzie wyniesiona ponad poziom wielkiej wody. Na projektowanej trasie przewiduje się zastosowanie przepustów dla zwierząt, ekranów akustycznych oraz różnych form zieleni. Będzie też budowany wiadukt nad linią kolejową oraz 2 mniejsze mosty.

• od drogi powiatowej nr 2060D w m. Zabór Wielki do drogi powiatowej nr 2059D prowadzącej do drogi krajowej nr 94 w miejscowości Błonie – długość 4,4 km – obecnie wykonywana jest dokumentacja projektowa z planowanym terminem uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w marcu 2013r.

• od drogi wojewódzkiej nr 341 w miejscowości Brzeg Dolny do drogi wojewódzkiej nr 340 w Bukowicach – długość 8,5 km. Prace są na etapie podpisania umowy na prace projektowe z terminem uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej do końca grudnia 2014 roku.



ODCINEK II – od autostrady A4 do drogi krajowej nr 94

Prace nad tym odcinkiem znajdują się na etapie wstępnych prac przedprojektowych, przy czym analiza wariantów została już zakończona i obecnie został złożony wniosek o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wszystkie rozpatrywane warianty przebiegały przez tereny cenne przyrodniczo, przecinały stanowiska archeologiczne i każdy przecinał pole bitwy pod Lutynią z 1757roku.  

Wybrany do dalszych opracowań wariant rozpoczyna się na A4 w węźle Kąty Wrocławskie i kończy w Błoniach z wpięciem do DK 94. Długość tej trasy wynosi 16,6km. Wraz z realizacją tego odcinka planuje się budowę łącznika rozpoczynającego się od odcinka na wysokości Chmielowa do włączenia w węźle Kostomłoty na A4 – długość łącznika – 10,8km. Oba te odcinki wymagają budowy 3 mostów nad rzekami o dł. ok. 30m każdy, wiaduktu nad linią kolejową (ok. 30m) oraz budowy estakady i mostu nad rz. Strzegomką o łącznej długości ok. 360m,  a także ok. 80 przepustów.


ODCINEK III – od drogi wojewódzkiej nr 340 w m. Bukowice do drogi ekspresowej S5 – obwodnica Żmigrodu  - długość 20,8 km


Na trasie projektowanego odcinka przewidziano budowę estakady długości 250m, którą trasa będzie przebiegała nad doliną w rejonie miejscowości Godzięcin, oraz dwóch mostów. Pierwszy o długości 30m zlokalizowany będzie nad rzeką Jastrząbką, drugi nad rzeką Krępą o długości 35m.


ODCINEK IV – odcinek od drogi wojewódzkiej nr 340 do drogi ekspresowej S5 – obwodnica Trzebnicy – długość  21,8km

Odcinek ten będzie biegł częściowo po śladzie DW 340  wraz z obejściami miejscowości Bukowice, Rościsławice, Wilczyn, Oborniki Śląskie, Droszów.

Wybrany wariant będzie wymagał budowy estakady o długości ok. 250m w obrębie obejścia Obornik Śląskich, oraz wiaduktu o długości ok.20m w obrębie obejścia miejscowości Bukowice.
    
Jak informuje Marta Libner-Zoniuk z Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei odcinki II, III, IV są na etapie wstępnych prac przedprojektowych, które mają być zakończone uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie przetargu

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

~Gość 2011-09-25

Jedna obwodnica na bazie autostrady, chyba już nie wystarczy. Myślę że tak druga obwodnica ma być przeznaczona dla ciężarówek, żeby nie skorzystały z systemu ViaToll :)

~kierowca 2011-09-23

Ależ już istnieje połączenie nieistniejącej S5 i A4 ! To AOW - A8 !!!. Nikt normalny nie będzie chyba zjeżdżał w Żmigrodzie na drogę wojewódzką żeby dojechać do A4 w Kostomłotach czy gdzie tam - rozumiem że ta droga może być ważna dla mieszkających obok niej ale nie dla tranzytu.

~Radek 2011-09-23

Dlaczego będą budować drogę łączącą drogę ekspresową z autostradą tylko z jedna jezdnią, ale za to z pasem rowerowo- pieszym? Czyżby sporo rowerzystów potrzebowało zjechać z S5 na A4? A może to jakiś ruch wyzwolenia rowerów planuje to połączenie?

~jumper 2011-09-22

do : tutejszy . jest subtelna różnica między JEST a BĘDZIE . Skoro rusza budowa to znaczy że nie jest, ale będzie. Postaraj się zapamiętać tą różnicę, przydaje się szczególnie przy wysłuchiwaniu nic nie znaczących obietnic wyborczych . Oni z kolei gdy mówią , że będzie to znaczy że nie będzie . Pozdrawiam

~tutejszy 2011-09-21

Nowy most na Odrze w Brzegu Dolnym? Buhahaha :))))))) W Brzegu Dolnym jest tylko prom, co we Wrocławiu wypada wiedzieć.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.