mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Plany dolnośląskiego odcinka S3

Plany dolnośląskiego odcinka S3

Drogowcy zapowiadają, że w 2009 roku ruszy budowa dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S3. Kierowcy będą mogli pojechać nową drogą z Nowego Miasteczka do Lubawki dopiero w 2014 roku.

Plany dolnośląskiego odcinka S3
O planach budowy drogi ekspresowej S3 mówi się od kilkunastu lat, jednak postępy są dosyć wolne. Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zamierza rozpocząć prace związane z budową dolnośląskiego odcinka trasy. Został on podzielony na dwa etapy: 66 km odcinek z Nowego Miasteczka do Legnicy oraz 58 km odcinek z Legnicy do Lubawki.

Jako pierwszy będzie realizowany odcinek z Legnicy do Lubawki, którego budowa powinna się rozpocząć w 2009 roku a budowa drugiego etapu rozpocznie się w 2012 roku. Oba odcinku ekspresówki będą budowane 2 lata. Planowana trasa będzie dwujezdniową drogą po dwa pasy ruchu w każdą stronę, ale z możliwością dobudowy kolejnych pasów (zaprojektowano aż 12 m pas odgradzający obie jezdnie gdzie w przyszłości będą dobudowane dwa kolejne pasy ruchu). Na początku droga S3 będzie trzypasmowa jedynie na odcinku Polkowice-Lubin, gdzie przewiduje się ruch na poziomie 57 tys. aut na dobę. Na trasie planowana jest budowa kilku ważnych węzłów, m.in. w Gaworzycach, Polkowicach, Lubinie, Legnicy, Paszowicach, Bolkowie i Lubawce. Trasa będzie spełniać wszystkie kryteria drogi eskpresowej. Będzie można się nią poruszać z prędkością 120 km/h. Po zbudowaniu całej drogi ekspresowej S3, stanie się ona jedną z pięciu najważniejszych tras w kraju.

Podobne wiadomości:

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie przetargu

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

~olo 2008-01-11

terminy to jakis koszmar,widziałem jaki czas jest budowy w krajach rozwiniętych i jest krótszy minimum o połowę..Polska to kraj przypadku,zawsze kiedy wjeżdzam tu autem to ręce opadają..Wstyd ..

~andrzej 2007-12-13

Własnie, pamietajmy o tym, że Czesi od Hradec Kralove pociągna drogę na Lubawke, a nie na Kudowe. Także ta S3 od Lubawki, a od Legnicy A4 przejmie ruch z Pragi na Wrocław i dalej Warszawe, Katowice. Ja to się raczej boje, że jak tak się stanie, to A4 między Laegnica, a Wrocławiem będzie cięgle zakorkowana. Będzie się tam zbierał ruch z Czech i południwego zachodu Europy z S3, z A4 od Zgorzelca i z A18 od strony pólnocy Niemiec. Lepiej zacząc A4 poszerzać już teraz i budować alternatywną S8 z Wrocławia na Świdnice i Wałbrzych.

~osskaa 2007-12-12

@MtM - jeździ tak mało aut, bo DK3 na odcinku Jawor-Bolków-Lubawka to skandal- wąsko, bez pobocza i wioseczki. Tymczasem po zbudowaniu arcyważnej S3 będzie to główna trasa tranzytowa do Czech dla całej północnej i zachodniej Polski. Żeby cały ten ruch był płynny i szybki potrzeba jest AOW (A8) i właśnie S3. Przypominam, że do 2014 dojdzie do Lubawki autostrada z Czech. S3 jest bardzo potrzebna, jak każda trasa południkowa w naszym kraju (A1, S7, S11, S19)

~MtM 2007-12-12

Ta opisana powyzej droga S3 to zwykłe oszustwo, tam na odcinku Jawor Bolków Lubawka jest dobowy ruch wg. badań z 2005 roku dla GDDKiA następujący; wszystkie pojazdy 2848, ciężarowe 322. W obecnym roku może to być średnio dla wszystkich typów pojazdów około 3000 - 3300. Np na odcinku DW 374 Jawor Strzegom Świdnica w 2005 było już 7800 pojazdów. Droga ta wg uzgodnień z 2000r ma iść na Świebodzice gdzie połączy się z S8 i dopiero będzie sens ekonomiczny jej budowy. Bełkot o tym że z Lubina do Legnicy będzie 57 tyś pojazdów na dobę zasługuje na prokuratora.

~s5 2007-12-12

Tą drogą niech się zajmą najpierw, żeby była gotowa na Euro 2012.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Francja naliczy kierowcom punkty karne
Francja naliczy kierowcom punkty karne
Francja jest kolejnym państwem na mapie, które zamierza naliczać punkty karne kierowcom z innych państw. W przypadku przekroczenia dozwolonego limitu trzeba się będzie liczyć z konsekwencjami.