mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Płock: Konsorcjum wybuduje drogi dojazdowe

Płock: Konsorcjum wybuduje drogi dojazdowe

Urząd Miasta Płocka poinformował o podpisaniu umowy na budowę ostatniego, czwartego odcinka dróg dojazdowych do nowej przeprawy przez Wisłę w Płocku. Zakończenie prac budowlanych na 4,5 km trasie ma nastąpić w maju 2009 roku.

Płock: Konsorcjum wybuduje drogi dojazdowe
Druga przeprawa mostowa przez Wisłę w Płocku została oddana do użytku już w ubiegłym roku, jednak nie był to koniec prac związanych z tą inwestycją. Aby możliwe było przeniesienie ruchu tranzytowego na nowy most, konieczna jest budowa ostatniego, 4,5 km odcinka dróg dojazdowych od skrzyżowania z ulica Dobrzykowską. Po drodze trasa przetnie ulicę Ciechomicką, przechodząc pod wiaduktem, i ulicę Browarną. Na koniec w Górach połączy się rondem z ulicami Kutnowską i Łącką. W planach jest także budowa prawie 200 metrów ulicy Browarnej.

Prace budowlane wykona konsorcjum pięciu firm: warszawski Polimex-Mostostal, Doprastav ze słowackiej Bratysławy, płockie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, Przedsiębiorstwo Instalacyjno-Usługowego „Wereszczyński” oraz gostynińskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Budowlanych. Konsorcjum zwyciężyło w drugim etapie przetargu, w którym decydowała cena. Zaproponowało, że wykona inwestycję za blisko 60 mln zł. Druga firma, Budimex Dromex, złożyła ofertę o 22 mln zł wyższą.

Dzięki powstaniu kolejnego odcinka dróg dojazdowych część ruchu ciężarowego zostanie skierowana na nowy most. Zakończenie prac powinno nastąpić w maju 2009 roku.

Podobne wiadomości:

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~romek 2008-05-10

Oferta Budimex Dromex firmy z bardzo duzym doswiadczeniem wynosiła 82 mln natomist konkurencji czyli konsorcjum pięciu firm 60mln .Róznica 22 mln stanowi 33% kosztów firm które wygrały przetarg. Wydaje sie ze postepowanie przetargowe prowadzono w oparciu o rózne kosztorysy wstępnę .Ceny materiałow dla wszystkich są podobne jak i ceny robocizny więc skąd te różnice.Przy tej kwocie normalnym układe jes kwota 2-3%.Mam ndzieję ze nie zastosują wariantu oszczędnościowego w wykonastwie tak jak na budowanej A2( grubości dywanika asfaltowego inf TVP lub wadliwej izolacji)

~Zyga 2008-05-08

Niestety - ani budowa nowego mostu, ani dokończenie ostatniego fragmentu tzw. dróg dojazdowych nie wyprowadzi z Płocka ruchu tranzytowego. Zmienią się jedynie miejsca powstawania korków. W celu rozwiązania tego problemu konieczna jest budowa planowanej tzw.obwodnicy północnej - od ronada na ul.Wyszogrodzkiej do Goślic (DK60) - a na to się przed mistrzostwami Euro2012 raczej nie zapowiada. Rozwój (a w zasadzie niedorozwój) infrastruktury komunikacyjnej w Płocku jest klasycznym przykładem zbiegu złych dla tego miasta okoliczności - braku zdecydowanych działań ze strony władz samorządowych oraz potrzeb infrastrukturalnych "wywołanych" przez organizację Euro 2012, które to potrzeby omijają Płock szerokim łukiem.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport