mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Poczekamy na A1 Tuszyn - Pyrzowice

Poczekamy na A1 Tuszyn - Pyrzowice

Rozpocznie się projektowanie autostrady A1 na odcinku Tuszyn – Pyrzowice. GDDKiA podpisała umowy z firmami, które zajmą się wykonaniem dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla autostrady A1 na odcinku Tuszyn – Pyrzowice. Realizacja całego zadania wraz z okresem rękojmi ma potrwać blisko 5 lat.

Poczekamy na A1 Tuszyn - Pyrzowice
22 lutego br. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowy na Część II i III w postępowaniu na „Wykonanie dokumentacji projektowej dla autostrady A1 na odcinku Tuszyn - Pyrzowice”.

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na wykonaniu dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla autostrady A1 na odcinku Tuszyn – Pyrzowice:

Część II – odcinek projektowy nr 2 długości 42,8 km – granica woj. łódzkiego/śląskiego – węzeł Zawodzie (z węzłem)
Część III – odcinek projektowy nr 3 długości 31,9 km - węzeł Zawodzie (bez węzła)- węzeł Pyrzowice (bez węzła)
Umowę dla części II zawarto ze Spółką Tebodin Poland Sp. z o.o. za kwotę blisko 7,2 mln złotych, a w części III zawarto ze Spółką Mosty Katowice Sp. z o.o.  za kwotę ponad 7 mln złotych.

Szacuje się, iż termin wykonania Umów w Części II i III wyniesie 58 miesięcy.

Na okres ten składa się:

  • 14 miesięcy: wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z umową i powszechnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa (obowiązującymi na dzień przekazania przedmiotu poszczególnych Etapów Umowy Zamawiającemu) w terminie 14 miesięcy od dnia zawarcia umowy z zachowaniem poszczególnych etapów umowy oraz terminów pośrednich ich wykonania,
  • 8 miesięcy procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych,
  • 36 miesięcy: szacuje się, iż termin trwania robót budowlanych wraz z okresem rękojmi za wady wynosić będzie 36 miesięcy.

Termin 58 miesięcy jest terminem szacunkowym i zależy od okresów trwania procedury przetargowej oraz realizacji robót budowlanych, nad którymi sprawowany będzie Nadzór Autorski i w związku z tym może ulec wydłużeniu lub skróceniu.

24 lutego br planowane jest podpisanie umowy na Część I niniejszego postępowania.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~warszawiak 2011-02-28

Jeszcze jedno. Najważnieszy odcinek autostrad w Polsce to bezdyskusyjnie A2 Stryków-Konotopa. Brak tego odcinka jest największą kompromitacją drogową wszystkich ekip rządowych ostatniego 20-lecia. Niech ktoś pokaże mi drugi kraj na świecie, gdzie jego stolica i jednocześnie największe miasto w ogóle nie posiada autostrady. Mówimy oczywiście o państwach, które jakieś autostrady posiadają.

~warszawiak 2011-02-28

Dalej (z calym szacunckiem do innych komentatorów) nie widzę powodu porywania się z motyką na słońce na 180 kilometrowy odcinek Stryków-Pyrzowice; przecież spokojnie (jak wyłuszczyłem to w swoim 1-szym poście) można było to zrobić etapami. Jeszcze przypominam, że odcinek Stryków-Tuszyn jest już (z opoźnieniem) zakontraktowany, a odcinek Tuszyn-Piotrków istnieje. Wprawdzie wymaga remontu,ale istnieje, a to czy powinny być od razu 2 czy 3 pasy, to inna sprawa. Z tym, że ja zawsze wolę dwa niż nic, bo przecież zawsze lepszy rydz. Pozdrawiam.

~ab17pl 2011-02-25

Najważniejszy odcinek autostrad w Polsce czyli A1 Stryków - Tuszyn według harmonogramu z 1999r który był podstawą rozpoczęcia inwestycji takiej jak Stryków - Konin ma już 4 lata opóźnienia (ze względu na próbę super przekrętu w którym dla zaciemnienia rozliczeń połączono cztery różne odcinki -Stryków/Tuszyn/Piotrków/ Rząsawa/ Pyrzowice- w tak sprytny sposób że żaden z polityków nie chciał odpuścić potencjalnie dużego zysku) natomiast patrząc realnie do zakończenia inwestycji potrzeba jeszcze lat (3)trzech. Obecnie jest na etapie przygotowywania projektu, złego projektu bo według założeń ekspoatacyjnych z czasów gierkowskich (ma to być droga dwujezdniowa po dwa!!! pasy ruchu z możliwością dobudowy trzeciego i jednym mini węzłem typu trąbka dla 750 tyś miasta ŁÓDŹ !!! Problemem jest także to że przetarg wygrała firma najtańsza poniżej kosztów materiałowych oferująca 1.450tyś brutto za 46 km, a nie mogą sobie dać rady np. na odcinku Rzeszów Jarosłw 40km za 2.400 tyś przy tak samo ukształtowanym terenie. Wiecej o rzekrętach przy budowie dróg a także dobre mapy na str.wvvvv.andrzej-bak.net/index.text.drogi.html

~orinoco 2011-02-24

myślę że najważniejszy odcinek autostrady w Polsce to obecnie Stryków -Tuszyn wystarczy spojrzeć na mapę

~obiektywny 2011-02-23

A ja chciałem przypomnieć,że według planów budowy autostrad do 2005r, A1 miała powstać do 2015 roku jako pierwsza autostrada z trzech głównych (A1, A2, A4) ukończona w całości!!! Odcinki A1 Strykow- Pyrzowice oraz A2 Strykow- Konotopa miały zostać w nowej perspektywie budżetowej UE ( 2007- 2013)ze względu na ich położenie potraktowane priorytetowo i budować miało je państwo!!! Niestety- nowy rząd PIS-u nagle i niespodziewanie w zdecydował, że oba odcinki będą budowane w tzw: nowym systemie PPP , a w zamian za to państwo zangażuje się priorytetowo budowę A4 na Ukrainę- droga ta była poprzednio cały czas w planach do budowy dopiero po 2015 roku. Te zmiany zostały wpisane w nowy program budowy dróg uchwalony pod koniec rządów PiS-u. Następnie min Grabarczyk za rządów PO zamiast od razu przywrócić plany budowy dróg sprzed rządów Pis-u- to długo kurczowo trzymał się tego fatalnego planu uchwalonego przez poprzednika -min Polaczka. Efekt był taki ,że bezpowrotnie stracono czas na bezsensowne negocjacje z potencjalnymi kandydatami na koncesjonariuszy obu autostrad, które jak wiadomo nie skończyły się pomyślnie i pomysł ich budowy w systemie PPP upadł na amen- w przypadku powyższego odcinka A1 powodując niestety katastrofalne opóźnienie w realizacji tej inwestycji. Tak więc obaj ministrowie przy całym swoim wzajemnym wspózawodnictwie powinni podac sobie rękę z powodu fatalnych decyzji dotyczącej wspomnianej inwestycji. A sytuacja powstała taka ,że owszem dojedziemy w ciągu kilku lat A4 na Ukrainę ale za to nie będziemy mieli jeszcze długo połączonej wzajemnie sieci autostrad, gdyż odcinek A1 Stryków- Pyrzowice jest do tego niezbędny.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport