mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Poczekamy na A1 Tuszyn - Pyrzowice

Poczekamy na A1 Tuszyn - Pyrzowice

Rozpocznie się projektowanie autostrady A1 na odcinku Tuszyn – Pyrzowice. GDDKiA podpisała umowy z firmami, które zajmą się wykonaniem dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla autostrady A1 na odcinku Tuszyn – Pyrzowice. Realizacja całego zadania wraz z okresem rękojmi ma potrwać blisko 5 lat.

Poczekamy na A1 Tuszyn - Pyrzowice
22 lutego br. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowy na Część II i III w postępowaniu na „Wykonanie dokumentacji projektowej dla autostrady A1 na odcinku Tuszyn - Pyrzowice”.

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na wykonaniu dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla autostrady A1 na odcinku Tuszyn – Pyrzowice:

Część II – odcinek projektowy nr 2 długości 42,8 km – granica woj. łódzkiego/śląskiego – węzeł Zawodzie (z węzłem)
Część III – odcinek projektowy nr 3 długości 31,9 km - węzeł Zawodzie (bez węzła)- węzeł Pyrzowice (bez węzła)
Umowę dla części II zawarto ze Spółką Tebodin Poland Sp. z o.o. za kwotę blisko 7,2 mln złotych, a w części III zawarto ze Spółką Mosty Katowice Sp. z o.o.  za kwotę ponad 7 mln złotych.

Szacuje się, iż termin wykonania Umów w Części II i III wyniesie 58 miesięcy.

Na okres ten składa się:

  • 14 miesięcy: wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z umową i powszechnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa (obowiązującymi na dzień przekazania przedmiotu poszczególnych Etapów Umowy Zamawiającemu) w terminie 14 miesięcy od dnia zawarcia umowy z zachowaniem poszczególnych etapów umowy oraz terminów pośrednich ich wykonania,
  • 8 miesięcy procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych,
  • 36 miesięcy: szacuje się, iż termin trwania robót budowlanych wraz z okresem rękojmi za wady wynosić będzie 36 miesięcy.

Termin 58 miesięcy jest terminem szacunkowym i zależy od okresów trwania procedury przetargowej oraz realizacji robót budowlanych, nad którymi sprawowany będzie Nadzór Autorski i w związku z tym może ulec wydłużeniu lub skróceniu.

24 lutego br planowane jest podpisanie umowy na Część I niniejszego postępowania.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 78 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Polskie drogi 2017-09-07

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

Komentuj:

~warszawiak 2011-02-28

Jeszcze jedno. Najważnieszy odcinek autostrad w Polsce to bezdyskusyjnie A2 Stryków-Konotopa. Brak tego odcinka jest największą kompromitacją drogową wszystkich ekip rządowych ostatniego 20-lecia. Niech ktoś pokaże mi drugi kraj na świecie, gdzie jego stolica i jednocześnie największe miasto w ogóle nie posiada autostrady. Mówimy oczywiście o państwach, które jakieś autostrady posiadają.

~warszawiak 2011-02-28

Dalej (z calym szacunckiem do innych komentatorów) nie widzę powodu porywania się z motyką na słońce na 180 kilometrowy odcinek Stryków-Pyrzowice; przecież spokojnie (jak wyłuszczyłem to w swoim 1-szym poście) można było to zrobić etapami. Jeszcze przypominam, że odcinek Stryków-Tuszyn jest już (z opoźnieniem) zakontraktowany, a odcinek Tuszyn-Piotrków istnieje. Wprawdzie wymaga remontu,ale istnieje, a to czy powinny być od razu 2 czy 3 pasy, to inna sprawa. Z tym, że ja zawsze wolę dwa niż nic, bo przecież zawsze lepszy rydz. Pozdrawiam.

~ab17pl 2011-02-25

Najważniejszy odcinek autostrad w Polsce czyli A1 Stryków - Tuszyn według harmonogramu z 1999r który był podstawą rozpoczęcia inwestycji takiej jak Stryków - Konin ma już 4 lata opóźnienia (ze względu na próbę super przekrętu w którym dla zaciemnienia rozliczeń połączono cztery różne odcinki -Stryków/Tuszyn/Piotrków/ Rząsawa/ Pyrzowice- w tak sprytny sposób że żaden z polityków nie chciał odpuścić potencjalnie dużego zysku) natomiast patrząc realnie do zakończenia inwestycji potrzeba jeszcze lat (3)trzech. Obecnie jest na etapie przygotowywania projektu, złego projektu bo według założeń ekspoatacyjnych z czasów gierkowskich (ma to być droga dwujezdniowa po dwa!!! pasy ruchu z możliwością dobudowy trzeciego i jednym mini węzłem typu trąbka dla 750 tyś miasta ŁÓDŹ !!! Problemem jest także to że przetarg wygrała firma najtańsza poniżej kosztów materiałowych oferująca 1.450tyś brutto za 46 km, a nie mogą sobie dać rady np. na odcinku Rzeszów Jarosłw 40km za 2.400 tyś przy tak samo ukształtowanym terenie. Wiecej o rzekrętach przy budowie dróg a także dobre mapy na str.wvvvv.andrzej-bak.net/index.text.drogi.html

~orinoco 2011-02-24

myślę że najważniejszy odcinek autostrady w Polsce to obecnie Stryków -Tuszyn wystarczy spojrzeć na mapę

~obiektywny 2011-02-23

A ja chciałem przypomnieć,że według planów budowy autostrad do 2005r, A1 miała powstać do 2015 roku jako pierwsza autostrada z trzech głównych (A1, A2, A4) ukończona w całości!!! Odcinki A1 Strykow- Pyrzowice oraz A2 Strykow- Konotopa miały zostać w nowej perspektywie budżetowej UE ( 2007- 2013)ze względu na ich położenie potraktowane priorytetowo i budować miało je państwo!!! Niestety- nowy rząd PIS-u nagle i niespodziewanie w zdecydował, że oba odcinki będą budowane w tzw: nowym systemie PPP , a w zamian za to państwo zangażuje się priorytetowo budowę A4 na Ukrainę- droga ta była poprzednio cały czas w planach do budowy dopiero po 2015 roku. Te zmiany zostały wpisane w nowy program budowy dróg uchwalony pod koniec rządów PiS-u. Następnie min Grabarczyk za rządów PO zamiast od razu przywrócić plany budowy dróg sprzed rządów Pis-u- to długo kurczowo trzymał się tego fatalnego planu uchwalonego przez poprzednika -min Polaczka. Efekt był taki ,że bezpowrotnie stracono czas na bezsensowne negocjacje z potencjalnymi kandydatami na koncesjonariuszy obu autostrad, które jak wiadomo nie skończyły się pomyślnie i pomysł ich budowy w systemie PPP upadł na amen- w przypadku powyższego odcinka A1 powodując niestety katastrofalne opóźnienie w realizacji tej inwestycji. Tak więc obaj ministrowie przy całym swoim wzajemnym wspózawodnictwie powinni podac sobie rękę z powodu fatalnych decyzji dotyczącej wspomnianej inwestycji. A sytuacja powstała taka ,że owszem dojedziemy w ciągu kilku lat A4 na Ukrainę ale za to nie będziemy mieli jeszcze długo połączonej wzajemnie sieci autostrad, gdyż odcinek A1 Stryków- Pyrzowice jest do tego niezbędny.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Kolejny fragment drogi S3 otwarty
Kolejny fragment drogi S3 otwarty
Od wczoraj uległa zmianie organizacja ruchu na budowanym odcinku drogi ekspresowej S3 pomiędzy węzłami Lubin Południe a Legnica Północ. Kierowcy mogą już korzystać z nowego odcinka o długości 6 km.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic